Aftonbladet...

själv tycker jag det är bra att dom pryglar politiker i tidningen
å skiter i vilken färg det är för dom är likadana allihopa

bonny skrev:
2535995 Visst tusan är massmedia vänstervridet, det har ju både du, dina kompisar och många andra sagt flera gånger, alltså måste det vara sant!:tummenupp

Givetvis kan allt detta avfärdas med att de som rapporterar detta med stor sannolikhet är mutade av G. Persson, men i så fall kan det inte vara svårt för dig att hitta någpn massmedialforskning som stöder din hypotes!:pannkyss

:D :D Härligt att se! Alltid lika kul när folk och fä vrider på det man säger och drar det till sin spets :tummenupp

Jag diskuterade faktiskt "massmedia" i sin helhet och inte en enskild tidning :rolleyes:

Varför skulle jag vilja hitta forskningsrapporter som påvisar att tidningsartiklar är/kan vara skrivna utifrån ett politiskt perspektiv? Det räcker väl med att jag som enskild person kan läsa en text och se att dem skriver utifrån ett visst perspektiv? Det räcker för min del iaf :tummenupp

Fast jag har aldrig behövt massa herr doktors som talar om för mig vad som är rätt och fel heller. Känner mig tillräckligt stark att avgöra det själv...

blizzer skrev:
2536081 själv tycker jag det är bra att dom pryglar politiker i tidningen
å skiter i vilken färg det är för dom är likadana allihopa

Självklart skall även dessa människor granskas! Oavsett färg dem tillhör :tummenupp

Vissa grejer dem kan skriva gör dem ju dock enbart för att det handlar om den person det gör. Om det varit en "vanlig" människa som inte står i rampljuset så hade ingen brytt sig.

Last edited:
C.Barrow skrev:
2536090 :D :D Härligt att se! Alltid lika kul när folk och fä vrider på det man säger och drar det till sin spets :tummenupp
Jag diskuterade faktiskt "massmedia" i sin helhet och inte en enskild tidning :rolleyes:
Varför skulle jag vilja hitta forskningsrapporter som påvisar att tidningsartiklar är/kan vara skrivna utifrån ett politiskt perspektiv? Det räcker väl med att jag som enskild person kan läsa en text och se att dem skriver utifrån ett visst perspektiv? Det räcker för min del iaf :tummenupp

Fast jag har aldrig behövt massa herr doktors som talar om för mig vad som är rätt och fel heller. Känner mig tillräckligt stark att avgöra det själv...
Tja, det ser ut som om vi har fler olikheter. Jag menar att om du inte vill ha dina åsikter granskade så kanske du inte ska publicera dem på ett allmänt forum på internett.:7peta
""Massmedia" i sin helhet" är just det som forskningen är baserad på så då var det i alla fall en sak vi var eniga om. Trevligt eller hur?! Om än det iofs inte gör ditt påstående om "vänstervridning" korrektare och kanske mer speglar dina politiska åsikter än massmedias. Sitter man bara långt ut till höger blir ju allt vänstervridet.

Det finns flera anledningar till varför man kan ta och titta på forskning ibland: Det kan ju hända att du har fel plus att man kanske då kan undivika att posta personliga åsikter, som vi alla har rätt till, som fakta eller sanningar. Fördelen med det är att du slipper påhopp från besserwissrar som jag...

Tvivlar inte på din förmåga att avgöra vad som är rätt eller fel men om du påstår att något är på ett visst sätt, så tycker jag att det inte är för mycket begärt att fråga hur du vet det. Speciellt om det finns andra som påstår annorlunda. Vad säger då att jag ska lita på just dig? Honkiie påstår ju något annat än vad du gör. :confused:

P.S Doktor är fel titel på mig, så om du ska vara nedlåtande kan du väl åtminstone var det på ett korrekt sätt!:pannkyss

