abstruse har 30-årskris - [FILM]

Supreme skrev:
Hmm. . . Skate fjolligt ?

Vi börjar så här:
Så som du ser ut på din bild ser du ut att ha tighta skinn brallor.
(passar bäst på gay club) :fatta!

Den där uppväxten ser inte ens ut som en bra uppväxt. . Barn ska inte experimentera med snus och cigg.

Så vi vänder på skiten och gör sådan uppväxt till fjollig och skateboard till manligt :hihi

.stay fresh.
Visst är det manligt med hängröv till knävecken. :3freak

Last edited:
Detta borde väl mynta uttrycket "gubbar kan!", att jämnföras med "kvinnor kan!".
Ni observerade väl handväskan på cykelstyret :va

Okej, okej, det var bra gjort, men det kan man ju bara inte erkänna såhär offentligt, gubben kan ju bli högfärdig :arsele

Fan! Man blev ju nästan lite sugen igen:) Höll på med skiten i ca 8år och var väl halvskaplig:) Man kanske skulle börja igen..

Filmen fick iaf mitt skatehjärta att banka lite extra,saknade dock Feta Flippar och cleanare ollies:P

Ska låna brorsans skate och visa ett riktigt fint trick:)

Death Box!

twinner skrev:
Fan! Man blev ju nästan lite sugen igen:) Höll på med skiten i ca 8år och var väl halvskaplig:) Man kanske skulle börja igen..

Filmen fick iaf mitt skatehjärta att banka lite extra,saknade dock Feta Flippar och cleanare ollies:P

Ptja, det var ju några år sedan senast... ;)

Får väl ut och träna en dag...

abstruse skrev:
Ptja, det var ju några år sedan senast... ;)

Får väl ut och träna en dag...

Jo!! man har ju blivit lite stelare med åren,förut klarade jag ollie över iaf 6 brädor nu kommer jag över 3 med lite tur,Impossible och kanske 360flip:P är trot eller ej det enda jag med säkerhet sätter idag..Och långa nosewheelies samt vanliga.

Man! det var tider det..

Ska leta rätt på alla powell peralta filmer jag kan hitta och tanka ner:)

twinner skrev:
Jo!! man har ju blivit lite stelare med åren,förut klarade jag ollie över iaf 6 brädor nu kommer jag över 3 med lite tur,Impossible och kanske 360flip:P är trot eller ej det enda jag med säkerhet sätter idag..Och långa nosewheelies samt vanliga.

Man! det var tider det..

Ska leta rätt på alla powell peralta filmer jag kan hitta och tanka ner:)

Själv fixade jag ollie över 70cm som bäst, men det var ju när man var ung. :rolleyes: Iofs är man lite längre nu, så om man åker på träningsläger kanske man kan piska det? :)

Jag var dålig på, och inte så förtjust i, flippar. Fixade väl ollie kickflip, men inte på beställning. Ollie 180 to tail och grinds var väl favoriter samt olika No comply samt freestyle-trick. Annars var även streethopp grymt kul, men det är just p g a dessa man idag har dåliga vrister. Precis när jag lärt mig air 180 så missade jag en sådan efter någon vecka och från 2m upp i luften så landade jag efter ett halvt varv, med benet vikt under mig, på vänstervristen. Fick gå på kryckor ett tag efter det. Hoppade även över mopeder och lastpallar (ett gäng staplade på varandra samt två stuvar i rad) samt körde lite miniramp.

McB snackade om att komma upp och köra någon dag så vi kunde "leka" lite och göra en ny film, men han har inte hört av sig den rackar'n... :gnissla

Vad gäller filmer tog jag själv hem Ban This, Public Domain och lite annat för någon vecka sedan. Väcker ju minnen till liv. Inte minst skulle man vilja se "Thrashin'" igen... :)

abstruse skrev:
Själv fixade jag ollie över 70cm som bäst, men det var ju när man var ung. :rolleyes: Iofs är man lite längre nu, så om man åker på träningsläger kanske man kan piska det? :)

Jag var dålig på, och inte så förtjust i, flippar. Fixade väl ollie kickflip, men inte på beställning. Ollie 180 to tail och grinds var väl favoriter samt olika No comply samt freestyle-trick. Annars var även streethopp grymt kul, men det är just p g a dessa man idag har dåliga vrister. Precis när jag lärt mig air 180 så missade jag en sådan efter någon vecka och från 2m upp i luften så landade jag efter ett halvt varv, med benet vikt under mig, på vänstervristen. Fick gå på kryckor ett tag efter det. Hoppade även över mopeder och lastpallar (ett gäng staplade på varandra samt två stuvar i rad) och körde lite miniramp.

McB snackade om att komma upp och köra någon dag så vi kunde "leka" lite och göra en ny film, men han har inte hört av sig den rackar'n... :gnissla

Vad gäller filmer tog jag själv hem Ban This, Public Domain och lite annat för någon vecka sedan. Väcker ju minnen till liv. Inte minst skulle man vilja se "Thrashin'" igen... :)

70cm är ju inte alls dåligt :Bugar

Jag kunde alla showits man kunde nästan..No comply var ju det första man fick lära sig (typ)..Aj aj lät inte så skönt det där inte!Vristskador var ju väldigt lätt att få minns man ju,alltid lika skönt:)Vad gör man inte för konsten liksom..

Haha!! kul att du skriver det,,jag håller precis på att ladda hem Ban this.
Ska hitta alla dom rullarna.Se till att filma era bravader :Bugar

Vilken var det Frankie Hill OLLade nedför slänten :va

:D
Längtar tillbaka som fan,,Min första ordentliga Powell bräda BUG?tror det var den)eller en Vision, med Bones hjul och Venturetruckar om jag inte minns fel..

Edit: Trashin..Just ja!! hawk och Barber mm är ju med i den om jag inte missminner mig,hette inte killen filmen handlade om Bradley..Hehe..lite gay den rullen:)

Last edited:
twinner skrev:
Haha!! kul att du skriver det,,jag håller precis på att ladda hem Ban this:)
Ska hitta alla dom rullarna.Se till att filma era bravader :Bugar :D

Längtar tillbaka som fan,,Min första ordentliga Powell bräda BUG?tror det var den)eller en Vision, med Bones hjul och Venturetruckar om jag inte minns fel..

Säg till om du hittar "Trashin'" den är jag intresserad av att ha på datorn. Kommer igång när man som liten knatte på ca 13 bast sprang och hyrde den på Shell ett otal gånger. Till slut var det någon som kopierade den och så satt man och såg på den nästan non-stop när det inte var torr asfalt ute så man kunde köra själv. :) Var också kul att Per Welinder var med i den samt att det var väl den som Red Hot Chili Peppers gjorde sitt första (?) filmframträdande i. :)

Jag hade någon plastbräda som förstabräda, därefter en glasfiber-Champion och sedan en "taiwanbräda" som målades mintgrön :rolleyes: och med Per Welinders snurr-logo-gubbe på. :) Efter någon sommar införskaffades dock äntligen en "riktig USA-bräda". Blev en Alva Eddie R-någonting-som-jag-inte-kan-stava-till-utan-fusklapp med Indy-truckar och Kryptoniter som snart byttes ut mot SC Speedwheels 66:or. Sedan blev det en Santa Cruz Street Creep med Gullwing-truckar. Köpte faktiskt en ny bräda förra sommaren, blev en Blackout och idag känner man knappt igen ett fabrikat från "förr". Ett fåtal som har överlevt tydligen, eller iaf är verksamma under samma namn...

abstruse skrev:
Säg till om du hittar "Trashin'" den är jag intresserad av att ha på datorn. Kommer igång när man som liten knatte på ca 13 bast sprang och hyrde den på Shell ett otal gånger. Till slut var det någon som kopierade den och så satt man och såg på den nästan non-stop när det inte var torr asfalt ute så man kunde köra själv. :) Var också kul att Per Welinder var med i den samt att det var väl den som Red Hot Chili Peppers gjorde sitt första (?) filmframträdande i. :)

Jag hade någon plastbräda som förstabräda, därefter en glasfiber-Champion och sedan en "taiwanbräda" som målades mintgrön :rolleyes: och med Per Welinders snurr-logo-gubbe på. :) Efter någon sommar införskaffades dock äntligen en "riktig USA-bräda". Blev en Alva Eddie R-någonting-som-jag-inte-kan-stava-till-utan-fusklapp med Indy-truckar och Kryptoniter som snart byttes ut mot SC Speedwheels 66:or. Sedan blev det en Santa Cruz Street Creep med Gullwing-truckar. Köpte faktiskt en ny bräda förra sommaren, blev en Blackout och idag känner man knappt igen ett fabrikat från "förr". Ett fåtal som har överlevt tydligen, eller iaf är verksamma under samma namn...

Per welinder,Den gamla skejtarn ja:)Red hot>Hade dom inte nån ful jävla bananoutfit på sig i videon..Tror det var så.Vad jag har förstått så är dom flesta kvar fast under Nyare namn men med samma ägare:) Gullwing hade jag också några ggn ,Rodruigez? >STAVA<,speedwheels hade jag med..Hårda skulle dom va senare under karriären: fanns väl uppåt 80 eller nåt som jag körde med ett tag Spitfire,,Blev Flatspots direkt:) Det allra första hjulen man såg var väl Alley cats och SLimernånetinsånt..supersoft.

Ska leta efter Trashin..

Gonatt

twinner skrev:
Per welinder,Den gamla skejtarn ja:)Red hot>Hade dom inte nån ful jävla bananoutfit på sig i videon..Tror det var så.Vad jag har förstått så är dom flesta kvar fast under Nyare namn men med samma ägare:) Gullwing hade jag också några ggn ,Rodruigez? >STAVA<,speedwheels hade jag med..Hårda skulle dom va senare under karriären: fanns väl uppåt 80 eller nåt som jag körde med ett tag Spitfire,,Blev Flatspots direkt:) Det allra första hjulen man såg var väl Alley cats och SLimernånetinsånt..supersoft.

Ska leta efter Trashin..

Kommer inte ihåg angående RHCP. Nope, inte rätt efternamn. Var något i stil med "Reategui"/"Reateguez" eller liknande. Jag vet att jag inte är i närheten av att stava rätt där, men Rodriguez el dyl. var det inte.

80A är ju djäkligt soft, snacka om grepp! :) Mina Kryptonics var på 80-någonting vill jag minnas. Körde man street var det ju hårdhet 92A eller 95A som gällde och de som körde ramp hade 97A runt '88-'92, hade nog speedwheels Bullets 66mm 95A har jag för mig. När jag köpte brädan förra året så hade dock mycket ändrats. Finns dj*kligt små hjul nu, men det var inte intressant för min del. Valde 56mm och tydligen kör man hårdare hjul även på street idag. Kommer inte ihåg vad för hårdhet men tippar på 98A-99A-någonting.

abstruse skrev:
Förr gjorde det inte lika ont i knäna när man böjde sig ner...

http://plutos.ath.cx/abstruse/zxr_sk8.wmv

NY SERVER, prova här istället: http://www.fullrulle.nu/zxr_sk8.wmv

Tack till McB som hostar filmen! :tummenupp

Tack även till Tom som hostar backup-servern, som ska vara lite snabbare.

Tack till syster acrid som filmade...

...och hånade mig under hela inspelningen... *mummel* :gnissla

:yoparty :yoparty

Faan skate:a har man ju knappt gjort sedan man hängde i gallerian 1977-78 typ.. :tummenupp Då var det skönaste tricket handstående typ. :näsblod

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka