Acc. pump mod FCR 39/41 mm

Abris

:-)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
Här är en snabb och enkel modd för att få till rätt acc pumptid på
Keihin FCR fuggen!

För mycket eller som oftast är på FCR´en, för mycket soppa.
Med den här enkla modden så får man mer effekt och bättre bränsleekonomi.... :tummenupp :tummenupp

Inte helt fel!!!

http://www.hondaxr.com/tech/ktm/crockbkm.asp

/

M
 
Finns också en annan variant att lösa problemet på.....
Köp ett acc.pumprenoveringskit till en Honda CRF med detaljnummer 16021-MEB-771 och byt ut det befintliga acc.pump membranet mot Honda membranet (membranet går inte vad jag vet köpa separat utan man måste köpa hela "kittet"). Detta förkortar "squirt timen" från 3 sekunder till ca 1 sekund.
Kostar typ 300 kronor men man slipper plocka av förgasaren, borra, gänga o.s.v. o.s.v.
Gjorde modifieringen för någon vecka sedan på min 525 med klockrent resultat.

////Fredrik
 
Keihin nissar, finns det nå bra sida med partnummer på förknasarna
som man kan tolka vilken modell man exakt har?
Var en Keihin påbultad på min Husky då jag köpte den,
å förra ägaren visste knappt om det :)
Han hade i sin tur köpt hojjen av sin polare (den dära SM åkaren Bodinghs farsa)
antar att Bodingh själv har haft nått över som han bultade på farsans hoj.
Är en TE570 Enduro, ingen motard då.
Hade inget skjutmått sist jag tog bort den, så ja vet inte om det
är en 39mm eller 41mm :kocko
Är ett instansat nummer på sidan av fuggen, det jag vill kunna tolka
med nån bra lista :)
 
GrusDan skrev:
Keihin nissar, finns det nå bra sida med partnummer på förknasarna
som man kan tolka vilken modell man exakt har?
Var en Keihin påbultad på min Husky då jag köpte den,
å förra ägaren visste knappt om det :)
Han hade i sin tur köpt hojjen av sin polare (den dära SM åkaren Bodinghs farsa)
antar att Bodingh själv har haft nått över som han bultade på farsans hoj.
Är en TE570 Enduro, ingen motard då.
Hade inget skjutmått sist jag tog bort den, så ja vet inte om det
är en 39mm eller 41mm :kocko
Är ett instansat nummer på sidan av fuggen, det jag vill kunna tolka
med nån bra lista :)

Då lär han inte kört skog med den hojen om det sitter Kehin med accpump. :näsblod
 
Tror han mest kört cross med den, men den har inte gått många timmar,
knappt sliten alls ..
Hade gått ca 35 timmar.
Accpump i skogen är väl la bra mannligt bara ;-)
 
Frekal skrev:
Finns också en annan variant att lösa problemet på.....
Köp ett acc.pumprenoveringskit till en Honda CRF med detaljnummer 16021-MEB-771 och byt ut det befintliga acc.pump membranet mot Honda membranet (membranet går inte vad jag vet köpa separat utan man måste köpa hela "kittet"). Detta förkortar "squirt timen" från 3 sekunder till ca 1 sekund.
Kostar typ 300 kronor men man slipper plocka av förgasaren, borra, gänga o.s.v. o.s.v.
Gjorde modifieringen för någon vecka sedan på min 525 med klockrent resultat.

////Fredrik


Har sett den varianten oxå!! :tummenupp
Men, borra å gänga e billigare!! :7peta

/

M
 
Kan nån av er som gjort denna mod beskriva mer i detalj vad det ger? Alltså påverkar det trottelrespons, effektregister (och var i så fall) etc...
 
Det här kanske kan hjälpa,
http://www.sudco.com/diagram.html

GrusDan skrev:
Keihin nissar, finns det nå bra sida med partnummer på förknasarna
som man kan tolka vilken modell man exakt har?
Var en Keihin påbultad på min Husky då jag köpte den,
å förra ägaren visste knappt om det :)
Han hade i sin tur köpt hojjen av sin polare (den dära SM åkaren Bodinghs farsa)
antar att Bodingh själv har haft nått över som han bultade på farsans hoj.
Är en TE570 Enduro, ingen motard då.
Hade inget skjutmått sist jag tog bort den, så ja vet inte om det
är en 39mm eller 41mm :kocko
Är ett instansat nummer på sidan av fuggen, det jag vill kunna tolka
med nån bra lista :)
 
Hmm, läste att man på något sätt ska koppla ur acc pumpen när man bänkar. Stämmer det? Ska man koppla in den sen när man kör vidare eller ska man alltid ha den urkopplad?
 
Basse skrev:
Hmm, läste att man på något sätt ska koppla ur acc pumpen när man bänkar. Stämmer det? Ska man koppla in den sen när man kör vidare eller ska man alltid ha den urkopplad?

Stämmer att acc pumpen ska vara ur spel när man bänkar.
Annars så ser du inte resultat av de munstycke och nål förändringar du gör!
När sedan fuggen är rätt justerad så är det bara att koppla in pumpen igen! :tummenupp

/

M
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top