Afa

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Vad är AFA för några?? jag har hört ordet några gånger här på forumet och fått uppfattningen att de sysslar med typ demonstrationer men de verkar ha gått till grövre verksamhet...

Polisen kallades till Hagsätra utanför Stockholm strax innan fyra i eftermiddags.

En 35-årig man hade suttit i sin bil när ett gäng på dryga tio personer attackerade bilen med en sten. Sedan gav de sig på mannen med stenen. Han misshandlades svårt och fick föras till sjukhus med skallskador.

Han fördes till sjukhus med skallskador.

– De misstänkta gärningsmännen verkar tillhöra AFA och offret är en Nationaldemokrat, säger vakthavande befäl.

– Vi rubricerar ärendet som mordförsök, säger Krister Sehlstedt vakthavande befäl vid Söderortspolisen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4360505.ab

Last edited:
Helt sjukt. De motverkar dessutom bara sitt eget mål. Lås in dem som sysslar med sånt.

Anti Faschistisk Aktion (Tror jag det står för) Ett svartklätt pack som kostar mer än de tillför...:( Bråkar med brunskjortor så fort de får tillfälle...

Google is your friend!

Här har du deras hemsida
http://www.antifa.se/index.php?id=87&p=1

jag vill nog inte gå in på deras hemsida...., wiki får duga

http://sv.wikipedia.org/wiki/Antifascistisk_aktion_i_Sverige

År 2006 dömdes två McFuckerGroup-aktivister vilka var kopplade till AFA för försök till grov mordbrand mot en hamburgerrestaurang. I samma rättegång dömdes också 14 andra aktivister för förberedelse till grov misshandel.

Enligt SÄPO:s uppgifter har AFA därtill sysslat med hot och attacker mot enskilda personer samt ryktesspridning och förtal på internet

Eftersom varken DN, SvD eller SR behagar rapportera om detta så antar jag att det inte är så allvarligt.

DN har en notis från tt.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=881887&rss=2216

Men visst, misshandel ger inte så stora rubriker i tidningarna. Även om man tycker att detta var värre än vanlig misshandel, med tanke på att AFA ger sig på någon pga deras politiska uppfattning.

DN behagar inte skriva vad som hänt så jag anser det ändå inte rapporterat faktiskt. Som om mordet på Björn Söderberg ansågs vara ett fyllebråk, vilket det garanterat var definitionsmässigt.

Höll alla 10 personerna i stenen samtidigt?

Haha, klockren notering :D

En kompis skrev en uppsats om just AFA under gymnasiet (kring 2001-2003 alltså), minns än idag att han hittade uppgifter på att AFA var den grupp som ökade sitt våld mest, en ökning på 52% året innan han skrev uppsatsen... härlig klick med människor...

"slåss mot våld med våld"...

Bara ännu en "grupp" som under gemensam fana vill slåss ha sönder annans egendom och vara allmänt sviniga.
Hyenor, fega själva men stöddiga i grupp.

AFA, skinskallar, Reclaim the street, Black army mm.....samma skit samma ynkliga pack.:finger

Bara ännu en "grupp" som under gemensam fana vill slåss ha sönder annans egendom och vara allmänt sviniga.
Hyenor, fega själva men stöddiga i grupp.

AFA, skinskallar, Reclaim the street, Black army mm.....samma skit samma ynkliga pack.:finger

Är man liten, rädd och lös i magen behöver man ett entourage av dito förtappade själar för att känna sig kraftfull och betydande. Man tyr sig till fotbollsklubbar, HA, AFA, ung vänster och skaffar unifomerad utstyrsel.

Det roliga är att "håkan" 22 från bagarmossen blir en farlig aktivist endast med ett par brush med kajalpennan och "sonny" 32 från Jakobsberg med kulmage och korta överarmar blir en sporthojsbikerhuligan så fort han rakar skallen med hyvel, spar obojringen och sätter på en svart tröja över stället med grupptillhörighetslogga på ryggen.

Båda individerna har någon gång kissat i sängen, skitit rött av medicin, kollat på Friends.

Är man liten, rädd och lös i magen behöver man ett entourage av dito förtappade själar för att känna sig kraftfull och betydande. Man tyr sig till fotbollsklubbar, HA, AFA, ung vänster och skaffar unifomerad utstyrsel.

Eller skaffar en stor amerikansk dieselpickup! :fakta
Fast det är ju åas långt tryggare. Den gör EXAKT som man säger. :D

Förr,när jag var ung,trodde jag att dom bara behövdes några år och lite erfarenhet för lämna dessa grupper.
Nu har jag blivit rätt övertygad om att det faktisk även behövs intelligens.......

Idioter i grupp är fortfarande inget annat.

Henrik

Eller skaffar en stor amerikansk dieselpickup! :fakta
Fast det är ju åas långt tryggare. Den gör EXAKT som man säger. :D

Inte när det var glapp i vänster styrled... då var det jag som var liten, rädd och lös i magen så fort Jag svängre höger:näsblod

Nä den har man haft sina duster med och Jag tror det är styrkande för själen långsiktigt även om det för stunden kan verka negativt för blodtrycket som när fläktremmen som driver i princip allt gick av 20 m innan rondellen i lindhagensplan... Träningsverken efter att har rattat runt långforden i rondellen utan servo skapade en ny dimmension av friskvårdsrelaterade åkommor.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon