aftonbladet och jorden

honkiie skrev:
2602845 Vet inte om det redan finns nån tråd om det här. Hursomhelst, är det nära så illa som aftonbladet fått för sig att det är eller har dom bara hittat en skrämseltaktik som får folk att köpa tidningen? Tyckte det var som kul första numren där det stod typ "tv metrologerna säger att vi borde vara snälla mot naturen" och sen helt plötsligt så är världen på väg att gå under i varenda jävla artikel i hela tidningen?

Nåja, det är inte Aftonbladet som bara hittat på detta fenomen utan det är
olika forskare runt om i världen som dragit samma slags slutsats.

Aftonbladet förmedlar bara resultatet av forskningen.

Min personliga åsikt är att problemet absolut är på riktigt.
Jag tror inte heller vi människor kommer sluta köra runt i tex. de stadsbilar med V8'or vi använder idag eller ta bort något ur den livsstil vi har idag, status före liv.

Detta kommer absolut slå tillbaka på oss själva och när den dagen kommer är det troligen för sent för att göra något åt det.

Själv gör jag som alla andra, jag bryr mig inte alls, jag tänker inte dra ned på bil eller mc-körningen. Jag kommer inte heller försöka spara på energi eller liknande.

Problemen är många år bort och det är de som är småbarn idag som får ta smällen istället.

Last edited:
Har inte våren kommit till den förste Mars nästa år så sliter iaf jag ut katalysatorn på bilen. Direkct!!11

Blip skrev:
2603482 Vad Aftonbladet vill påskina är att vi räddar världen genom att köpa bränslesnåla bilar, köpa lågenergilampor och gud vet vad. Vi kanske kan fördröja det oundvikliga några år men faktum kvarstår. Oljan tar slut och kvar blir kolet som främsta värmekälla (en bra sådan) och det är egentligen det enda det finns riktigt mycket av.

Hur vi mår sedan är en annan femma men visst kommer totala populationen av människor att minska. De som har svårt att överleva idag går åt först.

Jag mår dåligt av att köra en bränslesnål samt slö bil!
Man ska veta att man färdas!

HanneZ skrev:
2603546 Korrekt, _väldigt_ mycket snabbare.

Varför skulle det inte finnas några människor kvar om 200 år?

Hur vet man då SÄKERT att det går snabbare? Det är trots allt rätt så långa tidsperioder vi snackar om här.
Jag vet iaf hur det ligger till (allvetare som sagt) men det är alltid kul att se dessa paranoida och självbefläckade människorna spå framtiden genom att lyssna på olika forskare som har fått ett diplom utskrivet av ett oseriöst universitet i Nevada-öknen.
Och om man skulle vara så naiv att tro på dessa forskare så skulle man väl för fan inte börja med att anklaga bilarna!? Nu vet jag att de inte bara härjar på bilarna, men det är självfallet industrin som skulle vara den stora boven i och med enorma utsläpp genom tex kolkraft. Och sedan har vi flyget, hur mycket tror ni det förorenar jämfört med bilar om man ser till ETT ENDA jasplan som är uppe i det blå och ödslar enormt onödiga pengar på att träna en pilot som vi inte har någon användning av?
Och båtar, ännu en enorm faktor i det hela.

Tacka vet jag kärnkraften, synd bara att man inte har hittat rätt person för att utveckla/uppdatera hela kärnfysikens lagar och förordningar. Här har vi mycket att hämta så om en enda person skriver på det där på aftonbladet och samtidigt är emot kärnkraften, då ska denna någon rannsaka sig själv och gömma sig i en grotta.

Gör nåt vettigt istället, köp en trisslott eller investera en tusing i aktier och se hur mycket ni kan få den att stiga på tex 6 månader. Väl där så köper ni nya trisslotter, det kan ni behöva. Men inte om du går på Aftonbladets senaste propaganda, för det är bara vinnare som har en chans att vinna något.

Glömde bort lite...

Om 200 år eller så så kommer det inte finnas mycket människor kvar/inga alls här på jorden enbart pga att det är på tok för mycket korkade människor med högre positioner. Ta påven tex, han har en enorm makt. Men samtidigt så förespråkar han en sak som är lika förlegad och trovärdig som självaste jultomten.
Och de fundamentalistiska muslimerna, hinduerna mm ska vi inte tala om (inget etniskt okorrekt från min sida dock), här snackar vi verkligen att hissen inte går hela vägen upp. Den var tydligen inte ens uppfunnen när profeten skrev sin saga.
Jag skulle kunna hålla på hur länge som helst då jag finner det rogivande att klanka ner på allt och alla, speciellt de som är betydligt mer korkade än vad jag är. Är jag dryg? Ja, självklart. Dryg och mån om mig själv och jag lägger hellre energi på att leva i nuet och vara klar i huvudet än att gå omkring och oroa mig för något som inte kommer inträffa.

Last edited:
det kom lite snö i november och hela världen går under. skärp er!

Dee_cati skrev:
2604436 Hur vet man då SÄKERT att det går snabbare? Det är trots allt rätt så långa tidsperioder vi snackar om här.

Glaciärer som smälter riktigt fort:va fråga dom som bor kring alperna, dom är inte så glada.

Dee_cati skrev:
flyget, hur mycket tror ni det förorenar jämfört med bilar

Smartare landningar sparar lika mycket farliga utsläpp som 20 000 bilar spyr ut på ett år.
Försöken med ”gröna landningar” startade redan i januari.
SAS är först i världen med de miljövänliga landningarna och nästa år utvidgas projektet till hela EU.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,927510,00.html

Dee_cati skrev:
Ta påven tex, han har en enorm makt. Men samtidigt så förespråkar han en sak som är lika förlegad och trovärdig som självaste jultomten

Människor ser till att det fortsätter vara så.

Aftonbladet är rena kräkmedlet..

Jag tror att människor i framtiden kommer undra vafan vi höll på med och kalla oss idioter.

Själv så drar jag mitt lilla strå till stacken - cyklar, åker kommunalt (när jag inte åker mc förståss) sorterar och slänger skräp i återvinningen. Köper och säljer begagnat, använder miljövänligt tvättmedel som är så vänligt att det inte ens är skadligt för smutsen.

tycker aftonbladet för en gångs skull gör något bra för att få fler att inse att det behövs göras något åt saken.

det enda som går göra, är att få media att gå ut med att det är problem, få de stora företagen att tänka om... tänka på miljön och globalt sänka utsläppen.

bilar... ja.. där behöver ju utvecklingen gå mot att få miljövänliga bilar. Men tyvärr är ju bränslet ett av statens bästa sätt att få in stålar på. Så lite käppar i hjulet finns det överallt...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg