Adobe Premiere Elements - Frågetråden - Behöver hjälp!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
- Hur sätter man en videoeffekt för många scener utan att gå in på var och en av dessa?

Jag håller på och klipper ihop en film med ett tiotal sekvenser och ytterligare lite klippmaterial, på ett annat videospår, som dyker upp här och där under filmens gång.

Jag har skapat ett vinjetterings-filter som jag vill använda på den absoluta merparten av filmen.
Jag kan välja en scen, lägga på filtret och justera detta och se hur fint det blir. Problemet är att det är ett elände om jag skall behöva upprepa denna manöver för varje scen i filmen. Jag vill t.ex inte ha vinjettering under sluttexterna.

Hur göra?

funkar det inte att markera de scener du vill ha tex vinjettering på och sedan lägga på filtret?

edit: fungerade iaf i premiere pro.

Last edited:
funkar det inte att markera de scener du vill ha tex vinjettering på och sedan lägga på filtret?

Den verkar inte gilla att lägga på filter när man markerat flera. :(

Nästa fråga:
- Kan man lägga på undertexter automagiskt i APE?

Eller är det någon som vet hur man kan konvertera undertexter från något av formaten .pac, .890, .stl --> .srt?

De(översättarna) kunde inte leverera .srt och mina enkla gratisprogram gillar bara .srt. :(

Hur kan jag bränna in subtitles (.SRT) på mina klipp utan att förlora en massa i bildkvalité

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt