African Twin polis..

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Ja, nu när det är en massa vinter-skit trådar på SH, så ska man väl inte vara sämre själv :)
Så vad jag undrar är... låt oss säga att du, en sommarkväll hittat på nåt jävelskap så att lappen ligger löst. Plötsligt ser du en civil AT polis "finns i sthlm iaf" i backspegeln... Skulle du då våga försöka dra med en motard? Vart skulle du söka dig....nedför trappor? ut i skogen?...ja vad säger ni :)

Själv skulle jag förmodligen fega ur, om det kom till kritan.

Finns det skog i sthlm :va
Trappor är bra men skog är bäst. :hihi :hihi :yoparty

SM 570 RR skrev:
Finns det skog i sthlm :va
Trappor är bra men skog är bäst. :hihi :hihi :yoparty

Trappor borde en AT käka till frukost :)

Står träden tätare än 400m ifrån varandra så är det tät skog i sthlm :D

Rammstein skrev:
Ja, nu när det är en massa vinter-skit trådar på SH, så ska man väl inte vara sämre själv :)
Så vad jag undrar är... låt oss säga att du, en sommarkväll hittat på nåt jävelskap så att lappen ligger löst. Plötsligt ser du en civil AT polis "finns i sthlm iaf" i backspegeln... Skulle du då våga försöka dra med en motard? Vart skulle du söka dig....nedför trappor? ut i skogen?...ja vad säger ni :)

med XT:n gick det bra iaf! med husan skulle jag inte tveka en sekund!

negertwinen funkar jättebra att köra i trapper med! även i skogen! betydligt bättre än med 17" hjulen iaf! hojen du kör är byggd för att köras snabbt och snävt på asfalt! twinen är byggd för att åka i sandlådor och på grusvägar....

Näh, hade nog bangat...
Eller ja..beror ju på var man är och så..
På ensliga små grusvägar man kan i sömnen så kanske...
Nej just det, på en motard var det. :D

Edit, stavfle.

Rammstein skrev:

har bara fått en sån fruktansvärd respekt för mc-poliser :näsblod . det grymmaste är ju att det är femtioåriga gamla gubbar som kör hojarna.

tänk er, dom kör varje dag hela tiden så fort väder och klimat tillåter. dom kan alla vägar som dom patrullerar på.
snackade med en för ett par månader sedan, om det är någon som sticker, vet dom precis vilken kurva dom ska börja leta i........rutin :Bugar :huvet

Rammstein skrev:
Bla, bla bla... skruva ihop hojen nu i stället, så vi kan ut och åka på torsdag ;)
jaja.. Ska skruva ihop den men jag tror inte det blir så mycket körning på torsdag... Vi bor ju för tillfället i Nordpolen...

Bulten som jag drog av är fixad så nu ska jag bara köpa nytt framdäck så är jag fit-for-fight sen... Den kommer bli kanon.... :kär

Hur går det med Katie?? Startar hon eller tjurar hon fortfarande??

Stephen skrev:
jaja.. Ska skruva ihop den men jag tror inte det blir så mycket körning på torsdag... Vi bor ju för tillfället i Nordpolen...

Bulten som jag drog av är fixad så nu ska jag bara köpa nytt framdäck så är jag fit-for-fight sen... Den kommer bli kanon.... :kär

Hur går det med Katie?? Startar hon eller tjurar hon fortfarande??

Hon går som en klocka, fick andas lite friskluft i torsdags :banana

På torsdag kommer det vara torr asfalt och 10+ :rolleyes:

skönt att man inte har de där problemen längre då man bara åker bana.
men som sagt det beror helt på hur man känner i läget, kan inte sitta här och säga att man skulle eller inte. det som faller in kör man på!

bra omständigheter är heller aldrig fel!

Fasiken vet om man vågat dra alltså. Hade jag suttit på duccen med relativt öppen väg så hade jag dragit... Kanske... Men att dra mot en AT i terräng är nog för mycket för mina hojkunskaper.. Har man aldrig kört seriöst offroad så funkar det nog inte.

Det var en kille i Gävle för många år sen som skulle dra ifrån en Polis-BMW i terrängen. BMW´n hängde med på allt han hitta på. Det visade sig att gubben på snuthojen var enduroförare och vunnit november-kåsan två-tre år innan. Sånt BÖR man veta.

Dom kommer ju inte att sätta nybörjare på AT´n. Det är ju någon som dom vet kan hantera den i terrängen som får köra....

Rammstein skrev:
På torsdag kommer det vara torr asfalt och 10+ :rolleyes:

Vilken torsdag snackar vi då om ? Kollar man prognoserna idag så kommer det ju att ligga under nollan hela veckan ? :confused:

Eller är det så att det finns ett Hammarbyhöjden som ligger nån helt annan stans än i Stockholm ? (Eller att du har koll på nån helt sjuk vetenskapskonferens som skall in i Globen under veckan och att dom skall testa en vackert-väder-maskin på torsdag ? :hihi :rolleyes:

Visst vore det trevligt och drömma skall man ju......

Last edited:
Om det är en svart african twin så är det inte Hamren. Det rullade in en sån på solnas bilprovnings station i våras för två år sedan då den skulle tas i trafik med all utrustning. Jag tror dig (mcbudet) att den säkert lurar african twinen men jag skulle nog banga tyvärr. Det är ju inga duvungar vi pratar om. Jag läste om nån mc polis som har blivit anmäld för att jagat en moped. Var det stockholm eller? Någon som vet? Där borde det nästan ha varit Hamren :D

motardnisse skrev:
Jag läste om nån mc polis som har blivit anmäld för att jagat en moped. Var det stockholm eller? Någon som vet? Där borde det nästan ha varit Hamren :D

Jo det var i Stockholm och han blev anmäld för att kört ikapp moppen och när den vägrade stanna så kängade han omkull den (i full fart). Tycker man borde se till att snuten i fråga fick en av Grynets 'Ta ingen skit' t-shirts.

Känga omkull en moppe..... :yoparty Trimmar man så får man vara beredd på att det kan göra ont. :hihi

om jag blev jagad av en africatwin så skulle jag nog ta det lungt och stanna.
det börjar bli lite väl dåliga odds när snuten kör liknande hojjar.
tänk själv om snuten skulle köra R6:or, då skulle nog R1:orna börja tveka på att dra dom.

men visst allt beror ju på omständigheterna..

men kör dom BMW väghojjar.. då är det bara å gasa och ha lite roligt med dom. :arsele :D

vad händer om man åker dit och har dragit dom, alltså om det är helt uppenbart att man försökte dra dom? :va

DwD skrev:
vad händer om man åker dit och har dragit dom, alltså om det är helt uppenbart att man försökte dra dom? :va

Underlåtelse att följa polismans tecken.

Blir väl en slant extra i böter.

Hmm, jag skulle börja med att kolla trippmätaren...

Skulle ju vara lite snopet om man fick soppatorsk mitt istridens hetta... :lol

Tycker det är allt man gör nu för tiden, dvs tankar hojen...

Fast, det är rätt kul i bland när man går och betalar och säger, "full tank på 2an" och betalar en 50-60 kr... :hihi
Då brukar man alltid får ett garv tillbaka :)

Jag skulle med 90% säkerhet banga mot en Afrika Twin.

Och kör man i Halmstad och får en XT bakom sig (Kaj, the man...) ska man INTE försöka dra honom. Han är FETE grymm förare! (enligt utsagor, jag har inte haft det tveksamma nöjet att möta honom) Har för mig att han tävlade aktivt i sina yngre dagar. Tyvärr slog han väll i huvet lite vär hårt vid något tillfälle för han är helt klart störd...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT