ACDC Black Ice!

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
Tjena!

Så jävla rå bra! Alla låtar är grymma, åk och köp!
Nu ska jag sätta på hembiosystemet och lira så högt jag bara kan och lira trummor till! :D

Vad tycker ni andra som lyssnat?

Jag har varit lite orolig för skivan. Har älskat AC sedan 1977 och följt dem i uppförs- och nedförsbacke. Tycker definitivt mitten på 80-talet var nedför innan det började bli bättre med Razors Edge och Live. Problemet är ju att de blivit lite mer "tjatiga" på slutet, ett par bra låtar per platta men många som passerar förbi rätt obemärkt. Å ingen ny "Rosie", Let there be Rock, Shoot to Thrill på år och dar.

Men kommer det fler reaktioner som din så får jag nog pipa iväg till butiken...

Klart värd att lyssna på men inget man köper i butik men det gör man väl förvisso inte med någon musik numera?
Själv brukar jag och min svåger slänga i en musik-dvd med ac/dc när vi festar, det är bara då musiken är lyssningsbar på riktigt egentligen.

Jag har varit lite orolig för skivan. Har älskat AC sedan 1977 och följt dem i uppförs- och nedförsbacke. Tycker definitivt mitten på 80-talet var nedför innan det började bli bättre med Razors Edge och Live. Problemet är ju att de blivit lite mer "tjatiga" på slutet, ett par bra låtar per platta men många som passerar förbi rätt obemärkt. Å ingen ny "Rosie", Let there be Rock, Shoot to Thrill på år och dar.

Men kommer det fler reaktioner som din så får jag nog pipa iväg till butiken...

Men att tro att dom ska låta som dom gjort på 70-talet är väl lite naivt att tro?

Jag håller med om att dom inte alls är lika bra som på den gamla goda tiden, dock anser jag att dom åldrats med värdighet.
Att ha hållt på i över 35 år och ändå låta såpass bra som dom gör tycker jag är anmärkningsvärt.

Jag ska köpa albumet iaf. :)

Jag tyckte att skivan var så där.
Kändes som att musiken aldrig "drog igång".. Men den är helt klart godkänd att lyssna på i bakgrunden på fester eller liknande! :yoparty :tummenupp

Edit: Jag tycker som "jonathan", visste bara inte hur jag skulle skriva.

Låter väl som AC/DC alltid gjort tycker jag utan att någon låt sticker ut nåt speciellt.

Har lyssnat igenom det nu. Inget av ACDC:s bättre album. 2.5 :tummenupp av 5.

decibel och war machine är grymt goa sen dom andra minns jag inte namnet på men helt klart godkännd skiva !

Ja ok då har jag hört någras åsikter. Antar att jag är svag för deras enkla trumkomp och sköna gitarr riff! :)

En helt ok skiva tycker jag, Decibel, black Ice, Money Made sant War Machine tycker jag är grymma. Jösses nu längtar man till februari:yoparty

By the way, AC funkar alltid både nykter o full, men av nån anledning blir det alltid någe AC vilken fest man än kommer på, skiljer bara lite på tidpunkt när det kommer, rätt intressant fenomen...................................

En helt ok skiva tycker jag, Decibel, black Ice, Money Made sant War Machine tycker jag är grymma. Jösses nu längtar man till februari:yoparty

By the way, AC funkar alltid både nykter o full, men av nån anledning blir det alltid någe AC vilken fest man än kommer på, skiljer bara lite på tidpunkt när det kommer, rätt intressant fenomen...................................

Antar att det är rock´n´råll som varken är för hårt eller för mjukt, d.v.s. någonting som alla tycker om!

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan