Adrenalin beroende??

• Thread starter Thread starter #2
  • Start date Start date

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
Jag behöver på allvar nåt motorfordon att köra med. Skotern Hojjen eller tillomed Bilen kan funka i nödfall.

Livet kan kännas skit, så tar man ut hojjen på en tur å sen genast känns allt mycket lättare. :)

Och om man av nån anledning inte kan köra nåt på ett tag så blir man lätt nere negativ å less.

Nån som känner igen sig eller är det bara jag som är felmonterad? :va

Jag jobbar med bilar hela dagarna, trotts det så brinner intresset för motorer :yoparty Dock så kan jag bli lite less på att meka ibland. :död

Det är gött att piska mc:n, får man ut lite aggressioner på köpet! :näsblod

Är du adrenalinberoende på börja klättra. Gärna repsolo så ska du få se på riktigt adrenalin!

Trango_B skrev:
Är du adrenalinberoende på börja klättra. Gärna repsolo så ska du få se på riktigt adrenalin!
Håller med! Min tid som trafikdåre är över sen ett flertal år sedan. Att leva för kickarna ute i trafiken är farligt. Finns ju faktiskt motorsport som man kan ägna sig åt på bana om man inte får ut något av vettig gatåkning.

mb skrev:
Håller med! Min tid som trafikdåre är över sen ett flertal år sedan. Att leva för kickarna ute i trafiken är farligt. Finns ju faktiskt motorsport som man kan ägna sig åt på bana om man inte får ut något av vettig gatåkning.

Att klätta repsolo ÄR farligare :D krävs endast ett mkt litet misstag sedan är man död. Det är ju just därför det ger kickar. Man kan sitta och skaka och gråta i flera timmar efter man klarat en led men det är sjukt skönt att känna att man lever

Repsolo betyder alltså att man klippklättrar utan rep helt på egen hand. Den enda utrustning man har är klätterskor. Man litar således endast på sin egen förmåga. Klippans svårighetsgrad och höjden bestämmer hur farligt det är, det är dock spännande även på enkla leder eftersom ett litet misstag får så katastrofala följder. Kan tilläggas att personer som sysslar med detta i dom flesta fall redan gjort sin familj/vänner medvetna om vad dom sysslar med och fixat praktiska saker som testamente, avskedsbrev osv..

Trango_B skrev:
Att klätta repsolo ÄR farligare :D krävs endast ett mkt litet misstag sedan är man död. Det är ju just därför det ger kickar. Man kan sitta och skaka och gråta i flera timmar efter man klarat en led men det är sjukt skönt att känna att man lever

Repsolo betyder alltså att man klippklättrar utan rep helt på egen hand. Den enda utrustning man har är klätterskor. Man litar således endast på sin egen förmåga. Klippans svårighetsgrad och höjden bestämmer hur farligt det är, det är dock spännande även på enkla leder eftersom ett litet misstag får så katastrofala följder. Kan tilläggas att personer som sysslar med detta i dom flesta fall redan gjort sin familj/vänner medvetna om vad dom sysslar med och fixat praktiska saker som testamente, avskedsbrev osv..
afyyfan helt okej om man inte har nån familj! annars är man bara ett egoistiskt svin enligt mig...

Trango_B skrev:
Precis, dessutom ger det betydligt tyngre kickar än att köra på gränsen med en hoj.

Tveksamt..

Har du någonsin kört en hoj på gränsen till vad DEN klarar...

Trango_B skrev:
Precis, dessutom ger det betydligt tyngre kickar än att köra på gränsen med en hoj.
Det kanske det inte är för alla.

En som håller på med sånt där bör va av typen: "You don't give a shit about someone and no one gives a shit about you!"

Mår man kasst, lr bara har en dålig dag, så funkar de ypperligt att säga sig på enduron en sväng. Lite luft o adrenalin rensar i rören!

/ Hannes

mb skrev:

Jag ägnar mig åt motorsport oxå... fast på vintern. Tävlar med skoter!

Ang. andra adrenalin-höjjande aktiviteter så är jag Big fan av det oxå fast jag har inte testat så mycket! Nåt som verkar ge rätt så bra rusch är Base jump! nån som testat? :)

#2 skrev:
Jag behöver på allvar nåt motorfordon att köra med. Skotern Hojjen eller tillomed Bilen kan funka i nödfall.

Livet kan kännas skit, så tar man ut hojjen på en tur å sen genast känns allt mycket lättare. :)

Och om man av nån anledning inte kan köra nåt på ett tag så blir man lätt nere negativ å less.

Nån som känner igen sig eller är det bara jag som är felmonterad? :va
Håller med... Måste få köra nåt... Menar dock inte att man måste svina runt som en tok utan bara köra runt o kanske dra på när tillfälle ges... Nu har jag inte fått köra sen 11/8 och kommer inte få köra förrens tidigast 11/2... Känner inte igen mig själv, är lättretlig o inte alls lika glad som jag brukar vara annars... Finns alltid de som har det värre men jag saknar hur som helst att bara kunna komma ut o köra av mig lite...

Har samma problem själv, om man nu kan kalla det så.
Åker hoj bana, gata, kör cross, tävlar skoter på vintern.

Det bästa är nog ändå att få sätta sig på crossen och avreagera sig runt nån bana om man är arg o irriterad, efteråt känns det så bra när man är adrenalinstinn o samtidigt harmonisk .

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back