Affärsidé

SirDave

when I feel ugly I just look at you
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
CBR 600
Tja

Sitter med ett arbete för skolan och har idétorka! Tänkte kanske att någon här har någon bra affärsidé att dela med sig av!? ( detta är vad arbetet går ut på )

edit: stavfel

SirDave skrev:
Tja

Sitter med ett arbete för skolan och har idétorka! Tänkte kanske att någon här har någon bra affärsidé att dela med sig av!? ( detta är vad arbetet går ut på )

Ja.

Mat transporter till jobbet/skolan är ju sedan länge löst med matlådor av varierande kvalitet (finns ju tom banantransportlådor). Men hu transporterar man enklast tex en portion dressing?? Jo! Man har en slags refilltub-system som man antingen slänger eller diskar efter användning. Man bara fyller på önskad mängd dressing, ketchup, sylt osv i en mini-kalleskaviartub-modell och sen spritsar man på det när det passar på käket!

100% seriöst förslag på en produkt som jag allvarligt saknar.

Jag vill förresten ha 10% av vinsten och gratis tuber resten av mitt liv..

Billiga enkla möbler som man hämtar och monterar själv verkar vara en bra idé...

morlock skrev:
Billiga enkla möbler som man hämtar och monterar själv verkar vara en bra idé...

...eller varför inte en MP3-spelare med en stilren design och ett enkelt menysystem i form av en roterande platta.
Det tycker jag verkar vara en bra idé...

McFille skrev:
...eller varför inte en MP3-spelare med en stilren design och ett enkelt menysystem i form av en roterande platta.

Eeee det finns ju redan hos ett fruktföretag :tomten

McFille skrev:
...eller kanske ett operativsystem till PC-datorer som är uppbyggt med ett fönstersystem och där man kan ladda hem buggfixar dagligen för att det ska fungera. Sen efter lagomt många buggfixar så släpper man en "ny" version av det här operativsystemet och tvingar kunden att köpa det "nya" operativet. :)

morlock skrev:
...eller kanske ett operativsystem till PC-datorer som är uppbyggt med ett fönstersystem och där man kan ladda hem buggfixar dagligen för att det ska fungera. Sen efter lagomt många buggfixar så släpper man en "ny" version av det här operativsystemet och tvingar kunden att köpa det "nya" operativet. :)

Eee... det finns ju också redan... hos ett fönsterföretag :tomten

morlock skrev:

Nä, det har du ju bara snott från Microsoft.
Kom på nåt eget... :7peta

Boffen skrev:
Eeee det finns ju redan hos ett fruktföretag :tomten

Va?! Vad menar du, har nån snott min idé??!!! :mad:

McFille skrev:
Nä, det har du ju bara snott från Microsoft.
Kom på nåt eget... :7peta
Ja okej då. Lite lånat var det faktiskt.

Men vad tror du om det här då; man fixar ihop en 3-400 olika kort med en massa fula figurer som har ett obegripligt poäng/stridsystem. Dessa trycker man upp på kort som sedan småkidsen ska samla och byta med varandra... varje knippe om 20st kort innehåller max 1 kort de inte har och resten får de byta bort... många knippen blir det.
:)

morlock skrev:

Men vad tror du om det här då; man fixar ihop en 3-400 olika kort med en massa fula figurer som har ett obegripligt poäng/stridsystem. Dessa trycker man upp på kort som sedan småkidsen ska samla och byta med varandra... varje knippe om 20st kort innehåller max 1 kort de inte har och resten får de byta bort... många knippen blir det.

Det där låter bra, man jag tycker att man borde stoppa ett tuggumi i varje knippe också.

morlock skrev:

Hehe, helt otroligt var många sådana varianter det finns, allt från Magic: The Gathering till Pokémon...
Fanns det egentligen något sådan kortspel innan Magic? Någon som vet? :va

juha01 skrev:
Ja.

Mat transporter till jobbet/skolan är ju sedan länge löst med matlådor av varierande kvalitet (finns ju tom banantransportlådor). Men hu transporterar man enklast tex en portion dressing?? Jo! Man har en slags refilltub-system som man antingen slänger eller diskar efter användning. Man bara fyller på önskad mängd dressing, ketchup, sylt osv i en mini-kalleskaviartub-modell och sen spritsar man på det när det passar på käket!

100% seriöst förslag på en produkt som jag allvarligt saknar.

Jag vill förresten ha 10% av vinsten och gratis tuber resten av mitt liv..

Idéen med mat i tuber är gammal. Anders och Måns kläckte den idéen för nåt år sen... :rofl

SirDave skrev:
Tja

Spåna kring följande:

1) mångkultur
2) tolerans
3) jämställdhet

Du kommer iaf att kunna få feta bidrag....

vill du klara dig på egenhand så tipsar jag om temat:

energi

ligger i ropet.

Ja varför inte nåt med näringstyrning.. tänk om folk kunde få vräka i sig precis vad de vill i oändliga mängder utan att bli fet o utan att behöva röra på sig då o då.... det skulle kunna bli en dunderhit! :yoparty

Kamouflage åt kärnkraftverk. Då kan inga oduschade miljöpartister klaga.. If they don't know about it, they can't complain about it.

varför inte effektivisera bilen?

typ ta bort två hjul, vem behöver fyra?

bort med metallen, plast fungerar fint som kosmetiska, dessutom mindre vikt.

ratt? en pinne och knäskrap har jag hört ska fungera.

skippa bältet, vem orkar krångla med det iallafall?

sätet är ingen dålig ide/uppfinning... men tar för stor vikt... behåll 1/4, men orka med ryggstöd, vad är det för lyx?

radio? haha, humor! extra onödig vikt!

mugghållare... haha, tyvärr saab, men erat bidrag till bilindustrin håller inte.

CD-spelare... nee, vi slänger på ett schysst ljudsystem som man verkligen kan njuta av istället (läs, ljuddämpare a'la Yoshimura)

deformeringszoner?... det är vad skinnstället är till för

låter väl inte som en dålig ide? :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...