Adressfält i Firefox -> öppna ny "tab"

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tjena,

Håller på att testa Firefox igen, funkar dock kasst med min internetbank Skandia (när jag laddat ned ett certifikat och startar om webläsaren så kommer jag till sidan "ladda ner certifikat hela tiden). Men i alla fall:

Jag vill att en ny tab öppnas varje gång jag skriver in en ny adress. Nu återanvänds den aktiva tabben = grymt irriterande när jag vant mig vid detta i Avant-browser. Det går garanterat att tweaka men jag hittar inte någonstans att göra det. Tab-preferences funkar ej... Tacksam för tips!

Nicke skrev:
2622073 Tjena,

Håller på att testa Firefox igen, funkar dock kasst med min internetbank Skandia (när jag laddat ned ett certifikat och startar om webläsaren så kommer jag till sidan "ladda ner certifikat hela tiden). Men i alla fall:

Jag vill att en ny tab öppnas varje gång jag skriver in en ny adress. Nu återanvänds den aktiva tabben = grymt irriterande när jag vant mig vid detta i Avant-browser. Det går garanterat att tweaka men jag hittar inte någonstans att göra det. Tab-preferences funkar ej... Tacksam för tips!

Ctrl + T :tummenupp

Options>Tabs>Force link to open in new tab :rolleyes:

Ctrl + T har jag hajjat men jag skulle vilja att en ny adress i adressfältet resulterar i att en ny tab öppnas automatiskt med den nya sidan. Löjligt men jag är så van att bara skriva adress så jag blir syyr varje gång det aktiva fönstret försvinner/skrivs över.

Länkar funkar bra och som jag vill ha det (enligt det du skrev längst ned).

Kalle_rs skrev:
2622275 Ctrl + T :tummenupp

Options>Tabs>Force link to open in new tab :rolleyes:

Nicke skrev:
2622281 Ctrl + T har jag hajjat men jag skulle vilja att en ny adress i adressfältet resulterar i att en ny tab öppnas automatiskt med den nya sidan. Löjligt men jag är så van att bara skriva adress så jag blir syyr varje gång det aktiva fönstret försvinner/skrivs över.

Länkar funkar bra och som jag vill ha det (enligt det du skrev längst ned).

Blir inte det jobbigt i längden? Måste ju stänga ner massa tabbar...
Sen så om du bara ska kolla en liten grejj så ligger din hemsida alltid uppe och gör ingen nytta? :confused: :näsblod

Annars så borde det finnas som alternativ i nått extension till FF :rolleyes:
(Kör med tab-fx)

Last edited:
Det borde gå att fixa, jag vill absolut ha det så. Ctrl + T får funka just nu. :)

Kalle_rs skrev:
2622329 Blir inte det jobbigt i längden? Måste ju stänga ner massa tabbar...
Sen så om du bara ska kolla en liten grejj så ligger din hemsida alltid uppe och gör ingen nytta? :confused: :näsblod

Annars så borde det finnas som alternativ i nått extension till FF :rolleyes:
(Kör med tab-fx)

1. Ctrl+t => öppna ny tabb.
2. F6 => Sätt markören i addressfältet.
3. Skriv in addressen.

Good enough?

Jag är så petig så jag vill bara kunna skriva in adressen och få upp sidan i en ny "tab". Är van att ha de här valen i Avant browser som jag kört i över två år (bara en plugin till IE).

New window är egentligen ett nytt fönster i en tab (på samma sätt som i Firefox).

Zee skrev:
2622378 1. Ctrl+t => öppna ny tabb.
2. F6 => Sätt markören i addressfältet.
3. Skriv in addressen.

Good enough?

Bifogat

• window.jpg
    window.jpg
    63.5 KB · Visningar: 39
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...