Adrenalin!!

SheDevil

Våren är här och hojen på vägen!! :-)
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6-03
Hej på er!

Hojen är avställd och det roliga är slut. Trodde jag! I helgen har provat på ett alternativ till adrenalinkick som jag kan rekommendera. När jag fyllde 25 gav mina kompisar mig ett presentkort till ett fallskärmshopp. Jag har dargit ur på det lite och sedermera blivit 26. Nu var det sista chansen för säsongen och vädret belv (trots stormvarning) klockrent perfekt. Inte ett moln på himlen och strålande solsken.

Nervös ringer jag ut till klubbstugan och hör om det verkligen blir ett hopp (säg NEJ). Jodå, det är bara att komma ut. Jahapp, då vart man inte äldre än 26 då, tänkte jag :död. Klumpen i magen växte i takt med att vi kom närmare. Väl framme blev klumpen påtaglig, men eftersom tandempiloten var en riktig snygging lyckades han distarhera en del av rädslan.

Vi trängs i ett litet Cessnaplan och jag njuter av utsikten och vi drar några skämt. Nu känns det bra. Flyga gillar jag ju. Efter en stund är vi uppe på 3200 m och nu blir det fart i luckan. Tre killar ska hoppa före. Jag hinner tänka innan de kastar sig ut att dom är fan inte kloka, det är jävlar inte normalt att hoppa ut från ett plan! Nu börjar min pilot hasa oss fram till dörren, OH SHIT, vaddå ska vi hoppa nu??? Jahapp, det ska vi!

Klumpen är nu ett eldklot i min mage. Jag inser att det är NU vi också ska slänga oss ut. Jag sitter framför piloten och när han sätter sig i dörren hänger jag mer eller mindre utanför planet! Jag vet att det inte finns någon återvändo nu. Stunden efter släpper han taget och vi faller ut. Fy fan vad sjukt det var!!!

Vi föll i en rasande fart neråt och ett lyckorus gick genom kroppen, jag skrattade och tjoade. Fria falet glömmer jag aldrig! Helt sjuk känsla. Efter en stund drar han i snöret och det känns som vi flyger upp en bit igen. Nu sitter jag här och dinglar med benen en kilometer ovanför backen, det kändes bra och som en något udda upplevelse.

Väl nere kunde jag inte fatta att jag verkligen gjort det. När jag kom hem var jag helt slut och somnade på en sekund. På kvällen hade jag en kul fest.

Att ha börjat dagen med ett fallskärmshopp gjorde att jag kände mig mer levande än någonsin.

När känslor far runt o kroppen det är då vi är levande, det är då vi fattar att vi finns här och nu. Vore sig det är på hojen eller i tre kilometer upp i luften...

/Adrealinfrälst SheDevil

Fick samma känsla när jag trillade ur sängen imorse.

Stort GRATTIS! :)

Finns inget som kan mäta sig med frittfall :)
F*n så häftig känsla.
Undrar om jag skulle ta upp hoppandet igen :gnissla

Nästa sommar har jag två saker spikade. Bungy jump och ta fallskärmcert på Gotland. Det innebär att hoppa minst 25 hopp själv.:yoparty

www.peakexperience.se
Deras bungy är da shiat

piece skrev:
2581555 Finns inget som kan mäta sig med frittfall :)
F*n så häftig känsla.
Undrar om jag skulle ta upp hoppandet igen :gnissla

Synd att det är så sjukt dyrt. :gnissla

//Innehavare av ett stycke utgånget A-cert.

kommer förhoppningvis ha möjlighet att ta fallskärmscertifikat i Australien nästa år :D

Adrenalin is da shit :fakta

SheDevil skrev:
2581450 Hej på er!
Vi trängs i ett litet Cessnaplan och jag njuter av utsikten och vi drar några skämt. Nu känns det bra. Flyga gillar jag ju. Efter en stund är vi uppe på 3200 m och nu blir det fart i luckan. Tre killar ska hoppa före. Jag hinner tänka innan de kastar sig ut att dom är fan inte kloka, det är jävlar inte normalt att hoppa ut från ett plan! Nu börjar min pilot hasa oss fram till dörren, OH SHIT, vaddå ska vi hoppa nu??? Jahapp, det ska vi!

/Adrealinfrälst SheDevil

Var det inte lite dumt av piloten att hoppa ur planet? Hur fan landade planet utan pilot? :tungan

Maxxi skrev:
2582882 Var det inte lite dumt av piloten att hoppa ur planet? Hur fan landade planet utan pilot? :tungan

Ner kommer planet alltid. Not to worry. :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg