Advokat/ombud från legare.se

• Thread starter Thread starter Mrs. Laphroaig
  • Start date Start date

Mrs. Laphroaig

Guest
Har idag pratat med legare, väntar bara på klartecken från försäkringsbolaget om att de betalar ombudskostnader (gör de inte det får jag köra själv)
Det gäller ersättning för axel och nackskador, whiplash och lite annat

Men.. nått jag ska tänka på med kontakt med legare ?
Nån här som också har kontakt med dem och upplever det positivt/negativt ?
varför negativt i så fall ?

va olyckan inte ditt fel ska motpartens försäkring stå för dina advokatkostnader.

Lycka till har själv bråkat i 4.5år nu och e halvägs

va olyckan inte ditt fel ska motpartens försäkring stå för dina advokatkostnader.

Lycka till har själv bråkat i 4.5år nu och e halvägs

Satt som passagerare så nej jag orsakade inte olyckan. Skadorna är anmälda till trafikförsäkringen föraren av bilen jag satt i hade.

Har du bråkat 4,5 år med legare eller själv ?

Legare funkar kanon för mig iaf, dom ringer ibland när dom behöver något, annars är det mesta självgående.

Legare funkar kanon för mig iaf, dom ringer ibland när dom behöver något, annars är det mesta självgående.

Låter ju bra. Han ville ha en massa kopior på de papper jag har hemma samt mina symtom så det har ja fixat och skrivit ned men om det nu är så att försäkringsbolaget nekar ombud så skulle jag få betala för 40-60 min av hans tid för att han gått igenom mina papper.
vad fasen har en jurist i timmen då ? :gnissla

Ju svårare skador, desto lättare att få ombud via försäkringen.
Har själv Legare i Umeå. Vad jag tycker är svårt att säga, eftersom det egentligen inte har hänt någonting (olyckan skedde för 1.5 år sedan). Men jag antar att sånt här tar väldigt lång tid....

Legare funkar bra för mig = Anders

Men efter som jag har flera olyckor så uppstår det tyvärr probblem...

Jag har bråkat i 10år+ nu men en vacker dag så kanske det blir bra vem vet...

//Simon

Kan man få ersättning för massage, ultraljudsbehandling, TNS, akupunktur, akupressur etc ?
Eller räknas det mer som friskvårdsbehandling ?

Skadorna har även gjort att jag måste byta yrke, kan man få hjälp med utbildningen till annat yrke ?

Legare har redan konstaterat att jag måste få ersättning för förlorad arbetsinkomst då jag pga detta endast kan arbeta halvtid, det känns bra iallafall för det var inget jag själv tänkt på :)

Låter ju bra. Han ville ha en massa kopior på de papper jag har hemma samt mina symtom så det har ja fixat och skrivit ned men om det nu är så att försäkringsbolaget nekar ombud så skulle jag få betala för 40-60 min av hans tid för att han gått igenom mina papper.
vad fasen har en jurist i timmen då ? :gnissla

Risken att dom nekar dig ombud är nog extremt liten. Dessutom är det väl en rättighet du har.

Kan man få ersättning för massage, ultraljudsbehandling, TNS, akupunktur, akupressur etc ?
Eller räknas det mer som friskvårdsbehandling ?

Skadorna har även gjort att jag måste byta yrke, kan man få hjälp med utbildningen till annat yrke ?

Legare har redan konstaterat att jag måste få ersättning för förlorad arbetsinkomst då jag pga detta endast kan arbeta halvtid, det känns bra iallafall för det var inget jag själv tänkt på :)

Självklart ska du ha betalt för förlorad arbetinkomst. Är du sjukskriven halvtid alltså?

Att få ersättning för tjänster/träning som inte är landstings-anknutet verkar vara svårt, jag har problem att få försäkringsbolaget att betala min receptträning på Friskis & Svettis, då det inte finns någon vettig gymutrustning hos sjukgymnasten. Men det är helt klart värt ett försök.

Last edited:
Risken att dom nekar dig ombud är nog extremt liten. Dessutom är det väl en rättighet du har.

Självklart ska du ha betalt för förlorad arbetinkomst. Är du sjukskriven halvtid alltså?

Att få ersättning för tjänster/träning som inte är landstings-anknutet verkar vara svårt, jag har problem att få försäkringsbolaget att betala min receptträning på Friskis & Svettis, då det inte finns någon vettig gymutrustning hos sjukgymnasten. Men det är helt klart värt ett försök.

Jag är halvt sjukpensionär, var det redan vid skadetillfället men var då på väg att arbeta 75% eftersom jag mådde riktigt bra men efter olyckan klarar jag max 50% och kan således inte gå upp i procent och kommer då inte heller ifrån min sjukpension vilket jag hade varit helt ifrån i dagens läge om inte olyckan hänt. Tyvärr blir jag nu bara sämre och sämre och det ska nu utredas från ams och f.kassan om min arbetsföra procent kvarstår på 50% eller om den ska sänkas till 25% :(
Legare ansåg att jag då skulle ha ersättning för förlorad arbetsinkomst på de 25% som jag inte klarar av att gå upp itjänst samt för den tiden jag har helt sjukskriven.

Kan ju var värt ett försök som sagt att spara kvitton från massage och diverse behandlingar ifall de ersätter det. det vet man ju inte förrän efteråt :)
tack för svar igen

kan värmt rekommendera Anders Rosenhall på legare.... han jobbar både i sthlm och v-ås......

försäkringsbolag är riktigt dryga när det händer nåt...

T-H har inte betalat ut löne-ersättning på 6 mån till mig ex...

kan värmt rekommendera Anders Rosenhall på legare.... han jobbar både i sthlm och v-ås......

försäkringsbolag är riktigt dryga när det händer nåt...

T-H har inte betalat ut löne-ersättning på 6 mån till mig ex...

Har en Joakim på legare som verkar kanon. Just nu händer en hel del i mitt ärende och jag känner hundra procent tillit till Joakim samt att han har gjort en korrekt bedömning.

Det tar tid med försäkringsbolag, papper fram och tillbaka samt till slut utbetalning av ersättning.
Tog mig 4 år och 6 överklagningar att få rätt mot Länsförsäkringar gällande min skada i ländryggen och då skötte jag allt själv. Dessa skador är betydligt kraftigare och allvarligare så har valt att överlåta kämpandet till legare.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park