Adnan gangsters polare??

Speedie skrev:
Såg denna på blocket, va bara tvungen att visa den här.
Misstänkt likt Adnans polare...
Har fått dom av min kompis :va vill sälja nu :fatta!

http://www.blocket.se/view/6122919.htm?caller=jkl_s&l=0&c=1&city=0

Tycker han ska ha kvar dom som bändjärn när han ska bända bort låset på ngn hoj, "som han har fått av en polare".

Det vore ju bra om rättsväsendet i Sverige kunde få tummen ur och ändra lagen om stöldgods. Det borde inte finnas ngt som heter "i god tro". Det som är lagligt mitt är för alltid mitt, om jag inte själv säljer det eller ger bort det.

Folköl skrev:
Tycker han ska ha kvar dom som bändjärn när han ska bända bort låset på ngn hoj, "som han har fått av en polare".

Det vore ju bra om rättsväsendet i Sverige kunde få tummen ur och ändra lagen om stöldgods. Det borde inte finnas ngt som heter "i god tro". Det som är lagligt mitt är för alltid mitt, om jag inte själv säljer det eller ger bort det.
Är väl exakt så nu för tiden? Att "i god tro" är avskaffat? :va

Ej avskaffat. Men dom har ändrat på det så att om man kan visa att man handlat i god tro så kan man slippa straff. Däremot så har den rättmätiga ägaren rätt att få sina saker återbördade även om någon handlat i god tro. Så var det inte förut.
Personen som då handlat i god tro får i sin tur kräva ersättning från personen han handlat av.

ja men han kan väl knappast hävda att det skulle vara i god tro om han får prylar av sin kompis som han inte har någon användning för utan han istället säljer dom...det är ju så jävla genomskinligt det bara kan bli...han skulle hålla sig till att bara ha en objektbeskrivning å inte en massa om att "jag har fått dom av en polare" jävla pucko :kocko :huvet

Farbrordane skrev:
ja men han kan väl knappast hävda att det skulle vara i god tro om han får prylar av sin kompis som han inte har någon användning för utan han istället säljer dom...det är ju så jävla genomskinligt det bara kan bli...han skulle hålla sig till att bara ha en objektbeskrivning å inte en massa om att "jag har fått dom av en polare" jävla pucko :kocko :huvet

Jag fick en B&O radio från -57 av min faster som jag sålde efter ett tag, är jag också ett pucko?

Det är snarare polaren som är ett pucko, "tills motsatsen är bevisad".

Är det nån idé att klicka på "anmäl missbruk"?
Om man skriver att det är misstänkt stöldgods, bryr sig Blocket då?

Chronic skrev:
Sporthoj.com = Godtycklig rättvisa

Lite som en vapenlös Judge Dredd :hihi

Låter lite som en sketch som jag fick återberättad om den engelska, vapenlösa polisen!

- "Stop!! ......or I say STOP again!"

JAG kommer iaf sova som en nyvaggad baby nu när NoPink står på barrikaderna som skydd mot Blocket-annonser utan verbal förfining.

korvgubbe skrev:
Låter lite som en sketch som jag fick återberättad om den engelska, vapenlösa polisen!

- "Stop!! ......or I say STOP again!"

:hihi

Lurch skrev:
Jag fick en B&O radio från -57 av min faster som jag sålde efter ett tag, är jag också ett pucko?

Det är snarare polaren som är ett pucko, "tills motsatsen är bevisad".
näe det var inte riktigt så jag menade...troligtvis så har han inte "fått" dom av nån polare utan han har "hittat" dom i någons förråd eller något, hade han varit smart så hade han bara låtsats om att han hade ett par över sen han sålde hojen eller nåt

Farbrordane skrev:
näe det var inte riktigt så jag menade...troligtvis så har han inte "fått" dom av nån polare utan han har "hittat" dom i någons förråd eller något, hade han varit smart så hade han bara låtsats om att han hade ett par över sen han sålde hojen eller nåt
han vet som sagt antagligen inte va de tillhör för hoj. :hihi

Jag har god lust att åka och "hämta" dom av säljaren... :smasha

Gav det här en idé till någon som bor i området? Perfekt tillfälle ju... :hihi

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back