A2-kortet 2013

Nu är det inte Sverige, det är europa. Vi har rätt fria regler vad gäller hojar här i Sverige. Det är ingen som tex säger att man inte får trimma hojen, eller annat sånt skoj, eller inte får bygga egna...
Vill du köra supersport innan du har A så är det bara att börja köra bana. Det är det enda stället där du faktiskt ens kommer i närheten av gränserna för en supersport. Min sporttourer kräver i princip bana för att komma till gränserna... Förutom när det gäller att nå maxhastighet, det går att göra på valfri motorväg, men det är ju samma sak med de flesta hojar. Har inte testat nån 35kw hoj själv, men jag misstänker att det finns tillräckligt med skjuts i dem för att du inte ska hinna komma upp till din egen gräns för vad du kan hantera i hastighet i kurvor (och det är kurvorna som är det bästa med att köra hoj, skitfort rakt fram blir tråkigt på förvånansvärt kort tid) förrän du ändå får köra supersport på allmän väg.

Köp en billig förstahoj däremot, för även om du lyckas undvika att lägga den (vilket i princip alla gör) så kommer du ändå vilja byta till något annat. Förstahojen är bra för att testa vad man verkligen vill ha ut av sin hoj. Jag trodde att jag ville ha något helt annat än vad jag nu har från början. Hade jag köpt vad jag trodde att jag ville ha från början hade jag absolut inte varit nöjd.

Europa, my bad. Första hojen äger jag redan och den står i mitt garage. Går omkull gör jag ej heller, hojen trivs bäst med hjulfäste i asfalten. Att köra rakt väldigt fort vet även jag inte är roligt, (trots jag är tjej) så att jag har bulten 5min från min ytterdörr är till min fördel. Just nu känner jag sug efter en Gixxer och känner att supersport-hojarna är de som får mitt hjärta att slå fortare.
 
Europa, my bad. Första hojen äger jag redan och den står i mitt garage. Går omkull gör jag ej heller, hojen trivs bäst med hjulfäste i asfalten. Att köra rakt väldigt fort vet även jag inte är roligt, (trots jag är tjej) så att jag har bulten 5min från min ytterdörr är till min fördel. Just nu känner jag sug efter en Gixxer och känner att supersport-hojarna är de som får mitt hjärta att slå fortare.

Bara att fixa banlicens och skaffa en gixxer och börja köra. Att du är tjej har väl rätt lite med hojkörandet att göra? :va Bulten är en rätt medioker hojväg ärligt talat, men bor du nära den är det ju najs, för då får du ju se mycket hojar. :)
 
Bara att fixa banlicens och skaffa en gixxer och börja köra. Att du är tjej har väl rätt lite med hojkörandet att göra? :va Bulten är en rätt medioker hojväg ärligt talat, men bor du nära den är det ju najs, för då får du ju se mycket hojar. :)

Nu tycker jag du var lite väl könsneutral, vi är faktiskt på sporthoj.com
 
Europa, my bad. Första hojen äger jag redan och den står i mitt garage. Går omkull gör jag ej heller, hojen trivs bäst med hjulfäste i asfalten. Att köra rakt väldigt fort vet även jag inte är roligt, (trots jag är tjej) så att jag har bulten 5min från min ytterdörr är till min fördel. Just nu känner jag sug efter en Gixxer och känner att supersport-hojarna är de som får mitt hjärta att slå fortare.


Jeg har både honda cbr 600 rr og yamaha yzf r1 (siste er banhoj). Har provat begge på bana, og 600-an er mer enn godt nok for de aller aller fleste, spes nybørjare. Den er mer lettstyrd, veier mindre (dermed raskere kurvehastighet), har er mer kontrollerbar motor og er billiere. Min R1 (1000 cc) er et monster til sammenlikning. Har så mycke effekt at det er vanskelig å kontrollere de. Gir lettere hi-sidere pga all effekten og er tyngre, dermed vanskeligere å håndtere rundt en bane. En 600 supersport er absolutt å anbefale inntil man er erfaren. I allefall på bane. Om du kjøper en 600 supersport gatreg cykel nå, kan du plocke bort lys osv og regge den i motorsportreg. og bruke på bane. Når du har senere på A-kort, kan du ta på skylt igjen å anvende den i trafiken.
 
Ellers så fucker EU opp mye for tiden. Dom vil innføre EU-kontoll av alle mc hvert eneste år!:huvet
 
Det närmaste du kan komma supersport i geometri och utseende är SV650, tror det ska finnas att köpa en underkåpa till motorn. Bara att strypa ner till 35kw och köra.

ninja 300 och cbr500 har geometri som en touringhoj och cbr500 väger mer än cbr600rr. :banana
 
Tryck dit lite kåpor på en street triple så har du ju i princip en lite tröttare daytona att strypa?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top