Acewell mätare. Hur ska jag sätta sensorn?

miesta

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
smc barossa, Triumfh 600, Hyosung 650, CBR900RR, R1 99a just nu
Skicka gärna lite bilder på hur ni har satt sensorn för bästa möjliga
motttagning. Please help me :pannkyss

Jag gjorde så att jag monterade den lilla magneten fast skruvad i bromsskivan sen cencorn på anget avstånd på svingen. Vet dock inte om det är speciellt bra då min visade på tok för låga hastigheter.

EDIT: Lägg märket till min acewell på min avatar :pannkyss

Lezo skrev:
2615775 Jag gjorde så att jag monterade den lilla magneten fast skruvad i bromsskivan sen cencorn på anget avstånd på svingen. Vet dock inte om det är speciellt bra då min visade på tok för låga hastigheter.

EDIT: Lägg märket till min acewell på min avatar :pannkyss

de har ingety å göra mä hur du har satt fast den. de beror på att hjulomkretsen e fel. de som står e brochyren e helt fuckat för då står de bara 17" och har man 17"fälgar så har man däck å grejer oxå så de e bara å mäta hjuldiametern, omvandla till mm och multiplicera med pi (3,14)

ex. 50 cm diameter.
50cm=500mm
500x3,14~1571 (hjulomkretsen och de du ska skriva in i mätaren).

Jag gjoirde bara så att jag borrade försiktigt ett hål i skivan som jag gängade (började med pyttelitet borr och gick uppåt för att de inte ska spricka) sedan gjorde jag bara en liten blåtbit som jag bockade till och fäste med samma skruv som bromsoket. funkar kanon. de jobbiga e trots allt de jag nämnde tidigare. just att ställa in den så den visar exakt, mäter du lite lite fel så blir de större felvisning än man kan tro. har tjötat på farsan att han ska fixa våran gps så jag kan jämföra.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back