Ac/DC

mm Natascha va ju bra :huvet :huvet

men sen tror jag en del av er har missuppfattaft det här med världens bästa rockband......dom heter Led Zeppelin :fatta!

Dom (hadde, Jon Bonham) en trummis som var ljusår bättre musiker och en gittarist (Jimmy Page) som är helt unbeatable och så är sångaren (Robert Plant) både bättre o sjunga och så har han utstrålning och karisma.

missförstå mig inte, ACDC är inte dåliga Led Zeppelin är bara mycket bättre.

Jonathan skrev:
Hmm. Blundar jag riktigt hårt och ränker intensivt på något annat kan jag kanske få upp den faktiskt.

Du får guida mig along the way :hihi

:rofl Låter stabilt!
Jag kan dricka gt, titta på och komma med glada tillrop :tummenupp

Bertborge skrev:

men sen tror jag en del av er har missuppfattaft det här med världens bästa rockband......dom heter Led Zeppelin :fatta!

Dom (hadde, Jon Bonham) en trummis som var ljusår bättre musiker och en gittarist (Jimmy Page) som är helt unbeatable och så är sångaren (Robert Plant) både bättre o sjunga och så har han utstrålning och karisma.

Där har vi skilda åsikter. Led Zeppelin är mycket bra, håller absolut med om det!
Men dom har inte samma tunga riff, och elektriska röst (läs Bon Scott), bajsnödigt tung röst (läs Brian Johnson) hade.

Sen menar jag, hitta en mer publikfriande gitarrist än Angus Young så är du duktig :yoparty

Nursey skrev:

You should know :slicka

Kapten Blåskägg skrev:
:rofl Låter stabilt!
Jag kan dricka gt, titta på och komma med glada tillrop :tummenupp

Mm.

Det skulle kunna se ut som följande:

KB - Ta det lugnt och mjukt nu Jonathan
J - Ahhh, mmm, ohh..
NP - Nej nej! Inte där!!
KB - Jonathan, vad har vi sagt om nedervåningen ?. Heja Heja!

Sen tre underbara sekunder senare är allt över. :rofl

Jonathan skrev:
Det skulle kunna se ut som följande:

KB - Ta det lugnt och mjukt nu Jonathan
J - Ahhh, mmm, ohh..
NP - Nej nej! Inte där!!
KB - Jonathan, vad har vi sagt om nedervåningen ?. Heja Heja!

Sen tre underbara sekunder senare är allt över. :rofl

:rofl :rofl :rofl
Du är sjuk mannen, men jävligt rolig :tummenupp

På tal om bra rockband från 60/70-talet så sitter jag och lyssnar på Free nu, jävlar i havet vad bra de var, och jäkligt sorgligt att de aldrig slog igenom.

Chris Ash skrev:
På tal om bra rockband från 60/70-talet så sitter jag och lyssnar på Free nu, jävlar i havet vad bra de var, och jäkligt sorgligt att de aldrig slog igenom.

Aldrig hört tror jag, vad är det för sound?

Kapten Blåskägg skrev:
Aldrig hört tror jag, vad är det för sound?

Hitsingeln "All Right now" har nog alla hört men den är inte representativ för bandets sound, även om den är bra.

Rå naken bluesrock, helt sinnesjukt vackra ballader dessutom, lite som David Coverdales grejor "Soldier of Fortune" och "Blindman" är klockrena exempel.

Paul Rodgers (senare Bad Company, nu Queen) är dessutom en av de bästa sångarna nånsin.

Free är helt klart en av hårdrockens grundpelare även om de aldrig får den cred de förtjänar för det.

Paul Rodgers är grym!!
Tidiga Bad Company - inte helt fel!

Annat det än Natacha Päron eller vad fan ruggugglan heter....
Jag kan inte heller sjunga, men ger åtminstone fan i det!

