Adobe Premiere

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Ska börja fixxa lite med adobe men vad måste man ha för å komprimera i olika format? elle codecs elle vad man kallar det...

och hur mixxar man låtar asså fade:ar ner ljudet å fade:ar upp det på den andra.. har 7.0.

den bästa codec'en att komprimera med är DivX alternativt XviD, ses mer eller mindre som standard (på nätet) och fungerar otroligt bra utan att ta bort kvalite som noteras.

för att fade ljudet så får du klicka på en liten ikon vid audiotracket så du får fram en röd tråd vilket du kan höja och sänka (vid olika punkter, där du trycker skapas en punkt) för att fade två ljud/låtar i varandra så måste dom ligga på olika tracks.

inte världens bästa guide, men det är alltid nånting :tungan har inte Premiere framför mig, och va (allt för) länge sen jag sist satt med det :huvet

om du har divx installerat på datorn för att titta på filmer som är divx komprimerade så ska dem finnas under komprition eller rendering.. använder mest Video Vegas 4.0

wdac skrev:
om du har divx installerat på datorn för att titta på filmer som är divx komprimerade så ska dem finnas under komprition eller rendering.. använder mest Video Vegas 4.0

Humm jag hittar då inte?

MostWanted_NKPG skrev:
men hur gör ja för att använda divx? måste man ladda hem nånting till premier?

Nä, gå bara på PROJECT-PROJECT SETTINGS-VIDEO-COMPRESSOR och välj divx 5.1.1 (eller vilken version du nu har)

Men det gäller ju bara projektet. Se till att du har samma inställning när du exporterar filmen sedan.

fortfarande nej,, kanske har nån sneakversion av divx elle om media player laddat hem det själv...

går det att spara i DivX i Vegas 4.0??

jag ska i alla fall gå över till Premiere igen, vill göra lite mer avancerade rullar :)

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd