ABUS-lås, Keyed Alike

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Tjena Sporthoj.
Dags för inköp av ett extra lås till hojen. Funderar starkt på Abus Detecto 8000 eller dess nyare variant. Vet att abus erbjuder "keyed alike", dvs att man kan beställa låset med samma nyckelkod som man har till sitt andra ABUS-lås (förutsatt att det är samma typ av cylinder...)

Min fråga är, var kan jag göra detta? Många handlare och webshoppar erbjuder ju sjävla låset nyckelfärdigt, men ingenstans, inte ens på ABUS hemsida hittar jag info om hur jag beställer ett lås med "min" nyckel.

Hoppas någon här har en aning. Kanske t.o.m. en handlare som har möjlighet att svar? :)

Tjabba :)

Jag jobbar som återförsäljare av bl.a. Abuslås. Det är väldigt vanligt att folk vill ha hänglås med samma delningar som sina tidigare lås, men just bromsskivelåset har jag personligen inte hört om det går på. Jag ska försöka ta reda på det under morgondagen och återkommer så fort jag får svar :tummenupp

Fy bubblan va dyrt o besvärligt det blir när man tappar bort den nyckeln...

Fy bubblan va dyrt o besvärligt det blir när man tappar bort den nyckeln...

Varför det? En nyckel mindre att tappa bort och en nyckel mindre att kopiera upp... Iaf jag har båda nycklarna på samma nyckelknippa! Borde snarare bli billigare då.

???

Varför blir det besvärligare och dyrare i detta läget?

Att byta alla lås är besvärligare än att bara byta ett.

Nyckelknippa har man för att tappa bort alla nycklarna samtidigt.

Jag lyckades en gång med mästerstycket att tappa bort båda nycklarna till det nyinköpta abuslåset innan jag ens kom hem från affären!

Måste vara ett rekord.

För oss andra som är intresserade då? ;-)

Sorry, tänkte inte så långt :D