Ac/DC

Säga vad man vill om covern men hon har tagit låten och verkligen gjort en egen tolkning av den. Det ska hon ha cred för, alltför många spelar in en karbonkopia på originalet.

Jag måste säga att jag tycker det är kul med såna omtolkningar, gillar man inte det behöver man inte lyssna på det.

Chris Ash skrev:
Säga vad man vill om covern men hon har tagit låten och verkligen gjort en egen tolkning av den. Det ska hon ha cred för, alltför många spelar in en karbonkopia på originalet.

Jag måste säga att jag tycker det är kul med såna omtolkningar, gillar man inte det behöver man inte lyssna på det.

Jo absolut. Men kunde hon inte ha tagit en annan låt bara :gnissla
Hoppas du förstår att jag bara jävlas med A.B (även fast jag tyckte den var kass) :)

är det ingen som sätt Cosnonova filmen?? Jag vill veta om den är värd att se om den visas igen??

Det är den förmodligen. :yoparty

Chris Ash skrev:

Det är väl knappast bimbon själv som har gjort låten, utan någon av alla dessa Max Martin-replikor.

BONNY!!!! :yoparty :Bugar :fyllisar :rock

Hjältar som honom tillverkas inte längre! Täånk att bli utkastad ur armén som "socialt missanpassad"!!! (Fast där är ju något som Natascha har gemensamt...)
Fast jag tycker att ett bra uppslag för näst Idol för nästa Idol är: Idol- The Rock´n´Roll Rebel edition. Juryn kan bestå av Lemmy, Tommy Lee och Ozzy. De senare två har ju dessutom TV-vana!

(Rory Gallagher är en irländska bluesig gitarrhjälte. Har haft, vet ej hur det är nu, en relativt fanatisk fan-skara. Värd att kolla upp)

EN kritisk tanke har jag om AC DC: Hur f-n kunde dem sparka Chris Slade och ta tillbaka Phil RUdd, original eller inte!? :confused:

bonny skrev:
Fast jag tycker att ett bra uppslag för näst Idol för nästa Idol är: Idol- The Rock´n´Roll Rebel edition. Juryn kan bestå av Lemmy, Tommy Lee och Ozzy. De senare två har ju dessutom TV-vana!
Dåligt uppslag. Man blir inte en rocker av att vinna en såpa.

bonny skrev:

EN kritisk tanke har jag om AC DC: Hur f-n kunde dem sparka Chris Slade och ta tillbaka Phil RUdd, original eller inte!? :confused:

För att dom är ghay ? :gnissla

Nej men allvarligt så håller jag med om att C.Slade var mycket, mycket mer publikfriande och passande in mer i det mer energifyllda AC/DC. Men dom kickade väl Phil för att han strulade med Malcolms tjej har jag väl för mig (?).

Så då kändes det väl mer rätt att ta tillbaka P.Rudd som faktiskt var med från allra första början och skapade AC/DC. Eller nåt.

Snacka om stoneface vid trummorna :hihi

Det är kul att lyssna på "Stiff upper lip-Live" eller "No Bull" och sedan jämföra samma låtar på "Live at Donington". Phil Rudd låter som en gammal tant när han spelar trummor och ser ungefär lika inspirerad ut som en genomsnittlig busschaufför. Det enda coola med honom är att han röker samtidigt som han spelar.

Edit: Lyssna på "Fire your Guns" och när Chris Slade sätter igång groovet...så ska ett trumset behandlas...

Chris Ash skrev:
Det är kul att lyssna på "Stiff upper lip-Live" eller "No Bull" och sedan jämföra samma låtar på "Live at Donington". Phil Rudd låter som en gammal tant när han spelar trummor och ser ungefär lika inspirerad ut som en genomsnittlig busschaufför. Det enda coola med honom är att han röker samtidigt som han spelar.

Edit: Lyssna på "Fire your Guns" och när Chris Slade sätter igång groovet...så ska ett trumset behandlas...

Mm precis.

Men Malcolm röker ibland också när han går loss på Gretschen (stavning?) :yoparty

bonny skrev:

Hjältar som honom tillverkas inte längre! Täånk att bli utkastad ur armén som "socialt missanpassad"!!! (Fast där är ju något som Natascha har gemensamt...)

(Rory Gallagher är en irländska bluesig gitarrhjälte. Har haft, vet ej hur det är nu, en relativt fanatisk fan-skara. Värd att kolla upp)

släng in bruce dickinson också

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back