Abstruse lägger handskarna på hyllan

Peno skrev:
När nu knallen slår värdsrekord i lyfta-gammal-tråd kan jag inte låta bli att lyfta fram detta citat också! Weltklasse. Hur var det nu, blev det nån skillnad? 14, 14, 15, 4, 4, 2? (eller nåt i den stilen)

Mjaee... hehe.. Men det går inte jämföra kwacken med R6an rätt av. R6an hade ju inte mer än ram och sving gemensamt med en orginalhoj.

Kom 15, 14, 15, 16 med kawan. Sen bytte jag och kom... hmm... typ 15 i stor debutant, sen 18 på första SO åsen (där jag iofs fick åka av banan och tappade 20 sekunder). Först på knudan gick det riktigt fort och med den blev det platserna 4, 4 och 2.

Klart min R6a är duktigt mycket bättre än Rosinante men mest lärde man sig att köra. Det var en nytändning att få nått vassare att åka på!

Chrille skrev:
Jupp, hade han använt Biltemas grovrengöring med slipmedel regelbundet så hade han minsann inte rännt som den värste staketpissaren i Göteborg utan kallt konstaterat för kjoltyget att -"Häng med till banorna eller så syns vi i mitten på september"

Hårda bud :cool:

Muahaha, den här är ju ändå bäst! Chrille måste börjat med Dove!

Don Quixote skrev:
Mjaee... hehe.. Men det går inte jämföra kwacken med R6an rätt av. R6an hade ju inte mer än ram och sving gemensamt med en orginalhoj.

Kom 15, 14, 15, 16 med kawan. Sen bytte jag och kom... hmm... typ 15 i stor debutant, sen 18 på första SO åsen (där jag iofs fick åka av banan och tappade 20 sekunder). Först på knudan gick det riktigt fort och med den blev det platserna 4, 4 och 2.

Klart min R6a är duktigt mycket bättre än Rosinante men mest lärde man sig att köra. Det var en nytändning att få nått vassare att åka på!

Bra Björn, på dem bara! Jag var egentligen nöjd med min Kawa också. Hade jag haft några kusar till i motorn samt fått ordning på bakdämparen så hade jag nog inte ens brytt mig om att tänka på att byta. Till skillnad från dig så var jag helt nöjd med min framgaffel och hade istället problem med bakdämparen.

Jag vet inte riktigt vad det var som var fel, men Chrille gnällde alltid från läktaren på att det ormade i depåböjen på G-åsen, Miinin tyckte den gungade i bak då han provkörde och GSXR1100dväRRRRRg tyckte det såg livsfarligt ut att ligga bakom för att det åkte kana hit och dit. Visst, bakan var lite orolig och gungig, men jag vete katten vad man skulle hitta på med den. Wedrup hjälpte mig att skruva och dona, men vi fick aldrig ordning på den helt. Medicinen kanske vore att byta dämpare i bak, men det hade jag inte råd med.

Borde väl inte erkänna detta men jag sneglade också på R6 ett tag, sedan gick det ju som det gick tyvärr och i dagsläget är hoj ganska avlägset. Nu verkar ju dock ZX-6R:en intressant igen, så blir det hoj igen kan det mycket väl bli en grön nästa gång. :)

abstruse skrev:
Miinin tyckte den gungade i bak då han provkörde och GSXR1100dväRRRRRg tyckte det såg livsfarligt ut att ligga bakom för att det åkte kana hit och dit. Visst, bakan var lite orolig och gungig, men jag vete katten vad man skulle hitta på med den. Wedrup hjälpte mig att skruva och dona, men vi fick aldrig ordning på den helt. Medicinen kanske vore att byta dämpare i bak, men det hade jag inte råd med.
Istället feteklotade du på vårträningen i vänstern på Falken :D Mitt framför mig :7peta

Don Quixote skrev:

Så det hade gått att bygga om Rosinante till en Ninja-kick-ass också då?
Själv har jag ju haft förmånen att testa/äga både Fin- och Fulkawwa (fast i fel ordning dårå :huvet ) och skillnaden är ju milsvid. Jag misstänker därför att det är mer tacksamt att hotta upp en R6-a än en gammelkawwa.
Huromhelst skall det bli grymt spännande att se hur det går för dig med den nya 05:an.

GSXR1100R skrev:
Istället feteklotade du på vårträningen i vänstern på Falken :D Mitt framför mig :7peta

Duh! Jag blev för gaskåt efter 40 min i kylan (+5) och framdäcket släppte i vänstern. Det vet du ju om... :4skrika

abstruse skrev:
Duh! Jag blev för gaskåt efter 40 min i kylan (+5) och framdäcket släppte i vänstern. Det vet du ju om... :4skrika
Jag körde lika sakta som dig utan att trilla :hihi

valmers skrev:
Värm däcken. Amatör.
Svårt att värma däcken på en kall bana i detta låga tempo, desutom så vill vi minnas att din stolpe och ut berodde på kalla däck.

McB skrev:
Nu ska ni inte vara elaka mot Dove. Se bara på mig. Sedan jag började använda Dove har jag varit singel, åsidosatt alla andra intressen till förmån för motorcykeln samt allvarligt övervägt att ge upp gatåkandet för att istället koncentrera mina ännu ej upptäckta talanger på banåkning.

MRGooFy skrev:
Det låter precis som Jocke förra hösten, kolla vart han är nu och du vet vart du är om ett år.

McB skrev:
Jag har garanterat använt Dove lika länge, om inte längre, än Nylonmannen, vilket gör att vi kan utesluta Dove som boven i dramat. Jag har nämligen gått åt en helt annan riktning än Apstrutsen.

Hohoho :tungan

Don Quixote skrev:
Haha, ja man får hoppas dom har kammat sig nu för det finns ingen återvändo vad man åker på nästa år.

Zx-10??
Har inte hängt med i diskussionerna så jag har inte en aning vad folk ska köra nästa säsong.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back