Aim Laptimer

Aghili Racing

Aghili racing..custom racebikes.
Gick med
15 Jun 2005
Hoj
HRC cbr 1000rr
Aim Laptimer problem

är det någon som vet om man kan köra med sin laptimer i regn? körde regn träning på åsen för två veckor sen. laptimern satt på hojen men slog aldrig på den. tränade på åsen i torsdags skulle slå på laptimern och den var helt död.
bytte batterier och det hjälpte inte heller!!

har öppnat och kollat efter fukt, det ser helt torrt ut och så men den är fortfarande helt död! har ringt importören och han säger att han tror att man ska kunna köra i regn med de! Någon som vet ngt eller har några förslag om det går och fixa den?:confused:

Last edited:
Min gjorde precis likadant på Gotland andra helgen i år. Tog in den och lade på ett element så den fick torka ur ordentligt, efter det funkar den perfekt. Snabbvarianten är såklart att lägga den i ugnen på låg värme.

Btw, Marcus menade på att han inte träffar dig alls ofta, så skicka mig ditt kontonummer så får du pengarna elektroniskt istället.

//Peter

Min dör alltid i regn. e nåt jävla skit. mäåste delas å torkas ur helt några timmar i värme sen går det igen.

aim laptimer

har provat allt som ni sagt funkar ändå inte:mad:. får nog ringa huvudimportören o kolla om de kanske kan hjälpa med ngt, ( tveksamt). lillen du kan köpa min :tummenupp,men den funkar inte .

Min aim dog när det regnade. Nu går den inte att starta med knappen längre, tar man ut och stoppar i baterierna igen går den igång och funkar finfint. Har mätt startknappen och det blir kontakt när jag trycker på den.

Nån som har en ide om vad jag ska göra???

Min aim dog när det regnade. Nu går den inte att starta med knappen längre, tar man ut och stoppar i baterierna igen går den igång och funkar finfint. Har mätt startknappen och det blir kontakt när jag trycker på den.

Nån som har en ide om vad jag ska göra???

Ring Aim!
Det gjorde jag när jag kraschat min. Bättre service får man leta efter :tummenupp

Kolla kontakten/sladden där den går ut ur höljet. Ibland slits den loss.. har hänt på min... På displaydelen alltså..

Kolla kontakten/sladden där den går ut ur höljet. Ibland slits den loss.. har hänt på min... På displaydelen alltså..
Kanske OT men.......
Samma grej har hände på min XT Racing.
Sladden hade hoppat ur lite lite i kontakten
vid kretskortet fast i mottagardelen....

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026