C.Barrow skrev:
2536090

Jag har aldrig behövt en massa doktorer som talar om för mig vad som är rätt eller fel. Jag känner mig tillräcklig stark för att avgöra det själv!
- Jorden är platt, sådeså! :fakta :mad:

:rolleyes:

Undrar hur mycket man skulle hitta på Korvgubbe om man började gräva. Det lär ju finnas ett och annat!:D

MagnusK skrev:
2536386 Jag vågar igentligen inte säga något med risk för vedergällning men here goes:

http://archive.corren.se/archive/2006/6/28/ir11dn7btx7bklt.xml?category1=1096984640-4&

Damn you!!!! :mad:

Jag har lagt det där bakom mig! Jag är en helt ny person nu! :rolleyes:

Starstriker skrev:
2536338 Undrar hur mycket man skulle hitta på Korvgubbe om man började gräva. Det lär ju finnas ett och annat!:D

Alldeless för mycket.. Skulle vara minst hälften av vad man skulle finna på dig så det finns en hel del!

Last edited:
bonny skrev:
2536148 Tja, det ser ut som om vi har fler olikheter. Jag menar att om du inte vill ha dina åsikter granskade så kanske du inte ska publicera dem på ett allmänt forum på internett.:7peta
""Massmedia" i sin helhet" är just det som forskningen är baserad på så då var det i alla fall en sak vi var eniga om. Trevligt eller hur?! Om än det iofs inte gör ditt påstående om "vänstervridning" korrektare och kanske mer speglar dina politiska åsikter än massmedias. Sitter man bara långt ut till höger blir ju allt vänstervridet.

Det finns flera anledningar till varför man kan ta och titta på forskning ibland: Det kan ju hända att du har fel plus att man kanske då kan undivika att posta personliga åsikter, som vi alla har rätt till, som fakta eller sanningar. Fördelen med det är att du slipper påhopp från besserwissrar som jag...

Tvivlar inte på din förmåga att avgöra vad som är rätt eller fel men om du påstår att något är på ett visst sätt, så tycker jag att det inte är för mycket begärt att fråga hur du vet det. Speciellt om det finns andra som påstår annorlunda. Vad säger då att jag ska lita på just dig? Honkiie påstår ju något annat än vad du gör. :confused:

P.S Doktor är fel titel på mig, så om du ska vara nedlåtande kan du väl åtminstone var det på ett korrekt sätt!:pannkyss

Det du skall ha definitiva pluspoäng för är att du är skarpsinnig att diskutera med :tummenupp Jag har absolut inga som helst problem med att vissa har andra åsikter än mig, så länge man kan diskutera och bete sig som "folk" :pannkyss

Tyvärr tror jag att du missförstått mig litegrann. Jag kanske har tolkat dina inlägg lite fel också, vem vet?:confused:

Vart någonstans har jag sagt någonting om "vänstervridning"? Det enda jag sagt är att vissa/alla tidningar speglar vissa politiska åsikter till och från.

Dessutom är ju faktiskt mina personliga åsikter sanningar för mig :7peta :D
Om du vill klassa dig som besserwisser eller ej är ju helt upp till dig.

Vad exakt är det jag har påstått att det är på ett visst sätt?
Det enda jag sagt i den här tråden är att jag vid många tillfällen har genomskådat politiska värderingar i olika tidningsartiklar. Det är allt jag har påstått enligt mig.
Jag säger/begär inte att någon skall lita på mig och mina åsikter. Jag bara ventilerar dem ibland. Fördelen med demokrati och yttrandefrihet är just det att man skall kunna göra det :tummenupp

När jag skrev "herr doktor" så syftade jag inte på dig. Jag syftade snarast på diverse doktorer och forskare. Om en forskare säger att mina åsikter är felaktiga så skiter ju jag blanka fan i det, därför att det är rätt för mig. Förstår du hur jag menar?

Det var alltså inte meningen att trampa någon på tårna eller vara nedlåtande på något vis. Om någon tolkat det så så tänker jag inte be om ursäkt, utan då är det ditt eget problem... :tungan

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back