AGV airtech???

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
OK, jag behöver en ny hjälm, då min gammla är lite sunkigt efter mitt dikes besök.

Det var en HJC modell skit billig, och var inget nöje att ha på huvet, så jag had tänkt satsa lite mer denna gång. Men jag har helt enkelt inte ekonomi för en arai/shoei - 800€ :ryser - inte utan att ta banklån iaf.

Så jag hittade en AGV airtech, som verkade ligga nånstans i mellan dessa, nu undrar jag hur dom är att ha och göra med, nu vet jag ju att hurvida de passar skallen är väldigt personligt, men hur är ljudnivån i en sådan? och immar visiret igen lätt när det är lite kallare? hålls passfårmen bra med tiden? dessa är då de saker jag haft problem med med min förra.

Om någon har fler tankar om den eller andra förslag i liknande prisklass (2500kr+-) så är det välkommet.

Har en airtech, men har ingen direkt åsikt om ljudnivån då det är den enda hjälm jag haft. Så jag har ju inget att jämföra med. Men jag upplever den iaf som ganska högljudd =/
Ang passform sitter den perfekt på mitt huvud, tryckte lite i pannan till en början men sen anpassade den sig efter ett tag.:)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti