Afr värde

Håller med där, Inte en chans att få rätt värden med det röret

Finns inget som skapar nått mottryck eller hindrar friskluft från att sugas in i avgaspipan (bakvägen)

Har monterat på ett rör som är ca 4 meter, men lite luft kanske de läcker in ändå? Testkör i garaget som håller ca 15 grader.

Bifogat

• avgas.JPG
    avgas.JPG
    225.3 KB · Visningar: 88
Det är ju inte bara en stump, men inte normal långt (se bild)

Körde lite mer idag, och nu ligger jag på 12-13 på afr skalan med choke. utan choke ligger jag på 17-18 afr.

Hur skall blandskruvarna justeras för fetare gång (nu utskruvade 3varv)? och är det blandskruvar på cv34or? och inte luftskruvar:confused:

Skruvas ut för att fetas på,sen bör man kanske som Anders säger att kolla temp för det kan slå rätt bra.Jag har själv 1,5 varv på mina ,nålarna på mitten och 0,8 mm stora lågfartare med stor turbo och E85 den går klockrent.Naturligtvis kan jag inte få rätt afr värde på tomgång så man fick ljustera lite på känn,den går ju mest med öppna spjäll./wachen

Har monterat på ett rör som är ca 4 meter, men lite luft kanske de läcker in ändå? Testkör i garaget som håller ca 15 grader.

Tillverka nån typ av restriktor som passar i slutröret

På så vis minskar baksuget , då borde lambdan visa mer rätt

hej
du skulle gjort ett avgassystem som jag föreslog,låter lagom mycket och inga konstigheter med a/f värdet:tummenupp

mvh peter

De kör inte lambdan i kort pipan. Iaf inte jag, vid bänkning kan bänkoperatören montera ett förlängningsrör med instickslambdsond i

Bygg riktigt rör med ljuddämpare om du kan, hojen går mycket bättre då.

Och AFR på tomgång är ju inget viktigt, går den ok och inte tjuvstannar eller nyser så är det rätt, kvittar vad AFR visar

Last edited:
Bygg riktigt rör med ljuddämpare om du kan, hojen går mycket bättre då.

Och AFR på tomgång är ju inget viktigt, går den ok och inte tjuvstannar eller nyser så är det rätt, kvittar vad AFR visar

Håller med där,och att inte grenrören glöder på tomgång det råkade jag ut för när jag fick en tankevurpa och ljusterade blandskruvarna åt fel håll.....:confused::confused:..!!! tror att felet var att man hade en alldeles för liten snus i käften....:)/wachen

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman