Airbag - separat väst?

Chresten

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2022
Ort
Trollhättan
Hoj
BMW R1200 RT
Jag har under ett år kört med KLIM väst med In&Motion elektronik. Jag valde KLIM för att den känns luftig och att man själv kan byta gaspatron om den skulle utlösa (har inte hänt).

När man köper västen får man med elektronikboxen. När man kopplar på den fungerar den i 48 timmar, sedan får man registera sig som använder och välja köpa eller abonnemang.

Köpa 399 EUR. Hyra per månad 12 EUR. Hyra per år 120 EUR.

Track mode: 25 EUR per år eller 8 EUR per månad.

Adventure mode: 25 EUR per år eller 8 EUR per månad.

Om man hyr per månad har man möjlighet att pausa 2 -4 månader en gång per år. Kostnad under tiden är 4 EUR. Om man vill pausa lägre tid måste man skicka boxen till Frankrike och sedan meddela när man vill starta upp igen.

Jag valde årsabonnemang. När man registrerar sig kan man välja automatisk förnyelse. Man får ett mejl att nu börja snart nästa årsabonnemang och att man kommer att dra beloppet på det kreditkort man har registrerat.

Om man en väst med In&Moton system har man möjlighet att lämna rabattkoder på tre månadshyror till 4 personer. När sedan dessa personer registrerar sina nya västar får man själv samma rabatt d.v.s. ett årsabonnemang.
 
Last edited:

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Det låter oroväckande. jag fick med boxen när jag köpte västen, så vore ju konstigt om jag skulle behöva skicka in den och även betala när jag inte använder den.. Jag kollar upp lite noggrannare och återkommer i tråden.

ARTICLE 9 – SUSPENSION OF SERVICES​

Clients who have subscribed to a monthly commitment for direct In&box lease or leasing activation can suspend their commitment for a period of two, three or four months.
This suspension option can only be activated once per calendar year.
The Client will be exempt from returning the In&box to the Professional during the period chosen for the suspension of the service, but it is specified that the In&box will not be functional during this period.
The Client, therefore, undertakes not to use their airbag system for the entire period during which they intend to suspend the service, it being understood that during this period, the airbag system will not be activated in the event of a fall.
It is specified that the professional is in no way liable in the event of failure to activate the airbag system during a suspension period decided by the Client.
During this suspension period, the commitment will be invoiced at the reduced price indicated on the Website.
Any option subscribed monthly will also be deactivated for the duration of the suspension and its payment suspended.
If the option has been subscribed annually, it will be deactivated but the suspension will not affect its payment.
In order to suspend their commitment, the Client must:
• Go to the Website in their userspace using their login and password
• Click on “Suspend my membership”.
• Select the period of time during which the Client wishes to suspend their commitment
• Once again accept the General Terms and Conditions for Lease
• Confirm the request
The Client will receive a confirmation e-mail at the time of the request.
The Client must then connect their In&box to the Mobile Application or by the connection means indicated in the In&box user manual provided so that the latter can be set to suspend mode.
The suspension will be effective on the date of tacit renewal of the commitment following the request. From this date, the airbag system will no longer be functional for the duration of the suspension. The In&box will therefore be completely deactivated and will not detect any falls.
Once confirmed, the suspension can no longer be cancelled or the number of months chosen changed.
At the end of the suspension period, the Client will receive an e-mail indicating that the service has resumed.
The Client must reconnect their In&box to the Mobile Application or by the connection means indicated in the In&box user manual provided for it to be operational once again.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Ser lite meckigt ut med Klim, men just nu håller jag på att försöka uppdatera firmware i västen. Meckigt det också......
  • Installera appen
  • Registrera - när jag gör det skickas en kod till min telefon, men koden går inte att lägga in eftersom appen öppnas direkt (och vips - så är jag registrerad)
  • Lägga in serienummer - visst, det funkade, men när appen läst OCR-koden så fick jag valet att lägga in manuellt eftersom den inte kunde läsa in (men det stämde inte det heller - den hade registrerat koden)
  • Ladda - tog några timmar
  • Upprätta BT- kommunikation, det gick i alla fall
  • Uppdatera firmware - tog flera timmar med försök som avbröts eftersom appen inte fick kontakt med västen. Tricksade fram o tillbaka med laddning på - väst öppen, laddning på - väst stängd, ingen laddning -väst öppen osv...... Fick sedan meddelande att firmwareuppdatering misslyckats. Försök igen eller kontakta helpdesk - så jag försökte igen. Med västen på laddning och stängd så verkar det funka...... Största problemet med uppdateringen var som sagt att app o väst inte hade kontakt - då kunde man inte göra ett sk-t, bara att börja om på ett annat sätt.
  • Nähää - funkade inte, såg att den gick till 84%, sedan felmeddelande. Försökte igen, flera felmeddelanden, gör ett försök till - då står det att systemet redan är uppdaterat.
  • Tar på mig västen, och stänger/startar den - mer strul, nu lyser gul o grön i tre minuter (skall vara mellan 10-60 sek), men till sluuuuut, så lyser grön och appen får kontakt.
  • Testar "My ride" som skall vara en inspelare som visar var du kört (onödigt iofs eftersom jag har den funktionen på annat sätt) men det intressanta är att min garminklocka får spatt - den tar emot ett meddelande från appen varje sekund och vibrerar för varje meddelande.
  • Sammantaget så borde man spöa upp apputvecklaren, hur västen i sig funkar framöver får jag återkomma till (eller helst inte) - hursomhelst så gillar jag den, sitter i soffan med västen på och skriver detta
Otydlig manual ang. firmwareuppdatering. Står knappast något om detta
 

Raderad medlem 61114

Guest

Är ju en riktigt jävla scam när det står "cancel anytime" men bara i max fyra månader per år! Hittade det via appen nu med, men man fick fan klicka sig långt in innan det kom fram. Nu hade det liksom inte spelat någon roll om det var billigare längre, det är en principsak. Sån skit ska inte stödjas. Jag har skrivit till dom och svar skall ges inom 72 timmar står det. Jag menar på att jag har köpt boxen, den lämnades till mig över disk utan att jag startade något abonnemang i samma veva. Den skall inte behövas skickas in för att avsluta abonnemanget.
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
En aspekt att kolla är vid vilken hastighet västen fungerar. En del löser inte ut i hastigheter under 50km/h.
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Har Held In&Motion

Jag har valt prenumeration. Är nöjd och de fungerar smidigt. Ställer av västen nov - feb. Bor i Skåne . Lätt att göra via datorn. Man behöver inte skicka in något

Valde prenumeration bla pågrund av att jag får en ny enhet efter 3 år. = fräscht batterie mm.

Uppdatera sig utan problem.

Kontakten med mobil appen fungerar utan problem.

Västen utlöser sig inte under 25 km.



Skickat från min SM-N981B via Tapatalk
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Ytterligare en nackdel med månadsbetalningen är att enheten måste anslutas mot wifi varje månad för att hålla den aktiverad.
Med årsbetalning behöver den bara anslutas efter betalningen.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Jahopp, nu råkade jag köpa en in&motion produkt till, svårt att hitta ställ som passar mig, blev ett RST som en har inbyggd airbag.

Eftersom man kan lägga till flera produkter i appen utgår jag ifrån att jag kan flytta boxen emellan produkten, men nu vill jag hellre sälja Klim-västen, fick inte med någon box till stället, är det bara att beställa en box och skicka med eller får köparen göra det?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top