Aftonbladet listar kamphundar

Starstriker: Ok säg att vi skulle förbjuda kamphundar. Vad exakt är det vi ska förbjuda, sammlingsrasen pittbull, eller den renrasiga varianten, eller hundar som verkligen kampar?

Nu idiotförklarar du 85% av Aftonbladets läsare.
Jag tror att de flesta av ABs läsare är kapabla att bilda sig en egen uppfattning i frågan. Jag tex var emot kamphundar långt innan AB började skriva om frågan.

Lustigt att AB börjar driva det här just nu förresten. Är det en tillfällighet måntro :tungan

jag idiotförklarar 100% av aftonbladets läsare ....

...inklusive dig själv eftersom du troligtvis läst Aftonblarran själv för att kunna döma läsekretsen!

I'm so smart! :tungan

självklart har jag läst den.. men senaste gången var nog för ca 2 år sen när de började balla ur på riktigt... men det räcker ganska bra med att se framsidorna nu för tiden...

"Det var en 20-årig kille som skaffat en pitbull för tre dagar sedan, berättar Peter Lukic, inre befäl vid polisen i Malmö.
- Han var ute och rastade den när hunden flög på honom. Varför vet vi inte, men den bet honom upprepade gånger.
Vittnen som såg vad som hände försökte hjälpa 20-åringen genom att först kasta saker på hunden.
- Man försökte kasta stora stenar på hunden men det hjälpte inte, säger Lukic."

"Hundägaren är enligt polisen känd sedan tidigare.
- Han ville bara bli av med hunden och sa att vi skulle ta hand om den, säger Lukic."

Stackars hund säger jag.. den va inte en valp och han hade haft den i tre dagar..undra vad den hade råkat ut för innan

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1019545,00.html

Snart är ordningen återställd: Både dåliga ägare och dåliga hundar verkar ta kål på sig själva :tummenupp

.....

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!