AGV - GP Tech

Tack för ditt svar även om det var lite väl sent. Jag är supernöjd med hjälmen hittills. Ljudnivån tycker jag okej men jag kan tänka mig att det kan bli jobbigt i högljuda miljöer som på en racerbana men då har man väl ändå öronproppar. Det är annars inga problem med vindbrus etc.

Jag putsar också min hjälm efter varje körning. Har en trasa för såpa, en för vatten och en för torkning. Jättepraktiskt :) Blev förvånad idag hur rent visiret var. Var tvungen att knacka på visiret för att förstå att det verkligen var där :banana

Tjena Lilleman !

Kul att du är nöjd med hjälmen:tummenupp
Va för sorts såpa använder du ? , är de vanlig såpa ? , för själv putsar ja bara med lite vatten o sen torkar jag den med annan trasa. än så länge har den inte blivit super smutsig.
De är en av dom snyggaste designen på hjälm dom har verkligen lyckats med den :)

Tjena Lilleman !

Kul att du är nöjd med hjälmen:tummenupp
Va för sorts såpa använder du ? , är de vanlig såpa ? , för själv putsar ja bara med lite vatten o sen torkar jag den med annan trasa. än så länge har den inte blivit super smutsig.
De är en av dom snyggaste designen på hjälm dom har verkligen lyckats med den :)

Blev lite fel, jag använder inte såpa utan diskmedel.:huvet Det löser upp bra och det är vad tillverkare rekommenderar.

Jag använde tidigare också bara vatten men man märker en klar skillnad med diskmedel. Hjälmen blir som ny :)

Ta bara en bit tyg med en klick diskmedel och gnid in utsatta områden. Ta sedan din andra tygbit som är dränkt i varmt vatten och rengör. Torka med en annan tygbit och putsa till hela hjälmen så att damm etc försvinner. Funkar perfekt :tummenupp

Blev lite fel, jag använder inte såpa utan diskmedel.:huvet Det löser upp bra och det är vad tillverkare rekommenderar.

Jag använde tidigare också bara vatten men man märker en klar skillnad med diskmedel. Hjälmen blir som ny :)

Ta bara en bit tyg med en klick diskmedel och gnid in utsatta områden. Ta sedan din andra tygbit som är dränkt i varmt vatten och rengör. Torka med en annan tygbit och putsa till hela hjälmen så att damm etc försvinner. Funkar perfekt :tummenupp

Tack för tipset , ska testa det nästa gång , Egentligen så hade nästa gång blivit idag , men det började Hagla i Göteborg innan jag han ta mig ut , så nu vågar jag inte riktigt hehe ,

Mvh F

"Anders R" var snäll nog att ge mig ett svart visir som tyvärr inte passade.
Jag behöver därför inte visiret och om någon behöver det så är det bara att skicka ett pm. Visiret tror jag är för en GP-Pro hjälm och det är lite repigt men helt okej.

Någon som kan tipsa om en affär som säljer visir till GP-tech? Annars får jag bita ihop och betala 695:- till mc-poolen, kanske lite mindre utan immskyddet. Helst en fysisk butik.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti