Acerbis ej godkänt :/ Någon?

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Någon som har ett sådant lyse som gott igenom besiktningen? Blir irriterad när det säljs lysen och samtliga har beteckningen, "EJ GODKÄNT". Vad är meningen med det hela då :huvet

Den vanligaste anledningen till att någonting inte är godkänd är att det är för dåligt eller inte klarar kraven, tänk på det..

Pungis skrev:
Den vanligaste anledningen till att någonting inte är godkänd är att det är för dåligt eller inte klarar kraven, tänk på det..

Jo men förstår ändå inte det hela, visst har det med kraven och göra men... jag skall besiktiga min mc nu i vår eftersom den för tillfället är avställd. Hade tänkt köpa mig ett sådant Acerbis lyse men verkar får tänka om helt och hållet!

kajlyl skrev:
De måste ge en godkänd ljusbild, om de gör de eller inte vette fan :p

Gah, dom begär inte lite heller :tuttar

Det är ingen som testat att bestiktiga sin hojj med ett acerbis lyse? Det är väl ganska många som sitter o kör med ett sånt på vägarna som har gjort sin hoj till en fighter eller? Ja ska bara köra på dagarna nämligen :D Skämt o sido.

Vet att på Diamond så brukar de inte gilla hur ljuset riktas men hur det är på andra modeller vet jag inte.

Det kan du glömma direkt, Acerbis och Polisport med fleras twinljus är inte E-märkta. Du får köpa Acerbis Cyclops om du vill besiktiga med ett sådant ljuset, annars får du göra som alla andra och bygga tillbaka till orginal innan besiktningen.

eftersom du inte släpper igenom en orginalhoj med ljuset ställt för lågt/högt
så släpper dom nog inte igenom en hojj med ikea spotligts som lysen!

Jonne_boy skrev:
eftersom du inte släpper igenom en orginalhoj med ljuset ställt för lågt/högt
så släpper dom nog inte igenom en hojj med ikea spotligts som lysen!

Satana perkele, nej dom gör väl inte det... alltid nått jävla problem!

Undra om mina nuvarande sillögon till lysen går igenom haha.

Blue skrev:
Det kan du glömma direkt, Acerbis och Polisport med fleras twinljus är inte E-märkta. Du får köpa Acerbis Cyclops om du vill besiktiga med ett sådant ljuset, annars får du göra som alla andra och bygga tillbaka till orginal innan besiktningen.

Du är 110% säker? Visserlingen säger det sig självt att ett godkänt lyse inte skulle gå igenom men man vet ju aldrig :(

Det går INTE att besiktiga med acerbis, ufo twin eller nått annat lyse med spotlightinsatser

Jag körde hela sommaren med ett ufo-twin, men swichade till besiktningen inte så jobbigt :)
Men det bländar satan, så man får gömma sig lite när snuten visar sig, jag hade iof inga blinkers eller annan smäck på hojen :D

DSCF0017.JPG

hojar.jpg

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats