A2 strypning

HenryAvery

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2023
Hoj
2018 Yamaha mt07
Hej!

Jag har en Yamaha MT07 som jag har satt på en A2 elektronisk strypning. Är det skadligt för motorn? Har satt in brickor mellan förgasare och luftburken samt en modul som sitter med kablar till förgasaren. Märket är Alpha Tecknik.
Tack
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Hej!

Jag har en Yamaha MT07 som jag har satt på en A2 elektronisk strypning. Är det skadligt för motorn? Har satt in brickor mellan förgasare och luftburken samt en modul som sitter med kablar till förgasaren. Märket är Alpha Tecknik.
Tack
Det är lite som att sticka sig med en kniv och sedan först efter etablerat faktum undra om det verkligen var en så bra idé, egentligen.

Bortsett från att du nog inte har en förgasare på en MT07:a så borde det rimligen inte vara ngt problem. Tillverkaren Alpha Technik är rätt stora på det här med strypningssatser. Kolla deras hemsida om det finns kompletterande info om det är något mer som skall göras/undvikas eller vad det nu kan vara. Deras kundsupport kanske?
 

HenryAvery

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2023
Hoj
2018 Yamaha mt07
Det är lite som att sticka sig med en kniv och sedan först efter etablerat faktum undra om det verkligen var en så bra idé, egentligen.

Bortsett från att du nog inte har en förgasare på en MT07:a så borde det rimligen inte vara ngt problem. Tillverkaren Alpha Technik är rätt stora på det här med strypningssatser. Kolla deras hemsida om det finns kompletterande info om det är något mer som skall göras/undvikas eller vad det nu kan vara. Deras kundsupport kanske?
Grejen är det att jag har A2 kort. Så jag tänkte registrerings besikta den. Har sökt lite om det men känns kanske inte så bra att försämra luftflödet med brickor för att få mindre kraft så att man får köra den med A2 kortet.
Det är lite som att sticka sig med en kniv och sedan först efter etablerat faktum undra om det verkligen var en så bra idé, egentligen.

Bortsett från att du nog inte har en förgasare på en MT07:a så borde det rimligen inte vara ngt problem. Tillverkaren Alpha Technik är rätt stora på det här med strypningssatser. Kolla deras hemsida om det finns kompletterande info om det är något mer som skall göras/undvikas eller vad det nu kan vara. Deras kundsupport kanske?
Grejen är det att jag har A2 kort. Så jag tänkte registrerings besikta den. Har sökt lite om det men känns kanske inte så bra för motorn att försämra luftflödet med brickor för att få mindre kraft så att man får köra den med A2 kortet.
Tack för svaret
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Grejen är det att jag har A2 kort. Så jag tänkte registrerings besikta den. Har sökt lite om det men känns kanske inte så bra att försämra luftflödet med brickor för att få mindre kraft så att man får köra den med A2 kortet.

Grejen är det att jag har A2 kort. Så jag tänkte registrerings besikta den. Har sökt lite om det men känns kanske inte så bra för motorn att försämra luftflödet med brickor för att få mindre kraft så att man får köra den med A2 kortet.
Tack för svaret
Om du ändå ska "fuska" så sätt inte dit ngt av strypningssatsen....enklast så. Eller ta bort den efter reg.besiktningen.
 

HenryAvery

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2023
Hoj
2018 Yamaha mt07
Om du ändå ska "fuska" så sätt inte dit ngt av strypningssatsen....enklast så. Eller ta bort den efter reg.besiktningen.
Min fråga är lite hur skadligt det är för motorn om man minskar luftinsuget. Tanken är att ha det i 2 år och sen ta bort det när man skaffar A kort. Dom nya elektroniska strypningarna är ganska bra tror jag.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Min fråga är lite hur skadligt det är för motorn om man minskar luftinsuget. Tanken är att ha det i 2 år och sen ta bort det när man skaffar A kort. Dom nya elektroniska strypningarna är ganska bra tror jag.
Om strypningarna efter luftboxen en tillhör strypkitet så är det nog tänkt att de ska sitta på plats.
 

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
r1200gs , MT 09 , och en jävla massa mc under 40+år :)
Min fråga är lite hur skadligt det är för motorn om man minskar luftinsuget. Tanken är att ha det i 2 år och sen ta bort det när man skaffar A kort. Dom nya elektroniska strypningarna är ganska bra tror jag.
Ingen fara gasa på du!..:yoparty
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Min er6 hade en skruv som stoppade vajern från att öppna mer än 25%. I övrigt gjordes inget annat med motor eller ecu.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top