Addicted to blocket.se

Hur ofta surfar du blocket.se efter något udda objekt?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Blocket???

Fi fan tagga upp er och bli beroende av Ebay!
Jag har nu svart bälte i Ebay och förköper mig i rask takt!
Senast blev det en tank till Morbors CBX550.
Spanar på ett set Öhlins FGR700 till min CBR men måste nog sälja min kropp till forskning om jag ska få loss pengar till dem.
Men habegäret är ENORMT!

I'm a blockoholic! (and I'm loving it)

Kollar bara på sånt som är skitbilligt, för jag ska inte ha något, men en Jawa 350 som gick för 2000:- var jag pucktvåa på....

Hörni blocket-addicts. Ni vet om att det finns nåt som heter annonsbevakning va? Man kan lägga in olika profiler, sen mailar blocket om det dyker upp nåt. Lite enklare kanske?

Jag höll på flitigt tills jag lyckades köpa en Kawa ZX6R -02a för 8000 kronor. Där tyckte jag att jag gjort mitt klipp. :)

Var för nått år sedan en riktig blockare :P

Nu har jag gått över till ebay, blocket blir bara en gång per dag numer.

Jag sitter på blocket minst en gång varje dag. Brukar börja med att kolla på vad som kommit ut utav de hojar och bilar jag redan har. Kul att se vad marknaden säger för pris, inte för att jag skall sälja men ändå :rolleyes:

Sedan så blir det på de gammla vanliga objekten som jag alltid velat ha. Typ RD500, RG500 Renault clio V6 mm. Känns nästan som ett beroende :huvet

Skönt att se att man inte är ensam i träsket:D även om det såklart ger styvare konkurrens. Har surfat blocket i tio år och det var lättare att göra fynd fram tills blocket såldes. Sedan blev det tv-reklam och reklambanners på aftonbladet och efter det så visste varenda kotte om sidan. Var väl i samma veva alla blocketskojare kom till.

kåpor

Värre är det nog med Ebay.com, nya partydrogen 2010... :yoparty slog nyss till på valencia-kåpor inkl tank för totalt katjing 3300:-

Sen är det bara hoppas att tulltjänstemannen är på fika när mina kåpor glider igenom.:Bugar

du kan väl skriva hur du tyckte att pass formen,var på dom.sitter i samma tankar.

Någon gång i veckan fast inte efter hojar.

Eftersom jag sliter rätt hårt på utombordsmotorer så kollar jag alltid efter
Johnson/Evinrude "gamla" 20/25, 30/35 och 40/50/55/60 2-Takt 2-cylindriga.
Årsmodell och skick inte så viktigt eftersom jag har några (:rolleyes:) redan.

Och sen småkollar jag efter 2 USD gaffelben (gärna med bromsok) och 2 likadana 3-ekrade 5" eller 5-1/2" bakfälgar flera sporthojar hade sådana i början på 90 talet.

Lämpliga utombordsobjekt hittar jag då och då men det är sämre med hojdelarna.

När man talar om trollen
http://www.blocket.se/gavleborg/Gaffelben_honda_cbr_929_24839869.htm?ca=11&w=3

Känns som ett helt ok pris. Undras om dom är raka ? Får nästan slå en pling.

Inhandlat, nu måste jag bara ha tag i minst ett hjul/en fälg så jag kan börja rita på hjulaxel och kronor.

Last edited:
Back