Abstinenshämmande söndagsrunda

pidda

Medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Körde tidigare Ducati
Solen skiner och efter att jag käkat frukost tog jag mc-batteriet och lite verktyg och begav mig ner till garaget. Av med kåpan och i med batteriet och skönheten startar direkt.
Hon går rått på tomgång, och jag låter henne stå och puttra några minuter innan jag rullar iväg. Jag hinner inte mer än ut på stora vägen förrän jag känner hur hornen vill växa ut ur pannan. Fy fasen vad läcker hon är - min Ducati.
Alla vänder sig om och tittar, eller snarare bara står och rå-glor. Folk stannar, bryr sig inte om att gå över övergångstället dom vill bara se och höra italienskan.
Längre fram på vägen ser jag två motorcyklister som också vaknat till liv. Jag drar på och ställer mig jämsides med dom vid rödljuset. Nu tror man att dom vill hälsa, men icke. Dom är så upptagna av allt sitt krom att, när det blir grönt, så håller dom på att köra ihop :rofl
Drar iväg ut från stan och snart är jag ensam ute på fina slingriga vägar...

Här står min Ducce och solar sig i vårvädret: http://83.249.132.58/~peterbengtsson/MVI_1057.AVI
Edit: Länken ovan funkar bara när jag har min dator på. D.v.s. på kvällar och helger.

Bifogat

• Ducatin.jpg
    Ducatin.jpg
    109.6 KB · Visningar: 341
Last edited:
Fan har våren kommit så långt hos er! Man önskar ibland att Stockholm låg på lite sydligare breddgrader :)

Avundsjuk, hoppas att våren kommer snart till lite nordligare vidder.

Du kan dra åt ******** ;) :tungan Här ligger isen tungt och snön likaså! Varför blir det inte sommar i fem minusgrader för? :va

edit: Underbart fina bilder btw.

pidda skrev:
Fy fasen vad läcker hon är - min Ducati.
Jag håller med, förjävla vacker hoj! :tummenupp

Här i Stockholm är det kalasväder med tyvärr lite för mycket snö, även om vägbanorna är ganska torra och fina. Till påsk kommer jag köra, oavsett väder :).

Jag är INTE avundsjuk, jag är INTE avundsjuk, Jag är INTE avundsjuk... :rolleyes:

Nej, att intala sig det hjälper inte... JAG VILL JAG VILL JAG VILL!!!!! :4skrika

Man får verkligen abstinenns.........härliga bilder! :tummenupp

Ska "bara" fixa ihop kopplingen och styrkronan, byta lite vätskor.......ehhh..nog dags att sätta igång, verkar ju som våren är verkligen ÄR på gång.

/

Vi får hoppas att värmen kommer nästa vecka. Även till er som bor lite mer norr om Hallandsåsen. Det var faktiskt riktigt kallt om fingrarna idag så jag fick stanna och tina upp de tio från motorvärmen.
Men visst skall ni vara avundsjuka - det kan ni gott ha :blah

CaféRacer skrev:
Fan har våren kommit så långt hos er! Man önskar ibland att Stockholm låg på lite sydligare breddgrader :)

Jag var ute i 1,5 timme i Stockholm idag. Visst fan var det kallt men det gick ann. Lär nog sjukskriva mig för förkylning imorrn men det var det värt! Tog en tur genom stan och på de stora vägarna kring Tokholm. Man drog på sig lite blickar kan jag tillägga. De tror nog inte att man e riktigt klok som fryser röva av sig på en hoj men ones you pop, you can't stop! :tummenupp

Sjysst asså!

Själv drog jag ut nya r6an ut ur vardagsrummet och satte igång inkörandet av cykeln. Måste man hålla på det där med att "köra in" egentligen? Störtlöjligt...
Hursomhelst så blev det läskigt när jag överaskades av rena hockeyplanen till väglag strax efter ett krön. Det var spårigt i isen uta bara den, men det löste sig. Orutinerat att inte misstänka is där det var en svacka som dessutom ligger i skugga bland träden... :kocko

I morgon är det dags igen!

Skål för våren! "Jag är arbetslös och meningslös men lever glatt ändå för jag har valt att för en tid få leva så" :fyllisar

Pidda!

Varför hängde du inte med på vår runda runtom på bjäre och runtom ängelholm? Jag och benke tyckte vi annonserade tydligt i roh forumet.

Blev 10 fina, men kalla mil, i dag.

Jag och kompisen tog en 10 milarunda idag, kallt om fingrarna men stannade man och fikade gick det bra.
:finger 200+ :cdevil kul.

Magoozi skrev:
Pidda!

Varför hängde du inte med på vår runda runtom på bjäre och runtom ängelholm? Jag och benke tyckte vi annonserade tydligt i roh forumet.

Blev 10 fina, men kalla mil, i dag.

Jag har inte sett att ni skulle dra ut på en runda.
Dessutom var det tänkt att jag skulle jobba idag så det blev som det blev.
Jag får hänga på en annan dag istället. Skall försöka hålla ögonen öppna så jag ser när ni skall ut.

Man e ju inte ett dugg avis inte :huvet :rolleyes: . Kollade på bilderna och det verkar som om det är lite lite snö där nere, har ni kört upp all snö till oss i tokholm eller :va jag vill oxå ha barmark :4skrika . Det ligger ett islager på 5-8 cm utanför garaget, och när det är ca 150 m till "stora" vägen och det är is hela vägen så.........det får nog vänta med åkandet ett tag till :huvet :huvet

Pewo skrev:
Man e ju inte ett dugg avis inte :huvet :rolleyes: . Kollade på bilderna och det verkar som om det är lite lite snö där nere, har ni kört upp all snö till oss i tokholm eller :va jag vill oxå ha barmark :4skrika . Det ligger ett islager på 5-8 cm utanför garaget, och när det är ca 150 m till "stora" vägen och det är is hela vägen så.........det får nog vänta med åkandet ett tag till :huvet :huvet
Va fan tror du att jag gjorde igår då med spadar och spett?
3 tim hårt arbete isberget borta. :tummenupp

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...