Absolut rensad bakdel och ändå gå igenom besiktning?

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Ort
på en väldigt skön plats
Hoj
Se garage
Tjenare. Har införskaffat mig en 954 -02. Har lite saker jag vill ändra på henne, bland annat bakdelen som jag vill ha hjälp med. Som ni ser har jag original bakdel som bara måste ändras. Förslag om fram blinkers hade varit toppen också! Funderar på ett par Peugeot sidoblinkers. Har för närvarande ett par gamla bil blinkers på sidorna som ser inte alltför dåligt ut Några tips och idéer som är välkomna och jag vill att den helst ska gå igenom vid besiktning? Släng allt på mig så jag kan välja och vraka kära hojentusiaster! ;)
 

Bifogat

  • namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    67.2 KB · Visningar: 161
Man tackar!
jo givetvis é dé dé...men jag vill att den ska va godkänd då jag inte orkar bygga om till original igen inför nästa besiktning.

tja ta bort dom fram och lägg upp dom i positionslamoprna..grymt snyggt..sen va det gäller bakdelen så e det sjukt lätt och få den snygg..den har riktigt bra former för att bara skruva bort orginalflärpen å sätta upp plåten...
 
Beställt från båda ovanstående btw.
Bra service och jag betalade ingen tull...

Ang besiktning, vill man vara fin får man lida pin, bygga om baken varannat år är väll inte så farligt, eller?

Personligen byter jag hoj för ofta för att ens fundera på nästa besiktning...
 
tja ta bort dom fram och lägg upp dom i positionslamoprna..grymt snyggt..sen va det gäller bakdelen så e det sjukt lätt och få den snygg..den har riktigt bra former för att bara skruva bort orginalflärpen å sätta upp plåten...

Jo dé va en tanke att sätta blinkersen i positionslampornas plats. :)
Vad gäller plåten, kan man sätta kardborrband på baksidan och böja den lite och sätta på den under bakdelen? Eller é dé bättre att göra hål och skruva?

Beställt från båda ovanstående btw.
Bra service och jag betalade ingen tull...

Ang besiktning, vill man vara fin får man lida pin, bygga om baken varannat år är väll inte så farligt, eller?

Personligen byter jag hoj för ofta för att ens fundera på nästa besiktning...

Tänkte ha den här hojen ett bra tag iaf två år tänkte jag mig då hon bara gått 300mil när jag köpte henne. Men iofs som du säger; ska man va fin får man lida pin ;)
 
Last edited:
Jo dé va en tanke att sätta blinkersen i positionslampornas plats. :)
Vad gäller plåten, kan man sätta kardborrband på baksidan och böja den lite och sätta på den under bakdelen? Eller é dé bättre att göra hål och skruva?



Tänkte ha den här hojen ett bra tag iaf två år tänkte jag mig då hon bara gått 300mil när jag köpte henne. Men iofs som du säger; ska man va fin får man lida pin ;)

jag har skruvat min rätt upp i..har blivit stoppad 5 gånger nu och klarat mig från böter,den får inte sitta i ett hjulhus men har ju ett nytt nu,den lilla som ligger ovanför däcket..sen syns den riktigt bra från just 15 meters håll som e en lag...bara att testa å tjata imot om du blir stoppad...lycka till
 
jag har skruvat min rätt upp i..har blivit stoppad 5 gånger nu och klarat mig från böter,den får inte sitta i ett hjulhus men har ju ett nytt nu,den lilla som ligger ovanför däcket..sen syns den riktigt bra från just 15 meters håll som e en lag...bara att testa å tjata imot om du blir stoppad...lycka till

Tackar för tipset. ;) Får prova mig fram lite.
De här skyltarna som man får av vägverket é ju normal "stora" men vissa hojåkare har extremt små skyltar som é fastskruvade så de "hänger" i hjulhuset? var får de tag i så små skyltar?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top