Adapter till broms

Jonne-J

Misshandlar R6!
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Yamaha R6
Hej

Dessa adaptrar till handbromsarna, går det att be ett svets/metall företag göra en?
Kollade med en på ebay som sålde adaptrar men passar ej till min fotbromscylinder :(

Tacksam för svar!

från en rm 250 och tror det var en 95a

Edit: skrev cr först är från en rm :tungan

Last edited:
ok, men om jag lämnar int bromscylindern, måste dom gjuta själva adaptern eller?
sen ska den enbart vara så att det är gängor på den så att man kan fästa bromsslangen? inte nått specielt som behövs?

tänkte om det gick att svetsa fast på bromscylindern för ska inte ha den vanlig sen ändå :)

Vet inte riktigt hur det ser ut på rm 250 pumpen, men ta bort adaptern som går med en slang till oljebehållaren och svetsa dit ett rör med gängor i (m10x1.25 tror jag en vanlig banjobult har som gänga).

DSC00751.jpg

marcus_136 skrev:
2608780 Vet inte riktigt hur det ser ut på rm 250 pumpen, men ta bort adaptern som går med en slang till oljebehållaren och svetsa dit ett rör med gängor i (m10x1.25 tror jag en vanlig banjobult har som gänga).

DSC00751.jpg
Har du den fotbromspumpen som är på bilden på din cbr lr?

föresten, hur i helvete plockar man ur innandömmet i från bromspumpen. detta måste väl ur innan svetsning??

Anders.A skrev:
2608925 Har du den fotbromspumpen som är på bilden på din cbr lr?

Nej, hittade den bilden på stuntlife. Jag kör med fullthrottleinc fotbromspump.

Jag körde med en adapter innan som satt fast med en skruv och slangklämma. Dock läckte den lite (därför kan svetsning vara nödvändigt).

Anders.A skrev:
2609230 Ok. Jag kör med adapter och org låsring... kopplingshandtag från Monster...

Det är olika uttag på Honda och Kawa, men det låter som om det skulle funka för trådskaparen.

Har inte Mectec i närheten av mig men finns ett företag här som jag tror ska kunna fixa det :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT