Aftonbladet.

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Vart förvånad över att ingen har lagt upp den här annonsen tidigare idag, läser ingen aftonbladet? Man får ju ett skratt varje gång man läser skittidningen, de är väll därför de är Sveriges största tidning?:D

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5498439.ab

Bara några funderingar:

– Mopeden går ju att ersätta men inte min uppfattning om polisen, säger han.
- Som om han hade en bra uppfattning om polisen innan, bara en tanke.

– Det smällde till rejält men jag lyckades rätta upp den.
Pfff............?

-Flera bilar körde förbi men det var ingen som stannade när Glenn blev uppläxad av polisen.
Haha, jo jag brukar alltid stanna när jag ser att polisen har tagit fasst någon.

Glenns moped är totalförstörd efter krocken. Polisen vägrar ersätta skadorna. Nu vädjar Glenn till vittnen att träda fram.
Hehe totalförstörd var ordet! Enligt mina ögon så är det inget onaturligt på den där DT:n (kan ha fel?), förutom att avgasröret verkar vara borta/avkapat? Hur som helst så tar inte burken i först vid en REJÄL KROCK.

Det här var en rolig annons men de finns ju dom som bara är skit, finns det någon annan tidning som man kan ha som förstasida? Känner att jag inte vill sponsra aftonbladet mer...

Ens värt att lägga upp en tråd för?

Hur fasen kan man heta Glenn och bo i Skåne? Har han blivit deporterad från Göteborg eller? :va

Det "smällde till rejält" och mopeden blev "totalförstörd", ändå lyckades han hålla den på hjulen. Hur många som har varit med om en rejäl mc-olycka där hojen blivit totalförstörd har lyckats hålla den på hjulen?

Tror snarare att lille Glenn varit ute och kört med sin risiga gamla moppe och råkade stöta ihop lite med en polisbil för att han kör som ett litet ägg. I efterhand så kommer han på att det är ganska tråkigt att köra moped och att han ska försöka komma med någon snyfthistoria för att få pengar att köpa öl för istället.

– jag sa att de skulle ersätta skadorna men då började de skrika ”jävla pågajävel, kan du inte köra"

Stark tobak :D

titeln får det o verka som om dom körde på honom och smet iväg utan att stanna...aftonbladet e så dramatiska

ALLA andra i hela världen har haft en taskig uppfattning om polisen i ett visst ärende nån gång - utom jag. Är det bara jag som tycker att de inte använder övervåld, trakasserar eller annat skit de påstås göra?

Kan det ha att göra med hur man själv är som person eller?

Killen gjord en powerglide i rondellen och polisen stod i vägen, om de inte stannat honom så hade han kört ihjäl sig DIIRECKT!!!!oneone1

Han var väl en jävla apajävel.

Detta utspelades med all säkerhet i polisbilen:
-Titta, en apajävel! [aubajauvel]
-Ja, vi kör på han så han aldrig kan gå igen!
-Tänk om han är svensk?
-Äh, han har ju hjälm, omöjligt att se, men vi tar det säkra före det osäkra!

Sen körde de på honom. Så tror jag det var!

Vad gjorde han ens på en DT50 vid 17 års ålder?

Hade jag kört en sådan vid den åldern hade jag nog inte varit så pigg att tillkalla media.

Vad gjorde han ens på en DT50 vid 17 års ålder?

Hade jag kört en sådan vid den åldern hade jag nog inte varit så pigg att tillkalla media.

Mkt roligare än att cykla/åka buss i alla fall :)
Men spelar det egentligen nån roll? Scootrar är det ju allt mellan 15-80år som kör..

Värre om det vart en fs1 eller k50 :tungan

Mkt roligare än att cykla/åka buss i alla fall :)
Men spelar det egentligen nån roll? Scootrar är det ju allt mellan 15-80år som kör..

Värre om det vart en fs1 eller k50 :tungan

Lett mowtowsyckel! :fakta
Alternativt nån form av neutral transportskoter.

Vad som helst för att slippa DT-stämpeln. :mattias

Står lite mer här

http://sydsvenskan.se/skane/article487310/Pakord-mopedist-Poliserna-smet-efter-krocken.html

Ramsned, skevt drev och trasig motorkåpa. Vad som beror på smällen är nog svårt att få klarhet i, men någon skada har säkert uppstått vid kollisionen.
Jag får inte riktigt kläm på hur olyckan ska ha gått till. Blev han påkörd snett bakifrån vänster eller? Hur sjutton gick det till i så fall?

Och hur kunde drevet bli snett och en motorkåpa lossna medan det bara är nära att han skadar benet. Det sitter ju en bit utanför mopeden och borde då varit det första som mosades. Om inte polisbilen träffade det bakre "hörnet" på mopeden och det fick energin från kollisionen att fortplanta sig genom den vilket krökte ramen och att det där igenom uppstod någon spänning som fick motorkåpan att ge upp. Eller att det skadade drevet gjorde så att kedjan hoppade och den i sin tur drog sönder motorkåpan. Men alla alternativ låter lite långsökta.

Tänkte förresten på en annan sak: På bilden i Aftonbladet saknas både bakljus och blinkers. Men det nämns inget om att de har skadats i artikeln i Sydsvenskan. Kan det kanske varit så att lille Glenn plötsligt bromsade mitt i cirkulationsplatsen men poliserna bakom honom missade det på grund av att han saknade bromsljus? Eller gjorde en oväntad sväng utan blinkers? :va

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8