Acerbis Nylonbrush (Handskydd)

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Har nyligen köpt en yz-framskärm som passar väldigt bra! Den är just nu i yz-blå och ska lämnas in på lackering. Men innan jag lämnar in den fick jag mig en tankeställare, ska något mer med på samma gång? :va

Så, nu efter lite letande i kataloger har jag hittat dessa "Acerbis Nylonbrush" handtagsskydden. Fina! Tänker eventuellt beställa in ett par... :)

Men, kommer dessa passa hojen, till hojen och är de värda 675 kronor?
Får bli via Lelles om det blir något.. De kommer då bli i samma färg som hojen, men kommer det bli "bättre"? :va Ekonomiskt är det inge större problem... Vill gärna investera i något mysigt.

Tack!
/mvh Johan
(Inte en yz-skärm på bilden...)

Bifogat

• Framifrånvänster Bild2.jpg
    Framifrånvänster Bild2.jpg
    57 KB · Visningar: 101
  • acerbis.jpg
    acerbis.jpg
    16.1 KB · Visningar: 81
Extreem_ skrev:
Har nyligen köpt en yz-framskärm som passar väldigt bra! Den är just nu i yz-blå och ska lämnas in på lackering. Men innan jag lämnar in den fick jag mig en tankeställare, ska något mer med på samma gång? :va

Så, nu efter lite letande i kataloger har jag hittat dessa "Acerbis Nylonbrush" handtagsskydden. Fina! Tänker eventuellt beställa in ett par... :)

Får bli via Lelles om det blir något.. De kommer då bli i samma färg som hojen, men kommer det bli "bättre"? :va Ekonomiskt är det inge större problem... Vill gärna investera i något mysigt.

Tack!
/mvh Johan
om jag inte förstått fel så fästs de i styret vid styrvikterna så de är ju väldigt stabila isf mot vind och så. slipper du ha dem fladdrandes.. de ser också lite mer aerodynamiska ut och betydligt mycket snyggare :tummenupp alltså en bra investering.. ang hurivida de passar vet jag inte du. :död men hur sitter de original.. knappst så man minns..

EDIT: ang lacken så är nog dedär handskydden de sämsta att lacka på. de lär ju böjas av vind och allt möjligt.. stöter till dom eller råkar lägga hojen osv.. färgen lär ju flagna av och det lär se skitfult ut.. köp istället en färg du kan leva med utan att lacka om.. framskärmen får också stå ut vissa rörelser.. tänk på det..

Last edited:
philsson skrev:
om jag inte förstått fel så fästs de i styret vid styrvikterna så de är ju väldigt stabila isf mot vind och så. slipper du ha dem fladdrandes.. de ser också lite mer aerodynamiska ut och betydligt mycket snyggare :tummenupp alltså en bra investering.. ang hurivida de passar vet jag inte du. :död men hur sitter de original.. knappst så man minns..

EDIT: ang lacken så är nog dedär handskydden de sämsta att lacka på. de lär ju böjas av vind och allt möjligt.. stöter till dom eller råkar lägga hojen osv.. färgen lär ju flagna av och det lär se skitfult ut.. köp istället en färg du kan leva med utan att lacka om.. framskärmen får också stå ut vissa rörelser.. tänk på det..
Tar åt den informationen! :Bugar

philsson skrev:
framskärmen får också stå ut vissa rörelser.. tänk på det..

Man kan faktiskt sätta en platta på framskärmen, undertill, då rör den sig inte...

Extreem_ skrev:

Tack!
/mvh Johan
Sånna har jag, och dom passar bra!

KalleNorton skrev:
Nej... Men kan fixa när jag fattar hur man fixar bilder från digitalkameran till datorn! :tungan
Awww... :rolleyes:
Stoppa kabeln i datorn, sen typ göra något... Vore väldigt kul att se... Men de passar alltså utan problem? Tack alla som bidragit med något i tråden..

/mvh Johan
Beställt svarta från Lelles nyss! Fan, jag som aldrig skulle handla där...

nomolas skrev:
Lacka inte om handskydden, svart ser bra ut.
Ska prova och montera när de kommer... Kan hända att de är bra som de är, och då behåller jag dem så naturligvis! :tomten Men kan hända att jag vill ha dem i samma blå som hojen... Är det verkligen så mycket vind som ligger på? Att de "böjs" och lacken blir mysko? :va

/mvh Johan

Extreem_ skrev:
Är det verkligen så mycket vind som ligger på? Att de "böjs" och lacken blir mysko? :va

/mvh Johan

En DT går väl inte så fort :hihi

Nedå men de tror jag inte. Låter skumt, är väl i hyfsat hård plast.

Mvh nomolas

Extreem_ skrev:
Är det verkligen så mycket vind som ligger på? Att de "böjs" och lacken blir mysko? :va

/mvh Johan

Jag tror inte att risken är stor för det..
Hanskydden är väldigt stela men däremot är det ju lätt att du kanske skrapar dem mot nått, tex en vägg.. :brinnerup
Men varför tar du dem inte i yz-blå för det är la iaf ganska likt färgen som du redan har på hojjen??

nomolas skrev:
En DT går väl inte så fort :hihi
Nedå men de tror jag inte. Låter skumt, är väl i hyfsat hård plast.
Mvh nomolas
Precis.. Och de är i nylon, hårdare än vanlig kåpplast eller hur? Det fixar sig!
Nu undrar man bara vad Lelles har för leveranstider... :tomten :huvet
/mvh Johan

EDIT: Lelles hade bara svart... tydligen... Och min är bra mycket mörkare än yz-blå.. De fixar sig! :hihi

philsson skrev:

1. Styrvikter på offroad...? :va
2. Vind?? Sen när blev VIND ett problem för handskydden? Mina är inte fästa i styrändarna, och jag har då aldrig märkt att dom "fladdrar" av vinden.
3. Om jag inte missminner mig helt finns det lack som är gjord för att kunna sitta bra på plastdetaljer, även om dom rör och böjer på sig...? Att det blir fult vid marksyning har du dock helt rätt i, finns inte handskydden i blått? vill du få samma färg precis som på hojen, så kan du ju lacka dom, går du omkull blir det iaf blåa repor, så att säga.

Vad har du för erfarenheter av handskydd? Jätteschyst att du vill hjälpa till, men det kanske är dumt att komma med fel info... (nej, jag vill inte vara taskig, bara ifrågasätta ditt utalande.)

Jag tycker du ska köpa sånna som är fästa i styrändarna, helt enkelt för att det är snyggare, och skyddar lite bättre mot grenar i skogen! Skulle tippa på att dom tar vinden lite bättre med, men det är bara vad jag tror. Vilka som håller bäst när man lägger omkull är frågan, mina håller änn, har kört omkull på asfalt med, inga problem... Min kompis som har den typen som är fäst i styrändarna, dom sprack vid marksyning på crossbana, men jag har även sett KTM gå omkull med "styrändshandskydd", som klarat sig finfint, beror väll lite på kvaliten antagligen.

Finns ett par handskydd som är mycket snyggare.
Acerbis Rally II.

pro_821682_1105589444.jpg

pro_821679_1105589444.jpg

Kostar 889:- på lelles och är riktigt snygga.

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck