sandstream
Guest
Vilken konsert från 70-talet var det som SVT visade för ett tag sedan?Jonathan skrev:Fick hem den DVD:n idag. Dom lirar live på Hippodrome i London.
(Tror det var i höstas).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vilken konsert från 70-talet var det som SVT visade för ett tag sedan?Jonathan skrev:Fick hem den DVD:n idag. Dom lirar live på Hippodrome i London.
sandstream skrev:Vilken konsert från 70-talet var det som SVT visade för ett tag sedan?
(Tror det var i höstas).
vågen skrev:Balls (big balls?) är fortfarande en av AC/DC's grymmaste låtar, terapi på hög nivå![]()
Jonathan skrev:Äh, gå och lägg dig.
Phil var med från första början och byggde upp bandet. Oslagbar.
Nog för att Chris är lite tuff med sin flint och sköna stil bakom trummorna.
Men inte tuffare än Phil![]()
Jonathan skrev:Jodu. Men håller med om att dom var bättre förut. Men det var väl alla nästan..
Back in Black tycker jag nästan att det är det bästa dom någonsin gjort.
Och med tanke på att dom spelade in den bara några månader efter Bon gått bort.
Hitta en såpass bra sångare som Brian och dessutom hinna göra en skiva samma år.
Det är respekt
Det sägs att dom redan hade spelat in demos för en ny skiva 1980 med Bon Scott. Men då han dog ville dom ej använda det materialet med Brian för att visa respekt.
Undra vart dom låtarna tagit vägen. Vore guld att ha hört dom med Bon![]()
Conrad skrev:Är det Bon Scott som KAN sjunga?
Maverick_ou812 skrev:Får jag var med här?
AC / DC är mina absoluta favoriter gällande den tidens hårdrock. Dubbel CD:n AC / DC Live är den ultimata "bil cd:n" med "Let there be rock" och "For those about to Rock" som topp nummer. Introt på "Thunderstruck" får mig att rysa totalt! "Back in Black" är så grym.
Jisses, vill ha / vill se / vill höra behovet blev just nu stort.

Jonathan skrev:Big Balls heter den. Och nej. Det är nog faktiskt det sämsta dom gjort. Även fast den är bra
Bon gjorde den åt sin fru om jag ej tar fel![]()
Chris Ash skrev:Bästa skivan är "Dirty Deeds done dirt cheap" tycker jag, tätt följd av "Powerage" och "Let there be rock".
Maverick_ou812 skrev:"For those abot to Rock" ligger fel, det blänker för mycket eller skiner det albumet av sig själv?
McB skrev:Det skulle vara Australien-versionen i så fall.
Chris Ash skrev:Alla tre ska vara i originalversioner, annars missar man ju "Rock in Peace" "Crabsody in blue" och "Cold hearted man".
McB skrev:Oh, 'Crabsody in blue' måste vara något av det bästa som någonsin har gjorts.
Chris Ash skrev:Den är fantastisk, att byta ut den mot "Problem Child"(iofs en ok låt) kan mycket väl vara århundradets nerköp.
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |