Affischer för tävlingar

Jag tycker absolut inte man ska göra den med genomskinlig bakgrund, det måste finnas ett samband mellan affischerna och man vet aldrig vad för skit folk sätter i där om de får göra det själva. Inget varumärke med lite självaktning skulle tillåta det. :tungan
Sambandet finns ju i texterna. Att kunna lägga in sig själv kanske skulle kunna få fler att sätta upp affischerna. Det är inte direkt Apple eller Coca-Cola vi snackar om.

Men fortsätt tänka gammalt och stelt, det har ju funkat bra hittills :rolleyes:

Sambandet finns ju i texterna. Att kunna lägga in sig själv kanske skulle kunna få fler att sätta upp affischerna. Det är inte direkt Apple eller Coca-Cola vi snackar om.

Men fortsätt tänka gammalt och stelt, det har ju funkat bra hittills :rolleyes:

Hoppsan, hade det varit tidigare hade jag undrat vilken sida du vaknade på idag... :tungan

Du får gärna kalla det gammalt och stelt men det finns anledningar till att man gör så. Igenkännande är så otroligt mycket viktigare än man tror - särskilt då den stora majoriteten inte läser vad som står i texten.

Om texten sköter sambandet kan man ju lika gärna göra en egen affisch, då behöver ju inte SO bemöda sig med det alls. Det är ju faktiskt jättebra, lägg ut annonseringen på förarna så får vi också det ökade förarengagemang som vi eftersökt i marknadsföringen!

Eller?

Sjukt roligt att se att fler o fler gör reklam på sina facebook-sidor! :tummenupp

Ett litet steg i rätt riktning! :banana För mig som "vanlig" åskådare är det lättare att få info genom sådana här sidor än förarnas egna hemsidor. :) Plus att jag kan själv göra reklam för er då man känner rätt mycket gatåkarfolk som kanske inte är medvetna om alla dessa tävlingar om de inte är jätteintresserade. Men det får man ju ändra på! :)

Några idéer tagna från originalet för lite mer personlig reklam.

Bifogat

• so.jpg
    so.jpg
    79.9 KB · Visningar: 43
  • 41.jpg
    41.jpg
    84.2 KB · Visningar: 317
  • 38.jpg
    38.jpg
    76.7 KB · Visningar: 42
  • 11.jpg
    11.jpg
    73.5 KB · Visningar: 47
Last edited:
Hoppsan, hade det varit tidigare hade jag undrat vilken sida du vaknade på idag... :tungan

Du får gärna kalla det gammalt och stelt men det finns anledningar till att man gör så. Igenkännande är så otroligt mycket viktigare än man tror - särskilt då den stora majoriteten inte läser vad som står i texten.

Om texten sköter sambandet kan man ju lika gärna göra en egen affisch, då behöver ju inte SO bemöda sig med det alls. Det är ju faktiskt jättebra, lägg ut annonseringen på förarna så får vi också det ökade förarengagemang som vi eftersökt i marknadsföringen!

Eller?
Med tanke på hur extremt lite reklam arrangörerna gör är det nog ingen som behöver oroa sig för igenkänning. Tvärtom borde de vara glada om förarna gör reklam för dem, oavsett vem som är med på bilden.

Med tanke på hur extremt lite reklam arrangörerna gör är det nog ingen som behöver oroa sig för igenkänning. Tvärtom borde de vara glada om förarna gör reklam för dem, oavsett vem som är med på bilden.

Just för tillfället håller jag helt med dig men vill man se det långsiktigt måste man skapa sig en igenkänning. Om man ser till t.ex. Stockholm så skulle det kunna innebära att det sitter kanske ett femtontal olika affischer för samma event och det kommer skapa ännu mer förvirring än vad vi har idag. Om man däremot ser samma affisch femton gånger så känner man igen den och man påminns om vad den handlar om.

Kortsiktigt håller jag med dig men långsiktigt måste både SO och SM göra sig ett större varumärke.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti