Africa Twin däckstorlek..

lotuz

Snart återfallare
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Hus..
Kan hända att detta är lite offtopic (!sport..hoj). Men ska sula om mitt pendlarfordon, africa twin xrv750 -98'a.

Sitter 140-däck på bak nu, har hittat bra pris på sirac 120-däck på stenogrus.com. Är det någon skillnad i "hojjens gång", dvs att gå ner lite i bredd?

vad är de för bredd på bakfälgen då?
120? ganska smalt för o vara ett bakdäck..
ska nog va minst 130 men de funkar nog ändå. :näsblod

annars kan man tänka såhär..
offroadare bruka ha 3,5 tums bakfälg o på sportisar fram sätter man 120 däck på en 3,5 tums fälg.. .

lotuz skrev:
2384641 Kan hända att detta är lite offtopic (!sport..hoj). Men ska sula om mitt pendlarfordon, africa twin xrv750 -98'a.

Sitter 140-däck på bak nu, har hittat bra pris på sirac 120-däck på stenogrus.com. Är det någon skillnad i "hojjens gång", dvs att gå ner lite i bredd?
Egentligen inget svar på frågan, men ändå: Körde min XRV mestadels på TKC80 i 130mm bredd och det funkade fint, kollade på mcdackonline.com och där får du tex Metzeler Tourance i 130mm bredd för strax under tusenlappen inklusive frakt, kanske ett alternativ? Skule kunna tänka mig att det kan se lite spinkigt ut med 120 bak. Om du inte hittat dit så kolla in på www.xrv750.net .

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg