AIM laptimers, buggar, fel och servicecenter?

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Jag och en till köpte en varsin My Chron LG Laptimer med extern strömförsörjning via ett gruppköp för några år sedan.

Det har inte blivit av att använda dem, men nu sitter de på. Båda funkade till en början, men nu funkar ingen av dem. Man slår på dem och endra är bilden bara blå eller så blir det "scramblad" text på displayen.

Verkar som att den registrerar tider ändå dock då den vart så skum i fredags... För att sedan plötsligt hoppa igång. Men idag var den paj igen och jag fick inte fart på den.

Någon som har samma fel och vet av en lösning?

Kanske ett officiellt fel på dessa? Recalls?

Finns det något service-center på AIM i Sverige som man kan skicka dem till och få dem pillade på?

Bifogat

• p_20061026151437.jpg
    p_20061026151437.jpg
    14.5 KB · Visningar: 41
Last edited:
Har stora problem med min också. Jag brukar få öppna den och rengöra nere vid strömförsörjningen vid varje gång jag ska köra, för att den ska funka. Oxid ställer till det ordentligt på elektronik.

3106790 Har stora problem med min också. Jag brukar få öppna den och rengöra nere vid strömförsörjningen vid varje gång jag ska köra, för att den ska funka. Oxid ställer till det ordentligt på elektronik.
Får ta och testa det... Men det verkar konstigt om det vore strömförsörjningen tycker jag, då den lyser upp och så. Hur beter sig din? Vägrar den starta rakt av, eller så som jag beskrev?

Jag köpte en USB-sladd till också, så det kanske går att tanka ur tiderna ur den, då får man som en liten spänning kvar tills man kommer hem och faktiskt får se hur fort (sakta...) det gick. :)

Seriöst så blir jag lite less när man köper nya saker som inte fungerar, speciellt när man inte har varit våldsam på dem på något sätt utan snarare tvärtom.

Anders på http://www.aim-racing.se/ kan säkert ordna med reparation om du skickar in den, vill du ha garanti får du nog kontakta stället du köpte den ifrån.

Har inte bara laptimer, men våra 5 AIM loggar fungerar perfekt hela tiden utan konstigheter. Inga problem efter regn, tvätt av hojen eller normala krascher.

3107063 Här borde du kunna hitta någon som kan hjälpa till med garanti/service: http://www.aim-racing.se/
Ojdå, den där sidan hade jag missat... Tackar!

Skickat ett mail till dem nu, får se vad det blir för svar.

Inga flera som har samma fel alltså? TG Light-versionen kanske inte är så vanlig därute?

3107080 Anders på http://www.aim-racing.se/ kan säkert ordna med reparation om du skickar in den, vill du ha garanti får du nog kontakta stället du köpte den ifrån.

Har inte bara laptimer, men våra 5 AIM loggar fungerar perfekt hela tiden utan konstigheter. Inga problem efter regn, tvätt av hojen eller normala krascher.
Garati är nog bara att glömma då det är så pass längesedan vi köpte dem, så reparation är definitivt ett alternativ.

Jag köpte en AIM just för de anledningarna och det ryktet du nämner: Att de bara fungerar. Synd att man ska få två Måndags ex. bara.

Last edited:
Inga flera som har samma fel alltså? TG Light-versionen kanske inte är så vanlig därute?
De är mycket vanliga. Jag har haft en sån själv och det enda var att den hade lite dålig batterilivslängd - särskilt efter att originalbatterierna bytts ut. Det är en trevlig laptimer och vad jag vet brukar de funka bra. Av en ren händelse såg jag en där displayen inte funkade i söndags, men det är den första jag sett som inte funkat som den skall.

Jag har en precis likadan men jag har inte märkt några andra konstigheter än själva menysystemet. Handhavandefel brukar det falla under... :hihi

3108755 Jag har en precis likadan men jag har inte märkt några andra konstigheter än själva menysystemet. Handhavandefel brukar det falla under... :hihi
Plus på plus och minus på minus.. Sen ON eller OFF.. Svårt att misslyckas med det, t.o.m för mig. :)

Min var nästan död efter vintern hade legat ute i kallgarage gjorde ett blinkande när man satte på annars inget mer.
Åtgärd skruva isär spraya allt med CRC 2-26 blåsrent och hårtork
fungerar perfekt igen.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion