Aftonbladet om motorsport

Att han bara orka, vem fanken bryr sig om vad han gillar för musik, inte jag i varje fall.

Kommer ju aldrig att få alla som tittar nöjda, och dessutom verkade han inte speciellt intresserad i övrigt av programinnehållet heller.

Otroligt att han kan få skriva en artikel om detta ens.....

Håller med, jag får intrycket att klagomålet på musiken mest är en ursäkt för att få fara ut mot motorsport i allmänhet. Han nämner ju nada om själva tävlingen.

Honken skrev:
Man är då hyfsat ointresserad av motorsport om man engagerar sig mer i musiken än själva sporten i sig!

Jag kan då ärligt säga att jag aldrig ens har haft en tanke på vad dom spelar för musik då dom visar motorsport på TV.... Det är som inte det jag är intresserad av! Men det där är ju bara ännu en sån där totalt onödig artikel för att fylla upp skvallerblaskan aftonbladet, varför inte lägga ner skiten då dom ändå inte har nåt vettigt att skriva om!? :kocko

Precis, denne Jonathan Jeppson gör samma misstag som många andra dåliga journalister, att istället för att förmedla en nyhet så förmedlar han sin uppfattning om en händelse och gör det till en nyhet.

valmers skrev:
Han har helt rätt angående den töntiga musiken, som ska vara "tuff".

Håll i dig Valmers. Jag ska göra ett undantag... och hålla med dig. Går det verkligen inte att ha annan musik är heavy-metal ? Ketogans senaste film är ett utmärkt exempel på att det går (och kom inte o säg att det minsann också var heavy metal.)

Sen så kanske det är på sin plats med en kommentar om Journalisten... om han inte gillar sitt jobb så borde han byta. Det är inte tvång att skriva på aftonpressen.

Eller som när aftonbladet skickade en dansbandsälskare eller morsvarande ( ;) ) att recensera en Soulfly konsert i somras, vad tror ni dom fick för "betyg"? :haha..

Metal_K12 skrev:
Eller som när aftonbladet skickade en dansbandsälskare eller morsvarande ( ;) ) att recensera en Soulfly konsert i somras, vad tror ni dom fick för "betyg"? :haha..

Ja, det blir ju sensationella reportage - precis i kvällspressens anda !

Kiosken skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,537262,00.html

"STCC kördes igår också motorcykel. Inte ens ett återförenat Ebba Grön skulle kunnat hålla mig vaken då."
:huvet :huvet

Borde vi inte ha denna tråden till att hjälpas åt att skriva något riktigt syrligt till honom och Aftonbladet. Med tanke på den härliga blandning av sarkasm, ironi och gnäll som vi tillsammans har kunde det nog bli riktigt bra

Jag blev sne, och slänge iväg ett litet mail. Jag skev:

"Hur kan man få betalt för att gnälla som en sur gammal gubbe i en tidning?
Tips: Det finns en "off"-knapp på TV:n. Testa den."

Svar fick jag oxå:

"Hej!

Nä, du kanske har rätt.
Tonen var nog lite för gnällig.
Och sur gammal gubbe vill man ju inte vara.
Ska skärpa mig och se det positiva i tillvaron.
I alla fall fram till nästa krönika. :-)

MVH
Jonatahn"

Han insåg nog själv att ingen, inte ens motorsportshatarna skulle uppskatta hans krönika.... ingen uppskattar en surgubbe. Bra gjort att maila honom.

Är inte motorsporten i sig han bedömer utan musiken!? Dessutom ger han tips om musik som tex Moby och klassiskt. MotoGP har haft båda med i sina vinjetter! Så han e lite off.. Kanske har han rätt om TV4+?

Men han är väl en sån som tex retar sig på att det finns för många röda bilar ute i trafiken och då bara ser just röda bilar!

Hittade tråden strax efter jag mailat killen följande:

Varför klagar du på musikvalet i program som du uppenbarligen inte gillar?

"I STCC kördes igår också motorcykel"
Jag kan upplysa dig om att i STCC körs inga motorcycklar utan bara bilar.
Motorcycklar körs i Veidec trophy som är ett evenemang som körs samma helger och
på samma banor som STCC.

För att vara skribent på Aftonbladet så verkar du ovanligt korkad.
Men det kanske är kommentarer som mina du är ute efter.!?

Han har endå en poäng. Jag är intreserad och såg av en händelse när viasat sände SO. Det var så jävla tråkit att jag fick mordhålla fjärren för att mina vänner ville byta. Risken med kass tv är ju att det kommer än minder folk.

-Händer det inte mer än så här kan du glömma att jag kommer till Sveistad.

Det är ju lite synd då dom ändå visar race att dom inte kan göra det bra.

Goodstuff skrev:
Det bästa är ändå rubriken på artikeln. "varvade motorer"? Vad fan är det?

Speedway och isracinghojar är R.I.K.T.I.G.A räsers som inte kan varmköras tyst och fint på 1000rpm. Men det är ju inte så lätt att veta för en journalist.
Sen att han skrev lite fel var ju lite kul :tummenupp

Skrev följande till honom:

Hejsan gnällpelle!

Varför sätter Aftonbladet dig som verkar helt ointresserad, till att skriva om motorsport?
För det andra. Varför får jag uppfattningen om att du gnäller på motorsporten och speciellt motorcyklar?
Är det motorcyklarnas fel att tv använder sig av musik som inte faller dig i smaken?
Då får du väl se till att skriva och framföra din klagan till TV4 och TV3 eller vilka det nu är.
Att bara sitta och kasta skit rakt ut i luften kan väl inte ge något.
Du har ju faktiskt en annan möjlighet, nämligen att byta kanal om du inte gillar det du ser.

Mvh Johan

Återkommer med svar

Jag får faktisk hålla med journalisten i själva poängen. Det är supertråkigt att titta på. Dom visar inga dueller, dom klipper hejvillt och lyckas inte förmedla ett dugg spänning. Samtidigt sitte der en Bilintresserad kille som inte förstår det minsta om MC och fysiken som är involverad och kommer med småkorkade kommentarer...
Det var bättre förr, på Race´s tid...

Skrev ett litet mail till honom. Vi kan väl bomba idioten med mail så får han i alla fall lite jobb...

"Om du nu tycker det är så jävla jobbigt med motorsport och bra musik så kan du väl antingen skaffa dig ett annat jobb som passar din mjukisstil eller så skriver du om sånt som intresserar dig. Journalister som du har en sån jävla negativ inverkan på allt ni ger er på. Du och Bjurman kan väl dra till nån trendig plats och stanna där så vi som gillar musik, motorsport etc. slipper se era löjliga trynen stup i ett. Om jag inte gillar nåt så gör jag nåt annat. Prova det du med så kanske du blir en bättre människa."Janne

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back