Agerande i tingsrätten

Haha...nä, det får vi hoppas att han inte hann byta ut sig! :D Jag hade honom under uppsikt hela tiden tills polis kom till plats så det ska nog inte vara problem med det. Men just saken att det tar så förbannat lång tid innan ärendet tar sig till tings! DET reagerar jag starkt på. Trodde fan det var Xet som hittat på ngt med barnen ju!
Med tanke på hur lång tid de tagit så antog jag att det var utagerat.

Haha mm så fort man hannar hos en myndighet då snackar man minst ett halvår. spelar ingen roll vilken.

Ta det lugnt bara. Svara sanningsenligt. Svamla inte. Ljug inte. Överlev långtråkigheten är ditt prio ett. Hellre vittna eller vara åhörare än vara den rättegången handlar om. :näsblod

Svara ärligt och svara bara raka svar typ ja och nej så kan ingen advokat förvränga vad du sagt.
Min bror vittnade i ett rattfylleärende, massor av åtalspunkter resulterade i en månads fängelse.. dvs fotboja i tre veckor.

Svara ärligt och svara bara raka svar typ ja och nej så kan ingen advokat förvränga vad du sagt.
Min bror vittnade i ett rattfylleärende, massor av åtalspunkter resulterade i en månads fängelse.. dvs fotboja i tre veckor.

Det ska jag komma ihåg. :tummenupp
Slippa bli söndersågad av hans advokat.

Det ska jag komma ihåg. :tummenupp
Slippa bli söndersågad av hans advokat.

Äh, hans advokat kommer knappast grilla dig. Iaf inte som i amerikanska filmer. Har vittnat mot ett par grabbar som gjorde inbrott i en bil mittemot mitt sovrumsfönster. Jag ringde polisen och de greps på bar gärning.

Jag fick sitta utanför rättssalen, blev inkallad. Tillfrågad om mitt namn, om jag ville ha ersättning och hur mycket. Jag befann mig mitt i rättsalen, de åtalade på ena sidan och sen poliser och åhörare (tror jag) på andra sidan.
Fick dra min berättelse, besvärades av några enstaka frågor och sen var det klart. Jag behövde inte peka ut någon, fick inte ens frågan om det var rätt personer. Jag antar att rätten var nöjd med de vittnesmål poliserna som haffade tjyvarna lämnade. Dvs de intygade att det var rätt personer som satt åtalade.

Jag vittnade mot en rattfylla en gång.. Killen hade kört i diket och jag var först på plats.. kände att han luktade sprit så jag frågade om han hade druckit.. då sprang han till skogs och jag efter medans frugan ringde snuten.. dom kom typ 10 minuter senare och tog hand om han..han blåste för grov rattfylla... han klara sig med ett år utan kort p.g.a att snuten som haffade honom inte kom och vittna...

Jo, jag blev inkallad 09.30 och 09.38 var jag ute igen....på väg till bilen. Så kl 10 var jag på jobb igen.
Jag som trodde att det var läge att begära envig med skarpt stål, men icke! :gnissla

Jo, jag blev inkallad 09.30 och 09.38 var jag ute igen....på väg till bilen. Så kl 10 var jag på jobb igen.
Jag som trodde att det var läge att begära envig med skarpt stål, men icke! :gnissla
Sa vi ju till dig...
Man ska inte tro på allt man ser i amerikanska rättssalsfilmer. :pannkyss

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!