Absinth

Vet inte om de drack det på denna fest men de verka ha partat ordentligt :hihi

Bifogat

• skövde.jpg
    skövde.jpg
    20.7 KB · Visningar: 82
Droppar man inte morfin på sockerbiten först?

McFille skrev:
Klicka på länken som Chris Ash har postat, mycket intressant. http://www.absinthe.se/

Och nej, du droppar inte morfin, du droppar isvatten som rinner ner i absinthen genom en perforerad sked...om du ska vara klassisk.
Senast jag kollade ska man doppa en sockerbit i absinthen som man sedan lägger i absinthskeden och så tänder man eld på det så smälter sockret ner genom skårorna ner i absinthen. Däremot så brukar vi köra den snabbare versionen, doppa lite strösocker med en sked, tända eld, vänta i nån sekund för man har inget tålamod, sänka ner det, blåsa och hoppas på att det har slocknat (ganska läskigt när det inte har slocknat) och så svepa. Full blir man :fyllisar

honkiie skrev:
Senast jag kollade ska man doppa en sockerbit i absinthen som man sedan lägger i absinthskeden och så tänder man eld på det så smälter sockret ner genom skårorna ner i absinthen. Däremot så brukar vi köra den snabbare versionen, doppa lite strösocker med en sked, tända eld, vänta i nån sekund för man har inget tålamod, sänka ner det, blåsa och hoppas på att det har slocknat (ganska läskigt när det inte har slocknat) och så svepa. Full blir man :fyllisar

Mmm, det är den moderna varianten. Inget som Strindberg och gänget gjorde, men visst ser det tufft ut.

McFille skrev:
Mmm, det är den moderna varianten. Inget som Strindberg och gänget gjorde, men visst ser det tufft ut.
Tror den använts ganska länge, men varför droppar man isvattnet genom absinthskeden i den här beryktade gamla metoden? Tycker det låter dumt eller så är det jag som missat nånting.

Jag blir så full av apsint så jag vet inte vad jag håller på med :)
Helt tokiga saker händer :)

stordrulen skrev:
Smakade systembolagets variant förra helgen,blev inte tokigare än vanligt.

Å fy faaan!! Bolagets absint smakar ju R*Ä*V :4skrika
Våga vägra dricka skiten, å dyr är den oxå.

Nae bästa hittils är faktiskt TABU (vanliga) 55% eller deras röda 55%
bara att hiva upp i shotsglas å dricka rakt uppochner :fyllisar :hihi
Den 73% håller iofs i smaken men slår hårt pga procenten, rekomenderar att inte ta mer än 2 på raken om man inte vill bli klen.

Ang halten Tujon så får det vara mera i desto mera procent alkohol absinten innehåller.

www.absinthe.se rekomenderas! :tummenupp

Stoppsladd skrev:
Å fy faaan!! Bolagets absint smakar ju R*Ä*V :4skrika
Våga vägra dricka skiten, å dyr är den oxå.

De har tydligen riktig vintageabsinth också för den som skiter pengar (900 kr för en sjuttis)

"Från och med 2005-05-16 finns emellertid Jade Absinthe Nouvelle-Orléans i Systembolagets beställningssortiment, under varunummer 70557. Jade Absinthe Nouvelle-Orléans är ett av de bättre märkena som finns tillgängliga idag."

Får lov att lyfta denna underbara tråd lite :hihi

hade lite Absint kväll förra helgen. minns väl 7 eller 8 shots..... :3freak

Fick i går hem 5st flaskor av den sorten som är på bilden :banana

Nästan lika god som Tabu, något beskare möjligtvis.

Bifogat

• Absintshots på vägdokument.JPG
    Absintshots på vägdokument.JPG
    119.4 KB · Visningar: 52
  • Absintendokument.JPG
    Absintendokument.JPG
    123.8 KB · Visningar: 64
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...