Abus detecto 8077

Skivlås med larm? Tips diskuterar lite detta lås.

8077 är ett av de få (23st) MC lås som är SBSC godkända lås. SBSC samarbetar med SSF.

Själv har jag ett sådan, jag är nöjd med det. Det är smidigt fyller sin funktion och känns säkert. Jag hade dock inte tackat nej till om det skulle ha högre dB vid larmande, 100 känns lite i det svagaste laget.

Jag har ett sådant lås. Funkar bra och varnings larmar vid rörelse på hojen tex att man lutar upp den från stödet. Skulle hugga bort en snö/is hög på tomten och då kände det av vibrationerna. Se till att du har tillräckligt stora hål i skivan bara. På min Ktm 660 får det inte plats i fram pga för stor skiva. Men bak funka det.

Håller med föregående om att det gärna kunde haft lite högre db. Det hörs ju och skrämer säkert tjuven men lite extra är aldrig fel.

Jag är hel nöjd med mitt, men som personerna ovan sagt: Lite högre db hade inte skadat.

har ju "gamla" Detecto 8000 ... funkar ju bra men som sagt sirenen e mest en varning för att slippa glömma skiten i skivan .... och nästan larvigt stort å klumpigt :(

kollade 8077 i butik , ngt mindre och lättare , men nu kan jag inte motivera kostnaden när jag redan har ett vettigt lås

Köpte ett i förrgår, funkar fint.. Tycker det låter rätt högt när det väl drar igång. Blev så pass stressad att jag inte fick i nyckeln och kunde låsa upp/stänga av det iaf :lol

Det jag störde mig på i början var att det aktiverades så snabbt men man får in snitsen efter ett tag.

Det jag störde mig på i början var att det aktiverades så snabbt men man får in snitsen efter ett tag.

Exakt, de första 30 sekunderna skulle man ju stå ut med att den står "olarmad" för att undvika att larmet råkar gå igång. Finns mer kritiska ögonblick än just då ur stöldsynpunkt.

Har haft mitt i flera månader nu, jag har inte lyckats aktivera det när jag skall låsa upp det. Närmsta jag har kommit är de initiala låga pipen innan den går igång på riktigt. Förstår inte riktigt hur ni andra lyckas :D

Jag är mycket nöjd med mitt. Drog igång det första gången när jag låste hojen, men efter det så lärde jag mig att placera låset så att nyckeln går in utan problem, nu låser jag upp det utan att dra igång det.

Det är lätt, litet så jag är riktigt nöjd! :tummenupp

Nu sparkar jag igång denna tråd...igen! Är det nån här som har fått tag på ett låshållare till 8077? Verkar inte finnas och köpa längre :(

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back