Kapten Blåskägg skrev:
:rofl :rofl :rofl
Du är sjuk pojken , men jävligt rolig :tummenupp

Redigerade lite.

Ja vaffan, måste ju bjuda på sig själv ibland :gnissla

Bertborge skrev:
Men Jimmy Page med stråke!! kom on :yoparty

Nej, inte ens det slår Angus.

Sett Live at Donington ?

Det publikhavet och Angus himself som står och headbangar tills han bokstavligt talat rinner av svett. Det, trots sin ålder, är grimmt!! :yoparty

Chris Ash skrev:

Oh ja. Deras platta Tons of sobs tillhör en av mina absoluta favoriter.

Bertborge skrev:

De båda banden går inte att jämföra. Inga rockar som AC/DC, men Led Zeppelin har gjort galet mycket bra musik. I viss mån har du rätt i det du säger, Zeppelin ligger på en musikaliskt sett mycket högre nivå än många samtida band, men de har inte samma tunggung, samma kompromisslösa ös och jävlaranamma som AC/DC.

Jonathan skrev:
Sett Live at Donington ?

Det publikhavet och Angus himself som står och headbangar tills han bokstavligt talat rinner av svett. Det, trots sin ålder, är grimmt!! :yoparty

Sett dem live? Ja, två gånger. Svårslagen upplevelse, det kan jag garantera.

McB skrev:
Sett dem live? Ja, två gånger. Svårslagen upplevelse, det kan jag garantera.

Tyst! Jag blir avis som faen :Bugar :Bugar

Det kommer högst på min att-göra-lista innan jag dör.
Måste se AC/DC live!
Helst skulle jag vilja ha varit 18 år gammal den 31 december 1973 och befunnit mig på Cheqers Club i Sydney.

Suck.. :(

Jonathan skrev:
Tyst! Jag blir avis som faen :Bugar :Bugar

Det kommer högst på min att-göra-lista innan jag dör.
Måste se AC/DC live!
Helst skulle jag vilja ha varit 18 år gammal den 31 december 1973 och befunnit mig på Cheqers Club i Sydney.

Suck.. :(

De lär fortsätta turnera ett tag till, så du kan nog uppfylla din dröm. Jag ska i alla fall se dem igen, och igen, och igen...

McB skrev:
De lär fortsätta turnera ett tag till, så du kan nog uppfylla din dröm. Jag ska i alla fall se dem igen, och igen, och igen...

Mm. Väntar på att filmen Thunderstruck skall släppas (om den nu inte gjort det?). Sen efter det ett nytt album lär ju komma :yoparty

Ja jag ska bara se dom. Så är det bara.

McB skrev:
Oh ja. Deras platta Tons of sobs tillhör en av mina absoluta favoriter.

Oh yeah, "Moonshine" riktigt luktar gammal nerdekad blues/jazzklubb där röken hänger tung och doften av Bourbon har satt sig i väggarna...

McB skrev:
De båda banden går inte att jämföra. Inga rockar som AC/DC, men Led Zeppelin har gjort galet mycket bra musik. I viss mån har du rätt i det du säger, Zeppelin ligger på en musikaliskt sett mycket högre nivå än många samtida band, men de har inte samma tunggung, samma kompromisslösa ös och jävlaranamma som AC/DC.

Håller med, när det gäller legenderna försöker jag mig aldrig ens på att rangordna, även om Deep Purple och Uriah Heep nog är de jag lyssnar mest på.

Chris Ash skrev:
Oh yeah, "Moonshine" riktigt luktar gammal nerdekad blues/jazzklubb där röken hänger tung och doften av Bourbon har satt sig i väggarna...

Du menar sådana klubbar som inte ens tycks existera i vårt avlånga land? :(

Free äger :yoparty

btw har något sett Rolingstones konsert filmen som visade på Cosmonova för några år sedan?? Jag har inte gjort det, men den skulle tydligen vara så nära en live konsert som möjligt.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back