Aftonbladet gör det igen

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ingen nyhet att AF skriver retarderade artiklar ibland, men där finns guldbitar även där ;)

Du är övertjännslig.

Skall man klaga på braskiga rubriker bör det finnas anledning, det gör det knappast i de här fallen.

Nödlandning tolkar jag som att ett plan får problem och landar för säkerhets skull utan skada på planet.
Kraschlandning - Plan "landar" på ett sätt som påtagligt skadar planet.

Tror du att planet kommer vara flygdugligt närmaste veckorna?

Nödlandning tolkar jag som att ett plan får problem och landar för säkerhets skull utan skada på planet.
Kraschlandning - Plan "landar" på ett sätt som påtagligt skadar planet.

Tror du att planet kommer vara flygdugligt närmaste veckorna?

förvisso en bra tolkning men jag uppfattar själva rubriken som att planet går i tusen bitar och förväntar mig se ett plan just kraschlanda och gå tusen bitar.

men eftersom ab nu har ändrat rubriken på förstasidan tror jag nog att dom själva kände att det var en liten galen rubrikssättning (igen).

Jag säger som Jon Stewart säger om Fox News.
- They are REALLY good at what they do, and everybody should follow their example.
- WAIT WHAT?! You, as a liberal, LIKE fox news?!?!?!
- No I said they are good at what they do, they are not a news channel, they are a opinion channel with alot of story telling, and they make a ton of money on it.

Samma sak med Aftonbladet. Aftonbladet är Sveriges Fox News fast i tidningsformat. De hittar på saker, förstorar upp och bildar opinion, i ett syfte; ATT TJÄNA PENGAR,
och det gör de djävligt bra.

De finns tidningar för pensionärer med. Fasen vad folk är känsliga. De är en tidning man läser snabbt igenom.
Aftonbladet är en sådan tidning som är för de som skiter i världen =)

Lyssna på DNs reporter i deras filmklipp så inser man att de är lika retarderade

Vad i deras rubrik är galet? Han gör en riktigt snygg buklandning med planet. Vad i rubriken är galet?

*edit* känns som att rubriken har ändrats under dagen..

Tyckte bara att den var inte så "far out". Hade tänkt föreslå en rubrik i linje med den som nu kommit upp.

Att rubrikerna brukar vara åt skogen råder det ingen tvekan om, varje gång man råkar se en tänker man följdaktligen; "Jaha, hur var det egentligen?" Tyckte bara inte denna var något extremfall, tvärtom.

Du har (för en gångs skull) rätt i sak men däremot svaga exempel.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D