Africa Motard??

bynne

Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Ducce Bastard
Jag har tröttnat på att sprätta grus med min at.
Har fått den sjuka tanken att sätta motard hjul på den.
Är det någon som sett något liknande? Var isåfall?
Jag vet att jag inte kan kalla den motard men den blir ju asfalts anpassad. Hjälp en desperat man..

Har inte sett nån men varför inte. Såg nån som byggde om sin BMW funduro till motard. Africa Twin blir ju dock inte smidigaste motarden i stan.... :rolleyes: Kolla bredden i gaffeln/svingen o köp ett par hjul till KTM som du fixar distanser till alternativt nya fälgbanor till existerande nav.

Observera att det inte blir en motard bara för att man slänger på gatdäck på 21"/18" fälgarna som nån kallade sin således utrustade SuperTenere på blocket :tungan

bynne skrev:
Jag har tröttnat på att sprätta grus med min at.
Har fått den sjuka tanken att sätta motard hjul på den.
Är det någon som sett något liknande? Var isåfall?
Jag vet att jag inte kan kalla den motard men den blir ju asfalts anpassad. Hjälp en desperat man..

Det gick en AT "motard" här i stan för ett tag sedan. Såg riktigt bra ut. Tyskbyggd tror jag, 17" hjul fram och bak. Hittade en tråd om en tysk som byggt "motard" av sin Dr Big.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=41009&highlight=800

BonO skrev:
Det gick en AT "motard" här i stan för ett tag sedan. Såg riktigt bra ut. Tyskbyggd tror jag, 17" hjul fram och bak. Hittade en tråd om en tysk som byggt "motard" av sin Dr Big.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=41009&highlight=800

Jag får tacka att ni inte bara hånar mina tankar om en at motard. Motard är väl fel ord , ombyggt fordon är väl kanske mer "rätt". Jag tänker försöka att skapa något som ingen annan har(väldigt få). :Bugar

bynne skrev:
Jag får tacka att ni inte bara hånar mina tankar om en at motard. Motard är väl fel ord , ombyggt fordon är väl kanske mer "rätt". Jag tänker försöka att skapa något som ingen annan har(väldigt få). :Bugar

Nej här hånar vi ingen, men vi KRÄVER bilder när bygget är klart :D

Dr Big har jag byggt motard av flera ggr och den blir fan riktigt smidig. Slidar faktiskt underbart.
Negertvillingar finns det dessutom en hel del motardarde h'r i Belgien och även i Frankrike.
Enklast, byt hjul.
Billigast: Köp en 4.50 17" fälgbana och två ekerkit. Ekra på din nyinköpta fälgbana bak och ta bakfälgbanan och ekra på den på framnavet. Billigt som fan och resultatet blir bra.
Och, En Africa Twin är riktigt riktigt smidig i detta trim. Minst lika smidig som en XT ed trots sin kropshydda. Har kört några stycken med 17"...

Daniel
www.supermotard-racing.com

Back