adventure vs 660 smc

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
Det var ju några rötägg som stal min ktm 660 smc -05:a för snart tre veckor sen, och polisen har ju inte lyckats hitta den. så man får ju börga fundera på annan hoj.
jag hadde ju enduro fälgar på min 660, jag älskar ju bara att köra på ställ på grusvägar.
Om jag nu ska ha en annan hoj så blir det en adventure eller en lika dan 660 FAST jag får försöka få tag på ett par nya endurofälgar, dee ee inte lätt att hitta till rätt pengar ju, kommer antagligen inte hitta denna sesången :(

Så som sagt alternativet är ju att köpa en adveture & skita i det lefulla & underbar med en 660 smc.

Jag har aldrig kört en adveture, hara bara läst om den.
Har ni några synpungter på valet jag står i? fördelar & nackdelar men 660 vs adventure.

skoteridioten skrev:
2315994 Varför inte 625 SXC?
vet inte riktigt om jag skulle gilla den. den är ju som min 660 med endurofälgar, fast med mindra drag i.tror jag skulle bli besviken.
en Adventure kanske heller inte är så pass motor stark gemfört med 660:in.
Men den har desto fler fördelar som stor tank, om man nu ska köra roadbook.
eller??

Vilken Adventure menar du? 640 Adventure, 950 Adventure eller den uppgraderade 990 Adventure?

Ett annat alternativ är ju att köpa en 990 Superenduro, den är oerhört grym men jag vet inte om den har kommit in till återförsäljarna för försäljning ännu. Lite dyrare än 660/m.fl är den också.

sgtpepper skrev:
2316074 Vilken Adventure menar du? 640 Adventure, 950 Adventure eller den uppgraderade 990 Adventure?

Ett annat alternativ är ju att köpa en 990 Superenduro, den är oerhört grym men jag vet inte om den har kommit in till återförsäljarna för försäljning ännu. Lite dyrare än 660/m.fl är den också.

Jag menade 640 adventure.
Jooo jag har sneglat åt superenduro. hade jag bara haft mellanskilnaden på min 660 & den så hade jag köpt den direkt.jooo då den finns hoss handlaren, jonte engdahl har en stående i sin shop.

hur mycket skiljer det på 625:an & 660:in i motorstyrka, kommer jag att bli besviken på en 625 om jag kört 660 innan????

E22 skrev:
2316070 vet inte riktigt om jag skulle gilla den. den är ju som min 660 med endurofälgar, fast med mindra drag i.tror jag skulle bli besviken.
en Adventure kanske heller inte är så pass motor stark gemfört med 660:in.
Men den har desto fler fördelar som stor tank, om man nu ska köra roadbook.
eller??

Ööhh om du inte skulle gilla 625SXC, vad är det som säger att du kommer gilla Adventuren??

Det är ju samma motor fast du får stupröret till dämpare på Adventuren och tråkig förgasare! Det är en jäkla soffa till sadel på Adventuren, varför inte skaffa en 625 och köpa till en antingen 12L eller 18L tank?

Tycker 625 är mkt smidigare än Adventuren men den Adventuren har ju sin charm när det är riktigt långa sträckor. Nä du skulle snarare bli lite besviken från ha gått från 660 till Adventure. Innan du bestämmer dig så se till och provkör och gå inte efter vad du har läst i tidningarna!!

Btw: Adventuren är en mkt fin hoj som jag gärna skulle kunna ha som 2:a brevid 625 för mkt långa turer!

E22 skrev:
2316111 Jag menade 640 adventure.
Jooo jag har sneglat åt superenduro. hade jag bara haft mellanskilnaden på min 660 & den så hade jag köpt den direkt.jooo då den finns hoss handlaren, jonte engdahl har en stående i sin shop.

hur mycket skiljer det på 625:an & 660:in i motorstyrka, kommer jag att bli besviken på en 625 om jag kört 660 innan????

Visst är det skillnad men sätt på ett helsystem på 625 så rör sig den också alt sätt in en rallykam därtill!

625 kraft räcker länge om du ska köra grus, frågan är hur länge du vågar har fullgas genom böjarna??? :D

motardnisse skrev:
2316587 Ööhh om du inte skulle gilla 625SXC, vad är det som säger att du kommer gilla Adventuren??

Det är ju samma motor fast du får stupröret till dämpare på Adventuren och tråkig förgasare! Det är en jäkla soffa till sadel på Adventuren, varför inte skaffa en 625 och köpa till en antingen 12L eller 18L tank?

Tycker 625 är mkt smidigare än Adventuren men den Adventuren har ju sin charm när det är riktigt långa sträckor. Nä du skulle snarare bli lite besviken från ha gått från 660 till Adventure. Innan du bestämmer dig så se till och provkör och gå inte efter vad du har läst i tidningarna!!

Btw: Adventuren är en mkt fin hoj som jag gärna skulle kunna ha som 2:a brevid 625 för mkt långa turer!

Visst är det skillnad men sätt på ett helsystem på 625 så rör sig den också alt sätt in en rallykam därtill!

625 kraft räcker länge om du ska köra grus, frågan är hur länge du vågar har fullgas genom böjarna??? :D

Joo jag förstår vad du säger när du gemför dom tre hojarna.
Grejen är den att jag inte vill hålla på att köpa en massa extrautrustning.
jag tänker såhär:

660 smc: fruktansvärt rolig & stark, dock inga enduro fälgar på köpet.

625 sxc: utrustad med enduro kit från börgan fast klenare än 660:in. man gemför den nog väldigt mycket mot sin stulna 660 i saker & ting.

640 adventure: En helt annan sorts hoj där man kanske får ta hänsyn & se mellan finggrarna på att den är osmidigare, tyngre, slöare än dom andra två.
fast har en hel del fördelar när det gäller att köra roadbook, Å mina 10 mil tur & retur till jobbet i bland.

viktig del i det hela är att dom ska vara wheely glada & grus busiga.som sagt har aldrig suttigt på en eller ens kört en adventure så om wheelys vet jag ingget om just på den hoj.

kom gärna med åsikter om mitt tänkande, inte lätt när man står i valet & kvalet, om man säger.

Med tanke på att en 640 adventure borde segare än en 625 sxc lär du ju bli ännu mera besviken lr? :va

Freddola skrev:
2316966 Med tanke på att en 640 adventure borde segare än en 625 sxc lär du ju bli ännu mera besviken lr? :va
joo den borde ju vara segare, den väger ju mer.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT