Adrenaliiin

Jonteponte

Har inte knäpuckarna på
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma, ibland borta.
Hoj
Kawasaki Vulcan S 2016 ABS
Har tröskat omkring i tre säsonger på en GSX600F med 80 raska pållar. I vintras tog man förnuftet till fånga och skaffade en GSXR750. Idag var jag och hämtade den hos handlaren.

Tidigare erfarenhet av något annat än körskolehoj och min tidigare: Testade polarens Fireblade i kanske 1 mil i makligt tempo för två år sedan.

Jag säger bara: Ahhhhhhhhhhh!

En av de häftigaste kickar jag har fått. Nånsin. Och då har man ju knappt gasat ihjäl sig heller. Det finns mer att hämta.

Det känns som att köra en osäkrad handgranat! Bara man petar på gasen så känns det som den skall wheela ju....

Nu fattar jag äntligen vad ni med lite mer hästkrafter snackar om...

Vilken jävla tur att man inte hade denna som förstahoj med färskt körkort. Då hade jag med all säkerhet inte funnits idag....

Fyfan vilken överjävligt rolig sommar man har framför sig!!!

Tack för ordet. :)
 
Jag vet hur du känner dig!, har själv en Gsx600F på runt 80 häst,

Det är en jävligt bra första/nybörjar hoj & den är ju billig att försäkra!

Så fort min ekonomi har blivit lite bättre, så ska jag göra som du & byta upp mig!

Ha det bra & va rädd om kortet!
 
Gratulerar till nya hojen!

Släng nu inte bort förnuftet tillsammans med förra hojen bara... lätt gjort när du nu har en "riktig" motorcykel ;)

Du får garanterat en bra sommar på den hojen...
 
Ja nu har du känt på gasen... testa att svänga oxå. Dom hojarna har ett underbart brutalt lättsvängt chassi. Tänk kurva så svänger den... hade en -98 o jag saknar den.
 
Gumpa:
Jag har varit jättenöjd med GSXF:en. Det har varit ett kanonhoj att lära sig på. Lite tung, men ändå smidig och fin och kul att köra på bana. Hade jag valt igen så hade endast en SV kunnat kokurrera som förstahoj.

Efter 3 säsonger började det dock kännas som det var dags att byta upp sig. Igentligen ville jag ha en Aprilia Falco, men man kan inte få allt här i livet. Det blir nästa gång.

WASP:

Tackar! Jag är nog den MC-förare som har mest respekt av alla ( var ligger igentligen gränsen för mes :D ) för både hästkrafter och hyfsat beteende ute i trafiken. Kör riktigt fort gör jag på bana och skall man stunta så finns det andra ställen än posergatan mitt i stan...

Har gått omkull en gång så då VET man ju att man inte vill dit igen...

Längtar till första bansmisken gör jag då följdaktligen :)
 
Gilgo:

Så rätt. Det känns som man sitter ovanpå framdäcket och att hjälmen är det som kommer först av hela ekipaget. Dessutom måste man ha rätt hastighet in i kurvorna annars är det lätt att man "faller in", så lättstyrd är den....

Min gamla kändes som en supertanker i jämförelse :)
 
Min bror har en Gsx600f så jag förstår att det känns underbart =) har provkört den och visst den e bekväm o går behagligt på motorvägen i rimlig fart. Men kurvor känns jobbigt... man får bryta ner den och inte vågar man ligga på nåt heller för den känns så klumpig o man tror att det ska släppa vilken sekund som helst. Annat e det me Gixxern! ;) Ska fanimej ha en igen när examen är tagen och pengarna finns där igen... dock för banbruk p.g.a försäkringar och farliga bilister.
 
Jag har bytt från SV650 till CBR1100XX = från 70 till 164 hästar. Liiite skillnad...

Två dagar efter inköp så krashade jag.... :crash
 
Körde 2 säsonger på en GSX600F innan man bytte upp till en Retta.
80hk/205kg --> 150hk/180kg
Skillnaden märks om man säger så.

Skulle faktiskt vara kul att provköra min gamla hoj nu.

Skulle jag välja första hoj idag så skulle det ha varit gsxf:n eller en sv650s. Hade man haft sv:n så hade man väl fastnat i twinn-träsket. ;)
 
Wiseguy skrev:
Körde 2 säsonger på en GSX600F innan man bytte upp till en Retta.
80hk/205kg --> 150hk/180kg
Skillnaden märks om man säger så.

Skulle faktiskt vara kul att provköra min gamla hoj nu.

Skulle jag välja första hoj idag så skulle det ha varit gsxf:n eller en sv650s. Hade man haft sv:n så hade man väl fastnat i twinn-träsket. ;)

Dum fråga, är det samma motor i en 98 års r-1 som en 99'a?
 
Jag fick enorma adrenalin kickar bara jag bytte upp mig från en moppe på 8-10hk till en 35hks 125:a :D

Har iof kört en zxr900 ninja, det var inte direkt långtråkigt de häller :rodnar

Nästan så man skulle välja nått mindre än en R6:a till nästa år, jagmenar destå mindre steg man tar destu fler får man och destu fler underbara kickar :fakta
 
Jonteponte skrev:
Har tröskat omkring i tre säsonger på en GSX600F med 80 raska pållar. I vintras tog man förnuftet till fånga och skaffade en GSXR750. Idag var jag och hämtade den hos handlaren.

Tidigare erfarenhet av något annat än körskolehoj och min tidigare: Testade polarens Fireblade i kanske 1 mil i makligt tempo för två år sedan.

Jag säger bara: Ahhhhhhhhhhh!

En av de häftigaste kickar jag har fått. Nånsin. Och då har man ju knappt gasat ihjäl sig heller. Det finns mer att hämta.

Det känns som att köra en osäkrad handgranat! Bara man petar på gasen så känns det som den skall wheela ju....

Nu fattar jag äntligen vad ni med lite mer hästkrafter snackar om...

Vilken jävla tur att man inte hade denna som förstahoj med färskt körkort. Då hade jag med all säkerhet inte funnits idag....

Fyfan vilken överjävligt rolig sommar man har framför sig!!!

Tack för ordet. :)

Grattis ! :tummenupp
 
Wiseguy skrev:

Skulle jag välja första hoj idag så skulle det ha varit gsxf:n eller en sv650s. Hade man haft sv:n så hade man väl fastnat i twinn-träsket. ;)

Twinträsket ja! Det är sjukt lätt att hamna där. Jag introducerades i V-världen på polarens Varadero 1000 kubikare och blev grymt impad av registret och karaktären. :kär
Efter det är jag glad att Suzuki har skapat en billig sporthoj med V-twin. Annars hade det nog aldrig blivit nåt hojåkande.

Så mitt tips är om du inte vill fastna i träsket. Prova inte! Inte ens om det är gratis första gången :p
 
Wax skrev:
Twinträsket ja! Det är sjukt lätt att hamna där. Jag introducerades i V-världen på polarens Varadero 1000 kubikare och blev grymt impad av registret och karaktären. :kär
Efter det är jag glad att Suzuki har skapat en billig sporthoj med V-twin. Annars hade det nog aldrig blivit nåt hojåkande.

Så mitt tips är om du inte vill fastna i träsket. Prova inte! Inte ens om det är gratis första gången :p

Hehe. Jag klarade mig från träsket *trots* att jag prövade kompisens SV650 (som hon köpt på min inrådan). Jag visste att jag gillade twin och det blir förmodligen en Aprilia såsmåningom, men just nu är jag kär i Gixxern. Det skadar inte att pröva lite allt möjligt...

Och just nu är jag helnöjd med 750:an. Ruset håller nog i sig i åtminstone ett par säsonger....

Appråpå det. Man kanske skulle ut och ta en repa nu är eftermiddagsrusningen snart är över.... :rolleyes:
 
Jonteponte skrev:
Hehe. Jag klarade mig från träsket *trots* att jag prövade kompisens SV650 (som hon köpt på min inrådan). Jag visste att jag gillade twin och det blir förmodligen en Aprilia såsmåningom, men just nu är jag kär i Gixxern. Det skadar inte att pröva lite allt möjligt...

Och just nu är jag helnöjd med 750:an. Ruset håller nog i sig i åtminstone ett par säsonger....

Appråpå det. Man kanske skulle ut och ta en repa nu är eftermiddagsrusningen snart är över.... :rolleyes:

Ja jag har förstått att en Gixxer kan ge de flesta ståpäls, därför vågar jag inte prova sån heller. Ekonomin har tillräckligt jobbigt med mina envisa impulsköp. SVn är ju ingen riktig raket men med rätt modd och ny pipa så funkar den ett tag iallafall.

Hade nog tänkt hinna ut en sväng också men blev uppbokad som flytthjälp. Måste hitta på en bra anledning att pipa tidigare. :sjuk

Glömde säga grattis till den nya upplevelsen.....
 
-I kwow the felling!. Det första tunga hoj jag hade var en gpz 750 -83 knappast någon racer snarare en 86hästar jordfräs. Efter den skaffade jag en -92 gsx1100r med helsystem rs38:or och lite annat godis. Första gånden jag körde den höll jag på att skita på mig!, den accade ju 7ggr värre på halvgas än vad surkakawan gjorde med max på rullen. :tummenupp
 
*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back
Top