Adjö Rigor Mortis...Äntligen

Knubblo

Lev nu, dö sen
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
GSX-1300BK (B-King)
Japp, till slut fick jag nog. Jag spenderade 345 kr för ett par SnoPro värmeslingor med tillhörande kabel. Under mina gummihandtag sitter nu dessa förnämliga filmer med elslinga som ger 20watt.

Mina tunna racinghandskar har alltid gett mig stela och kalla fingrar men från och med igår så är det bara att njuta av varma, sköna och rörliga fingrar. Inga sladdar syns så om ni inte berättar något så kanske jag klarar mig från att bli utskrattad av alla hard core bikers...

Dom bästa 345 kr jag spenderat på en hoj. :tummenupp

/Knubblo

Jupp vardå? ska kasta mina 15w och sätta dit ordentliga 20wattare

Hej,

Beroende på vad man vill ha så kan man välja på tre alternativ

1) Färdiga handtag med integrerade värmeslingor. Finns som original resevdel/tillbehör till Suzuki, Honda, Yamaha m.fl. Se deras kataloger eller nätsidor. Priserna ligger på mellan 2500-3200 kr. Nackdelen förutom priset är att elkabeln läggs utanpå och ser ut som en bromsvajer på en cykel med bockstyre (ungefär). Inte snyggt enligt mig. Oftast följer det med en potentiometer så man steglöst kan ställa värmen. Ointressant för mig. Är det kallt ute vill jag ha på/av. Jag har dock lagt ett motstånd i serie och kan därför välja low/high/off. Det räcker gott.

2) Handtagsvärmare inuti styret. Himla pyssligt att få dit. Tveksam värmeeffekt då styret (i metall) leder bort en hel del värme. Inte minst när du kör och fartvinden kyler styret ytterligare. Fördel pris mot alt.1 ca halva priset. Hos Duells 1/3 av priset ovan.

Se länk;
http://www.duells.se/katalog/katalo...sqlquestion=sub_departments&main_dept_id=3420

3) Det bästa alternativet om du frågar mig. Det består av värmeslingor på plastlaminat med lim på ena sidan. Ta bort dina gummihandtag och sätt på dessa slingor som ett klistermärke du böjer runt handtaget. På med gummihandtaget. Koppla in till batteri (gärna via tändningen så ingen fåntratt går förbi din hoj och slår på en knapp som dränerar dit batteri). Kopplar du som jag (dvs med motstånd i serie så kan du välja två effektlägen. Jag kör dock på max hela tiden. Kanonskönt.

Kolla länken
http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild05/050325.html

Snopro slingor köpte jag på postorder från AVAMC i Stockholm men det finns många åf som har dom. En hel del skoteråf. bl.a.

Ha det bra.
Knubblo

Back