Jag har då aldrig sett någon som kör m ställ på hojen på gata.![]()
Nu tror jag att det framkom med önskvärd tydlighet i mina inlägg att jag inte menar gatkörning i de 2 fallen jag räknade upp.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har då aldrig sett någon som kör m ställ på hojen på gata.![]()
Tycker det är rätt talande det som framgick av en undersökning som jag länkat in ett par gånger. Där låter de fyra-fem olika förartyper göra inbromsningar på ett antal olika underlag med och utan ABS.
Förartyperna är på ett ungefär:
- RR-föraren
- Touringföraren
- Pendlaren
- Nybörjaren
.....Enda gången traditionella bromsar slår ABS är när RR-föraren bromsar på torr asfallt. Vid ALLA andra underlag och med alla andra förare vinner ABS...
Men denna tråd är ytterligare ett exempel på den typiskt överdrivna självbilden.
- "Inte fan vill jag ha nån djävla skit-abs som väger på min hoj, jag är ju en så grym bromsare ändå!!"
...ja.. visst, några få RR-rävar har säkert fog för att välja traditionella bromsar till sina ban-hojar men för oss "vanliga" är ABS bättre alla dagar i veckan inklusive nätter.
He he, sant, sant.
Jag tror faktiskt att merparten av Rookies, nybörjare och B-förare som kör RR skulle kunna köra med ABS på banan utan att märka någon skillnad. Det är oerhört få som kör med kontrollerad sladd och de övriga som råkar ut för okontrollerade sladdar skulle nog snarare bli hjälpta än stjälpta.
Du menar att du hanterar panikbromsningar annorlunda på långresor kontra småturerna hemma vid?![]()
Jag tycker det är märkligt att man ser en lösning som kan rädda livet på en, som något negativt. Om ni (ni som nu klagar på ABS) är så duktiga på att köra, var i ligger problemet med ABS? Den går ju inte in för än vid låsningsgränsen o då bromsas det ju max, nästa steg är ju att stå på näsan...![]()
Ja vad kommer sen, farthållare med automatisk broms för långsam trafik och dyl. Honda är och förblir touring.
Jo då, men de lät kul...Nu tror jag att det framkom med önskvärd tydlighet i mina inlägg att jag inte menar gatkörning i de 2 fallen jag räknade upp.![]()
...
Så det är som vanligt, BMW leder utvecklingen och de övriga följer efter![]()
De kan ju ha det urkopplingsbart första året.
Andra året kommer ingen fråga efter den funktionen.
Dagen kommer när det sitter abs på motogp hojarna, och då kommer alla helt plötsligt vilja ha det..
MmmBMW har för övrigt inte gjort en gubbhoj sen -95 för er som lever kvar i den inbillningen![]()
Så det är som vanligt, BMW leder utvecklingen och de övriga följer efter![]()
Ja... gnälla kan man alltid göra... eller också kan man se det så att Honda tar ansvar för att rädda liv på användarna av deras produkter.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |