Actionklipp från Masters of Supermotard

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date
Är det nått hemligt....Jag får bara Masters of Supermotard på svart bakgrund och ljud!!
Edit: Det löste sig med senase Divx..pust...

Last edited:
Undrar bara vad det var i gruset? När Majsan skulle saneras såg bromsok och lite andra alu-bitar ruskiga ut. :skrämd
Undrar om det var massa salt eller lut i gruset

farmerlip skrev:
Undrar bara vad det var i gruset? När Majsan skulle saneras såg bromsok och lite andra alu-bitar ruskiga ut. :skrämd
Undrar om det var massa salt eller lut i gruset

Sällan!!! Är så trött på det där... :finger

farmerlip skrev:
Träffade nån från strängnäs igår och det var SALT och stärkelsen, vad den nu heter, från pappersmassaindustri.

Helt vansinnigt!!! :kocko Det var ju lika i Förlanda + att deras röda lera är oxå elak (samma som på Kinnekulle).

Men i Eskilstuna var det i alla fall inte något saltat grus. Mycket finare gruskvalitet får man nog leta efter. Det hindrade iofs inte att folk gick omkull eller bromsade stopp :)

Hemma kallar vi det för singel!
TomK skrev:
Men i Eskilstuna var det i alla fall inte något saltat grus. Mycket finare gruskvalitet får man nog leta efter. Det hindrade iofs inte att folk gick omkull eller bromsade stopp :)

farmerlip skrev:
Hemma kallar vi det för singel!

Jag tror mer på dig Tommy som körde än Tom som stod vid sidan om. Fattar inte att SVEMO kan godkänna dessa banor med mördarstenar över hela banan. Tänk er en sån i plytet från ett vilt spinnande bakdäck.... :crash

Ebbe skrev:
Jag tror mer på dig Tommy som körde än Tom som stod vid sidan om. Fattar inte att SVEMO kan godkänna dessa banor med mördarstenar över hela banan. Tänk er en sån i plytet från ett vilt spinnande bakdäck.... :crash

Nja, lite grusparkeringssingel på ytan bara, sedan var det gott och blandat. Men tämligen löst. Jag stod ju och grävde med fötterna i det tidvis, till skillnad från vissa som bara körde förbi eller bromsade stopp :) Någon enstaka halvstor sten, men inget mot vad man kan hitta på annat håll...

Regndäck var det som gällde, som vanligt, för att dominera. Var höll Helmut hus förresten - har han inte spons för att åka på tävlingar ?

är du rädd att CIA försöker spåra länken eller? maken till korspost har jag aldrig sätt! hujeda mig!..

TomK skrev:
Nja, lite grusparkeringssingel på ytan bara, sedan var det gott och blandat. Men tämligen löst. Jag stod ju och grävde med fötterna i det tidvis, till skillnad från vissa som bara körde förbi eller bromsade stopp :) Någon enstaka halvstor sten, men inget mot vad man kan hitta på annat håll...

Regndäck var det som gällde, som vanligt, för att dominera. Var höll Helmut hus förresten - har han inte spons för att åka på tävlingar ?

Helmut vill undvika att förvärra knäskadan. Sen att Bosse åker fast han har knäskada är en annan sak. Han har ju lite mer att bevisa/försvara.

farmerlip skrev:
Träffade nån från strängnäs igår och det var SALT och stärkelsen, vad den nu heter, från pappersmassaindustri.

Det är kanske sulfat eller sulfit du tänker på? :hej

Storleken på gruset var helt ok. Det var inga katthuvuden alls...
Blästrad blir man hur som helst. Det var bara duktigt halt.
Ebbe skrev:

Mer grus, mer grus, mer grus... :crash

Med min mjuka fjädring samt långa fjädringsväg känns gruset bäst att åka på. :3freak
Ja, jag ska fixa min mjuka fjädring...nästa år.

farmerlip skrev:
BTW var det ingen som fick knäppa några kort i Eskilstuna?

Peta på Jonas, så kanske han skakar fram lite film i alla fall.

farmerlip skrev:
BTW var det ingen som fick knäppa några kort i Eskilstuna?

Brorsan tog några med sin "analoga" tror jag. Ska be honom scanna in dem s.s.s.m.
Han videofilmade allt utom finalen.

Last edited:
TomK skrev:
Peta på Jonas, så kanske han skakar fram lite film i alla fall.

Jag har tyvärr kameran i bilen. Och bilen har rasat och står på annan ort. Men i nästa vecka borde jag kunna få fram lite.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back